Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Ja, det lurer jeg på! Jeg har brukt å barbere med nedentil, men sliter litt med tilbakevennende sopp/candida nå i graviditeten Hva er best mtp å forhindre dette - barbere kontra å ikke barbere - noen som vet??
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Hei! Jeg har fått totalt forbud mot intimbarbering pga av tilbakekommende sopp og betente hårsekker. Håret vi har der nede skaper en naturlig luftlomme som gjør at underlivet får puste og det er en av de tingene som forhindrer sopp. Så hvis du er plaget med sopp bør du ligge unna barbering en stund. Man kan jo trimme bikinilinjen litt hvis det er noen trøst...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 På første kontroll hos JM sa hun at jeg burde unngå bruke stringtruse, og dermed slippe unna sopp! Har overhode ikke vært plaget med sopp jeg. Bare et lite tips.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 man burde aungå intim barbering om man er plaget med sopp for hårene hindrer trusen i å komme så nært hudn. slik at d kommer til luft. ellers blir d fuktig å gode vekst grunnlag for soppen.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 husk å bruke intimsåpe med rett ph-verdi! ph-verdien skal være på 3,5. Såper med denne ph-en er f.eks lactacyd og dr.greve. Såpe du IKKE må bruke er ASAN. denne såpen har ph på 5,5 og gjør dessverre at mange får soppinfeksjoner.,.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har brukt ASAN i mange år...og har aldri hatt sopp.... Den er jo beregna på underlivet jo...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Ville bare si at det er lurt å kutte all såpebruk nedentil så mye som mulig. Jeg var plaget med tilbakevendende sopp i fjor (før graviditeten til og med) og da brukte jeg Dr.Greve intimsåpe som er beregnet for underliv. Men når jeg sluttet å bruke den forsvant soppen som dugg for solen. Vask morgen og kveld med vann i stedet, er i alle fall det som har funket for meg. Og intimbarbering har nok også noe å si ja dessverre. Men jeg barberer fortsatt, bare ikke fullt så ofte som før.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Jeg som er er HI.. - Jeg vasker meg kun med Lactacyd - merker stor forskjell på den og ASAN, ja.. - Bruke bomullstruser som puster og som kan kokvaskes - Bruker ikke string truse (sluttet med for mange år siden..) - Har byttet til truseinnlegg i bomull fra helsekost for å unngå plasten som kan gi fuktighet.. - Ligger uten truse om natten (har ikke gjort det hele tiden pga blødninger da) - Unngår stramme klær - Drikker Biola stort sett hver dag - Prøver å unngå for mye sukker/søtsaker - Så da gjenstår det kun barberingen som kan ha noe å si tenker jeg.. Skal prøve å ikke gjøre det nå da og se om det kan ha noe å si - men føler selv det heller blir fuktigere / mer uhygienisk ved utflod når en ikke barberer - men skal prøve! Takker for svar alle mann!
Limlamli Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har ikke vært plaga med sopp anna enn under svangerskap, men tenkte bare jeg skulle tilføye at jeg var plaga med urinveisinfeksjon før. Dette ble bedre etter jeg slutta å barbere. Jeg trimmer meg heller litt nedentil, kjøpte meg barbermaskin for menn som man kan justere høyden på. Det er nok en grunn til at vi er skapt med hår der nede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå