Gå til innhold

Er så sint!!! (Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i praksis nå sammen med tre andre medstudenter, vi studerer til å bli vernepleier. Siden jeg har begynt å få så vondt i bekkenet og er utslitt på slutten av uka har jeg pratet med veilederen min på praksisplassen om dette. Han syns det er greit at jeg er hjemme hvis det blir for ille. Vi har i utgangspunktet lov til å ha fravær opp til 20% (jeg klarer ikke komme opp i dette prosenten uansett). Men nå har ei f***e, unnskyld uttrykket, "sladret" til skolen og veilederen vår der om det jeg og veilederen på praksisplassen har pratet om. Jeg var jo så dum at jeg sa det til henne... Medstudenten min har bl.a. sagt at jeg har tenkt å bruke den 20% for det den er verdt, og derfor være mye borte. Noe som ikke var saken i det hele tatt. Så nå fikk jeg beskjed av hun medstudenten at jeg måtte ringe veilederen vår fordi hun ville prate med meg. Jeg prøvde å ringe, men hun var gått for dagen. Så spurte jeg medstudenten om hun visste hva det gjaldt. Da kom hun med en skikkelig oppkonstruert historie som gjorde henne så uskyldig som hun bare klarte. Jeg er så sint!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dessuten sa medstudenten min at veilederen på skolen var "overrasket" over at jeg ikke har sagt at jeg er gravid til henne. Har jeg opplysningsplikt om slikt?? Det er vel en personlig sak så lenge jeg fullfører praksis? Huff, må roe meg ned nå. Men jeg syns det var så utrolig dårlig gjort...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det var veldig dårlig gjort av medstudenten din! Hun tror sikkert at du bare fant opp en historie for å få fri. Hun høres ut som ei misunnelig drittkjerring.

Dessuten har du helder ingen meldeplikt om at du er gravid. Tror du må fortelle det 3 mnd før permisjon (legger vekt på TROR), men før den tid trenger du ikke si noen verdens ting.

Skrevet

hehe.. Jeg må nesten spørre.. Går du i Trondheim?...

Er selv i praksis som vernepleier... går 3 året... Sliter mye med bekkenet jeg og.. Jeg sa derimot i fra til både veileder og skolekontakt/skolen om graviditeten og bekkenløsningen for å ha d på det rene:) like greit.. for da snakket vi om at jeg kunne ha fravær opp til 20% uten å måtte ta igjen hele perioden....

Men er ikke reglene like for dere som for oss.. opp til 10% trenger ikke å taes igjen i hele tatt.. mellom 10 og 20% må du ta igjen..over 20% så får du ikke godkjent i hele tatt... ?

Dårlig gjort av medstudenten din.. Er sammen med ei venninne jeg og..hun ville aldri hengt meg ut slik.. uansett om jeg hadde vært åpen om graviditeten eller ikke..

Men jeg måtte snakke med skolen uansett jeg da..for må utsette både eksamen (som skulle vært tatt før jul) og hovedoppgaven..for å ha rett på fødselsstipend..

Ville tatt meg en prat med de på kontoret jeg..de er sikkert greie:) Spesielt om du er på samme skole som meg... Forklar at medstudenten din mistforsto alt...

klem og lykke til!

Skrevet

Hei! Nei, jeg går i Molde. Tror reglene er litt annerledes da ja. Vi har fått opplyst at vi kan ha inntil 20% fravær uten å stryke. Skal snakke med veilederen min på skolen i morgen. Ordner seg nok, ble bare så sint fordi hun har gått bak ryggen på meg slik. Men egentlig kunne jeg ikke forventet noe annet fra henne...

HI

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Skikkelig dårlig gjort ja!!! Hadde blitt dritsur selv jeg.

Du har jo fortsatt en stund igjen til termin da så det er ingen krise at du ikke har sagt noe ennå.

Du får bare prate med veilederen din, men hadde også villet sagt ifra til medstudenten at jeg synes det var råtten gjort og at dette var en privatsak som h*n ikke har noe med! Kan gjerne klage på dette til veilederen din også. Kan ikke finne deg i at de prater om deg bak din rygg!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...