Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hei! Lurer bare hvordan dere planlegger/har tidligere gjort det i forhold til barnevogn? Oppbevarer dere vognen ute i oppgangen, f. eks. ved postkassene eller "drasser" dere vognen opp og ned i leiligheten? Har selv lite lyst til å sette vognen nede og så er det litt trangt i oppgangen så jeg er redd vognene blir mye til brydderi for naboene..... På den annen side, tanken på å drasse vognen opp og ned er ikke spes fristende.. Dere som ikke har balkong, men som har bakgård/hage - setter dere vognen med babyen oppi ute i bakgård/hagen for å dagsove - da evt med babycall - mens dere er inne?? Har noen venner som har gjort det, og jeg må selv si jeg er noget skeptisk til det selv.. (er førstegangs og kanskje litt hysterisk..)
stockflets Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jeg bodde i bygård med førstemann for tre år siden. Bodde i 5. etasje så kunne ikke ta med vogna opp. Hadde kombivogn og bærte bagen opp. Vi bygde også en egen bod i bakgården (var flere med samme behov) der vogna kunne stå uten at kattene kom til. Turte aldri å gå fra han når han sov ute, så det ble mye trilling;)
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Så kjekt at dere fikk bygget en egen bod til det formålet... Er kun oss med baby her i gården... Flere "bygårds-mammaer" her?
snufla78 Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Har samme problem; bor i 5. etg. (uten heis!), og det er litt upopulært å sette vognen fra seg nede ved postkassene, så naboene har satt sine ute i bakgården. Vi har ikke kjøpt vogn ennå, og lurer fælt på hva vi skal velge, for jeg blir jo skeptisk til å sette en ny, fin vogn der ute. Enkelte er vel så frekke at de stjeler, eller så har du katte-problemet som jeg ikke har tenkt på før... Regner med at det blir en kombi-vogn, sånn at jeg kan bære bag-en opp. Brukt eller et billig merke, så jeg ikke behøver å bekymre meg så fælt. På en annen side; babyen vokser så fort at det blir slitsomt å bære bag-en også, så kanskje man like gjerne kan kjøpe en duo-vogn, og flytte ungen over i bæresele? Fikk Ergo bæresele til jul, og den gleder jeg meg til å teste ut! Uansett kommer jeg ikke utenom å sette vognen fra meg ute (under tak riktignok). Heldigvis har vi egen balkong hvor han kan sove. Deler din skepsis med å la babyen sove nede uten direkte tilsyn!
Linn_alexandra 06/02.2008 Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 bor i 1 egt med egen inngang vi, så vogna blir med inn i gangen. men å sette babyen ut alene i vogna for å sove? ALDRI! ikke engang her vi bor!!(eckersbergsgate).. nei, barna mine betyr mer for meg enn at jeg vil risikere at de blir borte.. kall meg gjerne hysterisk, men det mener jeg faktisk=) får heller trille masse!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Har aldri engang tenkt tanken å sette min lillegutt sovende ute i bakgården. Kommer aldri til å skje med nestemann heller - selv om vi befinner oss på St.Hanshaugen i en svært rolig gate. Med førstemann tok vi opp og inn bagen i vogna til å begynne med, men etterhvert fikk vi beskjed om at det var helt greit om vi lot vogna stå nede i oppgangen. Nå bor vi et annet sted og jeg er ikke helt sikker på hvordan vi kommer til å gjøre det. Tipper vi tar med oss bagen opp og lar resten stå i garasjen i bakgården.
Gjest Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Godt det er flere enn meg som er skeptisk til å sette babyen ute i hagen/gården uten tilsyn... Man vet jo aldri hva slags folk (eller dyr for den saks skyld) som kommer seg inn dit... Nå bor vi i en rolig bygård på Bislet, men likevel.... Nei, blir nok tur i Stensparken eller St. Hanshaugen flere ganger om dagen for vår del ;-) Fint å høre deres tanker/erfaringer rundt dette med oppbevaring av vogn.. Vi bor i 2. etg, så veien opp trappene er ikke så lang, men det hadde vært greit om f. eks. understellet på vognen kunne stå igjen nede... Får god-snakke litt med naboene, tror jeg! Lykke til Oslo-mammaer - kanskje vi sees ;-)
Mininni Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Jeg bor på Majorstua/Marienlyst, har en stor, rolig bakgård med mye plen og trær, men jeg tør ikke å la vogn og barn stå der ute alene, både pga katter og pga "skumle" mennesker ... Jeg kommer nok også til å gå mye turer, eller sitte ute sammen med henne mens hun sover Bor i høy 1.etg, så det er mulig jeg tar med hele vognen inn i leiligheten hver gang. Men det er god plass ved postkassene, og noen av de eldre beboerne har gåstolene sine der. Kunne vært greit å la understellet stå der, i alle fall innimellom.. Kanskje vi treffes på trilleturer, ja - hadde vært koselig!
canutten Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Vi bor i lav annen etage på Bjølsen, og vognene mine står nede i gangen. De okkuperer store deler av inngangspartiet for vi har en kombi og en søskenvogn! har snakket med naboene og de synes det er sååå koselig. ikke noe å tenke på. vi har de eneste barna her i gården. før vi okuperte trappa stod det alltid noen ulovlig parkerte sykler der. bagen tar jeg med inn. Jeg har latt sønnen min sove i bakgården i to år, og synes det er naturlig. brukte nett når han var liten, mot katter. brukte også babycall og da hører man om noen skulle luske omkring....Det har faktisk ikke skjedd i Norge at noen har forsynt seg med et sovende barn i bakgård. vinduet har jeg også oppe for sikkerhetsskyld. Vi gikk veldig mye tur også, men etterhvert er det kjekt å få gjort litt mens man kan! av og til satte jeg bagen på rommet med åpent vindu, det funket også fint.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Bor i 5 etg. uten heis, i by'n, og kommer til å sette fra meg vogna nede i oppgangen. Det er heldigvis plass til to vogner der, og ingen andre i vår oppgang som har småbarn fortida, så det er jo glimrende. Men, kommer nok til å kjøpe en liten kjettinglenke eller no sånt, sånn at jeg kan låse vogna fast på en eller annen måte. Har hørt om flere som har blitt frastjålet fine vogner som har stått inne i oppganger. I vår gård ser jeg at det er flere som lar vognene sine stå ute med sovende barn i. Jeg er imidlertid usikker på om jeg tør å gjøre det samme...Synes også det virker litt skummelt og tror ikke jeg hadde klart å slappe av helt her inne, mens babyen ligger ute. Men kanskje etterhvert, når jeg blir mer trygg på det hele?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå