ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Navn: ZigZag (heter Louise) Alder: 26 år Bosted: Oslo Sivilstatus: Gift Barn: Jente født i nov 2006 Yrke: Sykepleier Prøvingen: starter i juli 2008.
Marie*23 Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Hej.(: Navn: Marie Alder: Snart 21år Bosted: Trondheim Sivilstatus: Samboer Barn: Ingen enda Yrke: Konditor Prøvingen: starter rundt mai 2008
DiddiDaddi Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Navn: Nybaby2009? (holder det virkelige navnet for meg selv, litt paranoid, har ikke lyst til å bli gjenkjent men om noen vil skravle "live" og med riktig navn på msn hadde det vært koselig). Alder: 30 år Bosted: Igjen hemmelig, litt liten by Sivilstatus: Samboer Barn: Jente født i des 2006 Yrke: Spesialsykepleier Prøvingen starter: i august/september 2008
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Navn: Mamma & mini + lillemini? Alder: 25 år Sivilstatus: Samboer Barn: Gutt 2007 Prøvingen starter: oktober/november 2008
lovise78 Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Navn: Pandy Alder: 29 Sivilstatus: Samboer Barn: Ingen Yrke: Sykepleier Prøving: Juli/aug-08.
Bare™ Skrevet 15. februar 2008 #6 Skrevet 15. februar 2008 Navn: Japp holder i massevis her Alder: over 30!!! Bosted: så godt som nesten Oslo Sivilstatus: Gift Barn: 3 barn, 95, 99 og 07 Yrke: selvstendig næringsdrivende Prøvingen: starter i juli 2008 (jeg er å treffe på krangle og skravle, liker en god diskusjon- men ikke når de blir litt for mye personfokuserte. Er på msn osv om noen er interessert!)
*nøtteliten* Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Navn: Christine Alder: 21 Bosted: Telemark Sivilstatus: Samboer(snart forlova?!?!?!) Barn: Ingen Yrke: Hjelpepleier Prøving: Alt fra august 2008
miepia30 Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Navn: Marie Alder: 27 Bosted: Tromsø, er fra Bodø, usikkert hvor jeg bor fra sommeren, avhenger av om jeg får turnus Sivilstatus: Kjæreste Barn: Ingen Yrke: Siste års legestudent Prøving: Forhåpentligvis fra mai/juni
Edvardine Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Jeg hører også kanskje til her. Navn: Edvardine (IRL-navn holdes hemmelig også av meg) Alder: 25 år, snart 26 Bosted: Trondheim Sivilstatus: (snart) gift Barn: Ingen Yrke: Akademiker og jobber på kontor (mer tør jeg ikke røpe) Prøvingen: Tidligst juni 2008 - hvis jeg får dempet litt av samvittigheten jeg har til jobben. Jeg har hatt lyst på barn så lenge jeg kan huske, og for alvor i flere år nå, men venter fortsatt på "det perfekte tidspunktet" - som sikkert aldri kommer... Har 100% fast stilling, så sånn sett står egentlig ingenting i veien for barn nå, foruten samvittigheten overfor jobb. Håper bare jeg/vi ikke får kalde føtter når sommeren kommer.
*snartklar* Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Navn: Siv Alder: 24 år Bosted: Haugesund Sivilstatus: Samboer og forlovet Barn: Jente født i juli 2000 Yrke: Sykepleier (ferdig utdannet i juni-08) Prøvingen: starter i mai 2008.
Mimi82 Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 Navn: Mimi82 (er av den litt sjenerte typen ennå jeg også ) Alder: Snart 26 år Bosted: Trondheim Sivilstatus: Samboer Barn: Ingen Yrke: Jobber i industrien, hovedsaklig på kontor Prøvingen: Starter i mai 2008 Mimi82
mumitrollet-06 og lille my-09 Skrevet 24. februar 2008 #12 Skrevet 24. februar 2008 Navn: BabysykVV Alder: 28 år Bosted: Stavanger Sivilstatus: Gift Barn: Gutt 2006 Yrke: Selvstendig næringsdrivende Prøving: Mai 2008
HLH og Emily Skrevet 29. februar 2008 #13 Skrevet 29. februar 2008 Hei :-) Så hyggelig med en tråd for oss som ønsker å bli gravide, men ikke har startet prøvingen enda. Navn: Hege Alder: 25 Bosted: Oslo Sivilstatus: Gift Barn: Ingen Yrke: stipendiat Prøvingen: starter i slutten av mai 2008 Hege
Ayka 09+13+14 Skrevet 3. mars 2008 #14 Skrevet 3. mars 2008 Navn: Eva Alder: 23 (24i mai) Bosted: Hadeland Sivilstatus: Samboer Barn: Ingen Yrke: Hjelpepleier Prøving: Regner med at vi negynner i juli/august/september 2008. Det som holder oss igjen er at jeg til d.d. er arbeidsleding (har akkurat blitt det da jeg har gått i vikariat). Søker for harde livet,og regner med at "jobben" er like rundt hjørnet. Vi vil begge at jeg skal ha (min.) 50% stilling fast før vi legger ut på denne spennende reisen Han har fra før av 100% fast og tjener bra! Men jeg (vi) synes det er greit at begge har en stabil økonomi med fast inntekt... Ellers så gleder vi oss begge til å komme i gang! Vet ikke hvem av oss som er mest verpesyk av meg og han ;p
gladjenta87 Skrevet 3. mars 2008 #15 Skrevet 3. mars 2008 Hei! Er ny her, men har lest litt av dine innleg og kjenner meg veldig igjen. Prøver også og finne noen på min alder som snart skal prøve. Navn: Hanne Alder: Fyller 21 i juni Bosted: Skedsmo Sivilstatus: Samboer/ forlover 12 mars Barn: ingen Yrke: Selvstendig næringsdrivende/ utdannet kontormedarbeider Prøvingen: Begynner vel i august, vi har lyst på en sommerbaby Ser jo at du har skrevet inn på Veldig klar.. men også litt skummelt.. Nå er jeg snart der... Jeg også kjenner meg godt igjen der, gleder jo meg masse, men en vet jo ikke helt hva en går til så er jo litt skummelt. Har kjøpt meg en bok og begynnt og lese litt og det hjalp vel ikke på. Er vel mest fødselen jeg gruer meg til da, har en utrolig lav smerte terskel, he he... Men jeg må bare spørre, hva er det som gjør deg "klar" til og bli mor nå? Jeg har jo alltid vært glad i barn og begynnt for 2 år side og mase på min samboer og ha nå fått overtalt han, han synes jo at jeg er veldig tidlig ut for min alder, men ser jo her at det er mange unge mødre og ser jo det også ute blant folk. Så er jo litt spennede og høre, men er ikke noe du må svare på dersom du ikke ønsker. Håper og høre fra deg! Dette er jo en fin måte og holde kontakt med for på som er i samme situasjon som en selv.
Ayka 09+13+14 Skrevet 4. mars 2008 #16 Skrevet 4. mars 2008 Hehehe:) Må bare le når jeg leser mitt innlegg i fra i går...for i dag fikk jeg en gledelig nyhet om at jeg har fått fast jobb,50 % stilling! Ja,da ser utstiktene gode ut for at det blir "prøving" på oss til sommeren/høsten. Noe av det førsta samboeren min sa da jeg fortalte at jeg har fått fast jobb,var "ja,nå kan du bare slutte på pilla..." hehe ;p tror det er greit å i det hele tatt få begynt i jobben,før jeg slutter på pilla
HLH og Emily Skrevet 6. mars 2008 #17 Skrevet 6. mars 2008 Hei sommerprøvere 2008 :-) Har dere begynt med noen forberedelser enda? Jeg leste et sted at man skulle begynne med folat 3 mnd før man skulle prøve å bli gravid, så jeg begynte like godt med folat denne uken. Jeg sluttet samtidig på p-piller så jeg er veldig spent på om syklusen min kommer fort tilbake til normalen....håper virkelig det :-) Det begynner å nærme seg veldig nå, bare noen få mnd igjen.
juline Skrevet 6. mars 2008 #18 Skrevet 6. mars 2008 Navn: 'juline' Alder: 28 år Bosted: Canada Sivilstatus: Gift Barn: ingen Yrke: ingenør/student Prøvingen: starter i august 2008. Vi maa vente saapass lenge siden maa ta meg permisjon fra jobben om et par maaneder for aa fullføre studiene mine, og samtidig opparbeide meg svangerskaps penger. Herremin saa spent jeg er!!! Klarer omtrent ikke aa konsentrere meg paa jobben. Jeg har allerede begynnt paa folat (her anbefales alle kvinner i fertil alder aa daglig ta folat med tanke paa at 'ulykker skjer...') Ellers prøver jeg aa komme i form og gaa ned noen kilo. Tenkte at det burde være greit aa være paa idealvekta saann at jeg skal slippe aa føle meg altfor lik en hval naar den tida kommer;). Jeg skal slutte med p-pillene i juni, og regner med at det er nok tid til at syklusen blir normal igjen. Ellers leser jeg jo alt jeg kommer over, og i teorien jeg er jo blitt rene 'eksperten'. HAHA, ja naar alt kommer til stykke blir nok ingenting som jeg tror, men men, jeg klarer altsaa ikke aa la være -er nok litt planleggings frik ja...
Funnet-håpet -igjen Skrevet 6. mars 2008 #19 Skrevet 6. mars 2008 Navn: Tussi-trist (heter Monika) Alder: 33 år Bosted: Tromsø Sivilstatus: samboer Barn: sønn på 5 Yrke: Sykepleier Prøvingen: starter mest sannsynlig i mai 2008 (hvis vi våger igjen...)
Villemo&Pjokken Skrevet 9. mars 2008 #20 Skrevet 9. mars 2008 Navn: Villemo&Pjokken Alder: 23 Bosted: Sør trøndelag Sivilstatus: samboer/forlovet, snart gift Barn: sønn straks 2 år Yrke: Frisør (enn så lenge ;p) Prøving: mest sannsynlig juli/august, men det vet vi ikke før vi kommer litt lengre ut på våren, hvordan alt føles i forhold til økonomi og om vi føler oss helt klar, og om jeg får bort de siste kiloene ;p
Ayka 09+13+14 Skrevet 9. mars 2008 #21 Skrevet 9. mars 2008 Kanskje vi to blir gående å "ruge" samtidig Hadde vært morsomt det,vennen!
Elliott Skrevet 26. mars 2008 #23 Skrevet 26. mars 2008 Navn: Pakkepiken Alder: 29 Bosted: Vestfold Sivilstatus: Gift Barn: Datter født i september 2005 Yrke: Selvstendig næringsdrivende Prøving: Når sykeforsikring er i boks, spiralen tatt ut, økonomien sjekket i forhold til firma, og når vi har fått klarsignal fra legen om at det er greit mht til forhøyet blodtrykk etter svangerskapsforgifting forrige gang....
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #24 Skrevet 27. mars 2008 Navn: Ønskerbarn2009 Alder: 28 Bosted: Rogaland Sivilstatus: Gift Barn: To sa, 2005 og 2007 Yrke: Crewing assistant Prøving: Jeg har PCOS og går for tiden på Diane ppiller for å stabilisere hormonene mine. Vi skal starte prøvingen når jeg er nede i under 75 kg, det vil si ca 10 kg til. Håper vi kan begynne i sommer! Lykke til, alle prøvere, vi skal få spirer i magene våre før året er omme!
juline Skrevet 27. mars 2008 #25 Skrevet 27. mars 2008 Ønskerbarn2009: Masse lykke til. Vil bare fortelle at en venninne hadde samme diagnosen og veldig problemer med aa faa barn. Men saa begynnte hun aa trene og gaa ned en del kilo, og vips ble hun gravid ja:) I dag har hun to nydelige barn! Det gir iallefall meg masse motivasjon aa tenke paa:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå