Gå til innhold

Bhg i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun hadde en diarebleie i bhg i dag ca kl 0900. Jeg hentet henne og etter at vi gikk ut døren fra bhg har hun vært i storform.. Kun litt så på stumpen. Spiser og drikker godt, hvert ute å leket masse. Så.. kan jeg levere henne i morgen, eller skal jeg holde henne hjemme en ekstra dag. De snakket om symtomfri 24 timer i bhg. (ps hun var i storform før hun hadde diarebleie også)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde ihvertfall jeg gjort. Kunne jo ha vært at han var litt løs i magen den ene gangen også.

Nei, da hadde jeg levert.

Skrevet

Hadde det samme problemet forleden og nevnte det her. Fikk masse pepper for at jeg i det hele tatt vurderte å sende henne, så vi ble hjemme å kjeda livet av oss.

Sykedagene går fort når de blir brukt på friske barn i tillegg....

Skrevet

Hei, det spørs jo hvem du vil ta hensyn til.... jenta di tåler å være i bhg, men de andre ungene kan bli smittet igjen fort som en vind, og da har dere det jo gående... har du mulighetne så hadde jeg hatt henne selv i morgen og sett om hun var bra i magen, og sendt henne på fredag heller.

god bedring!

Skrevet

Hey, vi er akkurat like gamle! :) Er du sta tro? Det er jeg - tyr og født i oksens år, man MÅ jo bare bli sta av slikt... :)

Skrevet

He he ja jeg er sta jeg også :-)

Det er dumt å måtte bruke sykedager når jenta er helt frisk.. Hadde de ikke sagt noe om diarebleia, hadde ikke jeg merket noe på jenta i dag for å si det sånn.

ja ja får vente til i morgen og se det an..

Skrevet

Klart det er kjipt, men omgangsyken blir man aldri immun mot, så hvis smitten får lov å leve lenge så får du den tilbake igjen liksom, og da blir det jo flere sykedager av det.... men selvsgat. hun tåler det godt hun å være i bhg. Og jeg skjønner godt at det er kjedelig å bruke sykedager på friske unger, smitten sitter i i to døgn etter siste oppkast eller diare skjønner du, det er bare derfor jeg svarer det.

Skrevet

Kommer jo ann på om det er omgangssyke eller ikke. Jeg tror ikke det er omgangssyke om hun har hatt en diarebleie og er i superduper form. SÅ jeg hadde nok sendt i bhg.

Skrevet

En diarebleie er sikkert ikke omgangssyken. Vi alle kan være rar i magen innimellom uten å være syk. Så jeg hadde sendt henne i bhg dersom hun ikke visesr noen andre tegn på å være syk.

Skrevet

Hadde sendt henne i bhg da ja. Det er ikke bestandig det er omgangssyke om enn har løs mage liksom. Hender jeg har løs mage jeg uten at det er diare og omgangssyke. Hverken far eller sønn har blitt smittet de gangen jeg har hatt løs mage. Jeg har bare en sånn mage en skjelden gang, hadde det mer før enn nå da.

Skrevet

Er du sikker på at det var diare? Mange tror at løs avføring er det samme som diare, men ved diare er avføringen like tynn som vann omtrent. Dvs at litt løs i magen betyr at du sikkert helt fint kan sende barnet i barnehagen i morgen. Kanskje litt vanskelig siden det ikke var du som skiftet bleia da :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...