Gå til innhold

Positiv test etterfulgt av negativ 4 dager senere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Siden jeg er ny her, begynner jeg med en liten presentasjon: Jeg er 26 år gammel, sluttet på p-pillen i oktober, og har vært "prøver" de siste tre månedene. Men nå trodde jeg egentlig at jeg hørte til her inne hos dere på 1. trimester, men nå er jeg sannelig ikke sikker lenger...

Jeg testet nemlig positivt på CB digital på lørdag morgen. Ble selvfølgelig kjempeglad, og løp og vekket samboeren min selv om klokken bare var syv om morgenen... Men det så ut som gleden skulle bli kortvarig denne gangen. Bare for å være på den sikre siden tok jeg nemlig en ny CB digital i dag morges, og den var negativ!! Hvordan går det an? Det betyr vel at det ikke lenger er en liten spire i magen min, men klarer liksom ikke helt å slå meg til ro med det heller. Jeg har ikke hatt noen blødning siden lørdag, ikke antydning en gang.

Men uken før jeg testet positivt hadde jeg en veldig lett blødning som varte i ca 6 dager. Ikke som mens, men bare litt blod på papiret ved dobesøk. Dette tolket jeg som en mulig festeblødning, og det var dette samt stikninger i magen, som gjorde at jeg i det hele tatt testet på lørdag. Var nemlig bare tre uker siden mens da, men har ikke kommet inn i stabile sykluser etter p-pille slutt. Siden jeg testet positivt etter bare tre uker må jeg vel ha hatt veldig tidlig eggløsning da. Bruker ikke eggløsningstester ennå, har liksom lyst å klare meg uten en stund til...

Uansett (beklager at dette ble langt, men er så utrolig frustrert og da hjelper det å lette litt på trykket) - hva kan dette være? Kan jeg ha hatt en såkalt kjemisk graviditet? Noen som har opplevd noe lignende og likevel vært gravid? Kanskje jeg bør ta en ny test hvis jeg ikke begynner å blø.. Den siste kan jo kanskje ha vært feil, eller er det bare ønsketenkning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både den positive testen og den negative testen kan ha vært feil.

Det kan hende du VAR gravid, men mistet fosteret, eller det døde av seg selv...en test kan da slå ut positiv så langt som 2 uker etter.

Det kan også ha vært feil på testen....men det er lite sannsynlig. Er sjelden man hører om falsk positiv.

Negativ test, d kan hende d er 2 uker eller mer siden fosteret døde/ ble mistet. Eller det kan hende det var feil med testen, for lite urin e.l.

Jeg ville tatt en ny test med morgenurin, og tatt en tur innom legen.

Skrevet

Takk for svar! Det høres jo fornuftig ut det du skriver, og jeg tenker nok og at det mest sannsynlig må være noe sånt. Skal kjøpe en ny test i morgen som jeg kan ta på fredag morgen. Så får vi se hva den viser... Og så får jeg jeg heller kontakte legen etter det.

Skrevet

Hei Redhead.

Skjønner så veldig godt hvordan du har det! Står i akkurat samme situasjon selv faktisk... Har lagt inn mange innlegg med spørsmål vedrørende denne situasjonen, men det virker ikke som om det er så mange om har opplevd det! :o( Det er så grusomt frustrerende!

Jeg kan jo fortelle deg min historie og da... Jeg tok 1 CB-digital den 2. februar, 2 dager før jeg skulle ha mensen. Den lyste GRAVID mot meg. Så hadde jeg en del billigstrimler liggendes. Disse tok jeg utover i uken, men de ble alle negative. Regnet med at de billigstrimlene ikke var gode nok, så det endte med at jeg kjøpte en CB-digital 1 uke etterpå. Og der stod det IKKE GRAVID... Skjønte ingenting! Dette var da på lørdag den 9.februar. Så jeg forberedte meg på at det kunne være en kjemisk graviditet,men blødningen har uteblitt. I dag dro jeg til legen. 11 dager etter positiv test. Legesekretæren tok en test. Den ble negativ. Men hun mente at urinen ikke var konsentrert nok, og jeg fikk med meg en test hjem som jeg skulle ta i morgen. Skulle så ringe henne og fortelle hvordan det hadde gått... så skulle vi ta det derfra.

Blir sprøøøøøøøøøøøø!!!

Men det kan jo være en kjemisk graviditet ja:o( Men da skal man liksom begynne å blø ikke så altfor lenge etter uteblitt mensen. Når hadde du uteblitt mensen/IKM? Jeg har surfet masse rundt dette temaet, men finner lite svar! Og legen skjønte heller ingenting! Men når på døgnet tok du test nummer 2 da? Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg! Men det kan jeg nok dessverre ikke:o( Håper vi sitter med hver vår spire i magen... Dette er bare såååå frustrerende!

Jeg har lest et sånt HCG-stigningskjema, og variasjonene var store! Noen hadde jo ikke HCG før ganske mange uker... mens andre hadde masse fra omtrent dag 1! Så det kan jo hende vi ikke har begynt å produsere HCG ordentlig enda...Skal se om jeg finner det skjemaet igjen jeg... er ikke sikker på hvor jeg fant det. Har sittet en del på nettet for å finne svar på dette her!

Jeg fant forresten en historie fra ei som hadde opplevd det samme på snartgravid.com. og det endte med at hun faktisk var gravid...Så vi får ikke gi opp håpet helt enda!

Masse, masse lykke til! Føler masse med deg!

Dette ble langt...

Skrevet

Hei TusseMor!

Var nettopp inne på Bli gravid og så at du hadde skrevet om dette. Selv om jeg selvfølgelig er kjempelei meg på dine vegne, ble jeg likevel glad for å se at det var en annen i samme situasjon... Og ble ennå gladere nå når jeg så du hadde svart på innlegget mitt! Takk!

Det er utrolig frustrerende dette her, og som du sier til å bli sprø av! Har også fosøkt å finne info om dette på nett jeg og, men ikke lykkes, så setter stor pris på om du har tips til info... :-)

Siden jeg nettopp har sluttet på pillen, vet jeg ikke helt når jeg har IKM. Første syklus etter pillen, var på 7 uker, den forrige på 27 dager, og nå er jeg altså inne i 3 pp. Hvis syklus er lik som sist er IKM i morgen, men da er det kanskje litt tidlig at jeg testet positivt på lørdag, 5 dager før?

Ja, vi får håpe at spirene (hvis de er der) klorer seg fast og at vi blir mødre i oktober... Litt oppløftende at du hadde funnet en historie der det gikk bra da.

Men litt merkelig at de ikke kunne si noe mer hos legen da? Så du fikk bare med deg en ny test? Blir spennende i morgen... Krysser fingrene for at du får positivt svar.

Jeg testet i morgenurin begge gangene. Og siden HCG nivået skal øke utover i graviditene synes jeg det er veldig rart at jeg kunne teste positivt så tidlig og så negativt... Men får kjøpe en ny test i morgen, og teste fredag. Så får vi se... Du får holde meg oppdatert på hva de sier hos legen i morgen.

Krysser fingre og tær! Og må bare si igjen - oppi alt denne frustrasjonen, er det godt å kunne dele tanker med en i samme situasjon... :)

Skrevet

Huff... hadde skrevet et langt innlegg til deg. Og så ble det jammen borte:o( så da får jeg begynne på nytt da...

Ja, det var vel omtrent det samme jeg tenkte da jeg så overskriften din og! Har liksom ikke fått noe særlige svar fra noen som har opplevd det samme, så jeg skvatt da jeg så denne tråden...Kjente jeg ikke følte meg så unormal lenger... Jammen godt at vi fant hverandre;o) Godt å ha noen som er i samme situasjon! Selvom jeg selfølgelig er veldig lei meg på dine vegne... det er IKKE noe morsom situasjon. Som jeg har sagt til de som vet om dette: En ting er om jeg visste at dette ikke var noe, eller om det eventuelt er noe... men å gå sånn i usikkerheten gjør meg helt sprøøøøø! Har ikke en hel negl igjen, og jeg biter IKKE negler i utgangspunktet.

Skal se om jeg finner igjen noe av infoen jeg har funnet... og gi deg linkene. Men er redd det ikke er mange, enda jeg har sitti noen timer og klødd meg i hodet foran denne dataen!

Litt vanskelig å vite når man har uregelmessig syklus ja. Det kan jo være at den testen du tok først var veldig følsom, og at den slo ut veldig tidelig. etter hva jeg har forstått så kan det være forskjeller fra test til test og. Og det er jo ikke alle som HCG stiger like kraftig i begynnelsen som andre. Søren jeg husker ikke hvor jeg fant det stigningskjemaet altså:o( Har også uregelmessig syklus, og det gjør det ikke enklere. Har bare tatt utgangspunkt i 28 dager. testet positiv på dag 26. Forrige pp var på 48 dager, så er vel i samme båt der jeg og... nei jeg aner faktisk ikke jeg... får vel bare krysse fingre! 5 dager før er jo relativt tidelig,så jeg synes ikke du skal miste håpet enda:o) Ta en test i morgen, og ta det derfra... Men det er jammen ikke godt å få det ut av hodet!

Har du noen symptomer? Jeg synes liksom de har forsvunnet litt jeg da... hadde en del, men etter alt dette så vet jeg ikke hva som er hva... det murrer, noe det gjør når jeg er gravid men også når jeg skal ha mensen. Jeg er trøtt, men det er jo ikke rart når man ligger natta lang og tenker på dette, og skal opp med lillegutt på 8,5mnd. Har en sinnsyk luktesans, men det har jeg i utgangspunktet og. Og jeg har vært kvalm i dag, men det er jo ikke rart så nervøs jeg har vært. Så det er jammen ikke godt å si...

Synes også de oppførte seg merkelig på legekontoret. Skulle øønske de bare kunne ta blodprøve med en gang,så jeg slapp å gå sånn her... så det skal jeg si i morgen, om den er negativ,noe jeg dessverre tror den er. Har liksom begynt å miste litt håpet, for det begynner jo å bli en stund siden IKM nå... Men det kan jo hende! Skal holde deg oppdatert! Så får du holde meg oppdatert og! Krysser fingre for oss**************

Nå skal jeg se om jeg finner den tråden med hun jenta som hadde positivt utfall,og kanskje det stigningskjemaet og...

Masse, masse lykke til!!!

Håper så inderlig du bare produserer litt sent HCG:o) Eller at det var en feil med test nummer 2;o) Håper dette går bra!!!

Skrevet

Jeg har også funnet en del inne på

www.pernille.info

Skrevet

Hei igjen!

Takk for linkene. Særlig det på pernille.info var jo informativt. Lover jo godt når vi ikke har fått blødning ennå. Fikk ikke åpnet den siste jeg heller, men kan jo prøve igjen senere.

Så koselig at du har en liten gutt! Det må være stor stas! Og tenk så mye glede søknene kan ha av hverandre når de er så tett i alder? Det hadde jo bare vært topp! Jeg har ikke barn fra før, men gleder meg veldig til å bli mamma. Virker så utrolig kjekt! Selv om det sikkert er travelt og... Ikke rart du er sliten med nattevåk og all grublingen på hva som skjer.

Når det gjelder symptomer, føler jeg og kanskje at de har forsvunnet litt, men vet ikke helt. Jeg har hatt litt stikkninger i siden og lysken og murringer i magen. Har fremdeles murringer, men kan være sånn før mensen murring... Har også ganske ømme brystvorter. Men det har jeg og hatt før mensen tidligere uten å være gravid. Har og vært bittelitt kvalm om morgenen før jeg får spist, og det var jeg i dag og. Men har ikke kastet opp da.

Hvilke symptomer hadde du sist du var gravid da? Var det de samme som nå? Testet du positivt tidlig sist?

Nei, det er ikke godt å si hva som skjer. Det eneste positive med situasjonen er at jeg i hvert fall har fått bekreftet at jeg kan bli gravid da. Hvis man liksom skal forsøke å fokusere på det positive.

Masse lykke til med testen i morgen!

Skrevet

Heisann...

Bare hyggelig! Håper du fant noe som kunne hjelpe deg litt...

Ja, det hadde vært veldig koselig med 2 tette barn:o) Både mannen min og jeg har søsken som ikke er så langt fra oss i aldre,og vi har hatt så glede av hverandre atte. SÅ da bestemte vi oss for at vi helst ville ha tette barn. Vi brukte 2 år på å lage lillegutt,så jeg og prøver vel egentlig å se det positive i at det faktisk "gikk" på 2 forsøk denne gangen,men vi får se hva som skjer da...

Moro når man har bestemt seg for å lage nummer 1:o) Det å få barn er jo så moro og berikende:o) Og du har helt rett i at det helt sikkert går bra for dere. For du har jo, som du sier, fått bevis på at du kan bli gravid uansett... men jeg holder en knapp på den neste testen din jeg altså;o) Har litt tro på at du testet litt tidlig...

*krysser fingre*

dette med symptomer er så vanskelig. Man blir så raskt psykisk påvirket vettu... Sistgang fikk jeg halsbrann, var litt trøtt hadde SKIKKELIGE mensensmerter, ømme pupper og jeg måtte ha eplejuice! Dette var også før jeg visste at jeg var gravid, men jeg koblet det ikke. Samtidig så føler jeg at jeg ikke hadde så mange symptomer heller... ingen konstante, de kom og gikk litt. Tok en svaaak positiv test på det som vil bli førstkommende lørdag nå... hvis jeg teller dager i forhold til forrige graviditet og denne. Menssmertene sist var så intense at jeg var 100% sikker på at mensen var rundt hjørnet! Kjentes ut som skikklige mensensmerter uten at jeg blødde. Så den lørdagen jeg tok testen så våknet jeg opp skikkelig kvalm... da ble jeg jaget på badet av mannen. jeg ble egentlig irritert på han, for dette var jo bare tull! Men du kan si det var ei som fikk seg en overraskelse. testen var så svak at jeg måtte skikkelig myyyyse for å se den... dagen etter tok jeg en til, den var fortsatt svak,men litt sterkere.

Dette med at jeg testet så svakt den helgen sist, er det som liksom holder meg litt oppe nå. ble allikevel satt tilbake 1 uke sist, så EL var noklitt senere enn jeg trodde. Men da ville jo jeg eventuelt hatt EL den 28 nå, og da kan jeg ikke skjønne at testen ble positiv 5 dager etter... :o( Så det blir så masse spekulasjoner atte:o( Vi får se....

Tusen takk for lykkeønskninger...

Krysser fingre for deg og Redhead! Håper det står GRAVID i morgen:o)

Masse lykke til til deg og!!!

Så snakkes vi her i morgen da:o)

Sov godt!

Skrevet

Hei igjen...

Hvordan er det gått med deg i dag? har en god følelse for deg jeg. :o) Var jo så tidlig du testet sist...

Jeg må nok bare belage meg på å prøve på nytt... Negativ test idag igjen,og begynte så vidt i går/natt med litt spotting. Bare så usikker på om jeg bør be om en gynekologisk undersøkelse eller ikke:o( Føler at ikke det er nødvendig hvis jeg begynner å blø selv. Testet jo mange ganger nagativt men billigstrimler i løpet av uka,men klarte ikke stole på dem...

Æsj...dette var dumt!Håper bare jeg begynner å blø så jeg kan bli ferdig med dette, og begynne på nytt!

Håper det klaffer for deg redhead! Hold meg oppdatert da... finner meg nok på "bli gravid". Krysser alle mine fingre for at det spirer en liten spire i magen din... Masse,masse lykke til!

Skrevet

Kjære begge to.

Jeg har opplevd det samme som dere (svarte deg på skravle tussemor).

Kort fortalt testet jeg positivt noen dager før IKM, så negativt en uke senere (hadde en merkelig følelse av ikke å være gravid lenger...)

Frika litt ut etter den negative testen, dro på apoteket med en gang og kjøpte en digital og en vanlig test. Testa med begge i samme urin sener på kvelden, positiv på den digitale, negativ på den andre....

Dro til legen neste morgen, testet negativt der, tok 2 blodprøver med synkende hcg, og begynte å blø noen dager senere (akkurat en uke etter IKM). For mitt vedkommende var det desverre en kjemisk graviditet, egget hadde streifet livmorveggen, satt igang HCG produksjonen, men ikke klart feste seg.

Ble gravid med en gang (ikke mens imellom) og er nå i uke 13 :D

Håper det er andre svar på hvorfor dere tester negativt, men dette var min historie. Det er nok ikke uvanelig dette, bare ikke alle som tester før IKM og dermed registrerer det som en graviditet og ikke bare en forsinket menstrasjon.

Masse lykke til begge to!!!!!

Skrevet

Takk for svar igjen callmebecka!

Tror nok jeg dessverre er havnet i samme situasjon som deg:o( begynte så vidt å spotte i natt. Borte igjen nå, men da kommer vel mensen snart vil jeg tro. Håper jeg er like heldig som deg, og blir raskt gravid igjen...

Men du som har vært igjennom dette... det var vel ikke nødvendig med GU da? Har ikke noe lyst til det kjenner jeg...

Så krysser jeg fingre for at det går bra med deg Redhead!

Skrevet

Snakket med min gynekolog da det skjedde, og han sa at så sant det kom ut av seg selv innen rimelig tid (...litt usikker på hva det er, men vil tenke maks et par uker etter IKM) så er det bare å regne for vanlig mens, dog forsinket. (Ble litt deppa da han sa det, hallo, jeg hadde jo nettopp vært gravid, om enn kortvarig!!! Nå i etterkant er jeg enig med han, graviditeten fantes kun i mitt hode, mine drømmer og de planer jeg allerede hadde rukket å legge. Dette var aldri ment å bli, desverre!)

Så nei, ingen GU.

Jeg blødde litt kraftigere enn vanlig mens, men ikke lengre. Det gjorde litt vondt da det satte skikkelig igang å blø, men smertene gav seg raskt.

Og som sagt, bare 2 uker senere ble jeg gravid igjen!

Masse lykke til!!!

Skrevet

Ok...

Takk for svar!

Da slår jeg meg til ro med det... og håper mensen kommer i løpet av noen dager!

Godt å høre at ikke mensen ble helt grusom... gruet litt for det og..

Krysser fingre for at jeg blir raskt gravid igjen og!

Takk for lykkeønskninger!

Og masse lykke til med svangerskapet:o)

Skrevet

Jeg som satt og leste om dere imorges og så dro jeg til legen for å ta en ekstra test etter en positiv CB igår. Bare negative tester i dag....og dette som er IVF forsøk også, så det er ikke så lett å bli gravid igjen like etterpå, må vente 3 måneder på neste forsøk.

Nå er vi bare lei oss, men ørlite håp om at det kan gå bra likevel...off tungt dette her. Men masse lykke til til dere og håper dere blir raskt gravide igjen!!!

God klem*

Skrevet

Kjære Grublegruble...

huff... nå kjenner jeg at jeg får dårlig samvittighet her:o( Det er jo så absolutt ikke sikkert at det kommer til å skje deg! Du får prøve å håpe litt til... det er jo fortsatt tidlig! Jeg skjønner veldig godt at du blir lei deg, spesielt siden du er i den situasjonen du er i! :o( Er ikke bare å sette i gang neste måned da nei... Huff.. Jeg beklager så mye om jeg skremte deg! Krysser mine fingre og sender deg masse håp om at det skal gå bra denne gangen! Masse, masse lykke til Grublegruble!

Varm klem til deg fra meg...

Skrevet

Tok du samme type test i går og i dag da? Det er jo ofte forskjellig følsomhet på testene og... *håper*

klem...

Skrevet

Heia Tussemor, det skal du alldeles ikke ha!! Du skremte meg ikke!!

Vi søker jo den info vi kan når vi er i slike situasjoner og jeg har lest om en del andre også i dag og de fleste ender med mens ja etter noen dager...er bare fint å finne info, sykehuset og legen vet jo INGENTING om dette...

Var bare så rart, for ville titte innom "på andre siden" i dag ettersom jeg trodde jeg var i første trimester nå, og der leste jeg ett innlegg, det var deres, for jeg fryktet jo nettopp det samme kunne hende med meg. Dro derfor til legen og tok en ekstra test i dag, som var negativ...tok to der og begge negative urintester.

Deretter kjøpte jeg CB digital og tok to, og de var også negative. Det jeg håper på er at det ikke var aller første morgenurin, tisset kl 6 imorges og tok testen kl ti (men drakk ingenting innimellom), vet det er et halmstrå, men vi håper jo på det vi kan, selvom realismen begynner å ta tak i oss, så vi depper i dag både sambo og jeg, verste er uvissheten. Men det får være lov å være lei seg etter lang IVF prosess og venteuker etterpå.

Masse takk for hilsenen din og trøsten, det ornder seg nok tilslutt for oss begge sannt! :)

Skrevet

Joda, men synes det er kjipt om du fikk helt hetta for det jeg har skrevet da vettu... Og det er som du sier at sykehus og leger vet absolutt ikke noe om dette:o( Ganske utrolig egentlig! Så det blir at man googler og står i... og det finnes faktisk positive historier og:o)

Når har du IKM da? vet ikke så mye om IVF jeg, men skjønner at det blir en ekstra belastning for dere når dere må igjennom disse prossessene, og liksom ikke kan starte på nytt med en gang! Skjønner dere depper og at dere er lei dere:o( Men dere må ikke gi opp håpet enda! Vi får krysse det som krysses kan for at dere får en positiv start på dagen imorgen!

Ønsker dere masse lykke til!

Sov godt!

klem

Skrevet

Hei igjen!

Det var kjipt å høre at du ikke fikk positiv test i går TusseMor! Trist! Hvordan har du det nå?

Jeg testet på nytt med morgenurin i dag tidlig, og testen ble dessverre negativ... igjen... Så da er nok jeg i samme båt som deg Tussemor, og vi går sammen inn i en ny pp... Er litt lei meg, men etter den negative testen på onsdag, var jeg veldig forbredt på at det skulle være negativt i dag, selv om jeg selvfølgelig hadde et lite håp da... Nå har jeg begynnende menssmerter, så er vel bare et spørsmål om tid før TR kommer... Uff! Uansett greit å vite at man ikke trenger GU etter kjemisk graviditet (som jeg regner med dette var). Takk for info, Callmebecka!

Må si meg enig med deg, Tussemor, fikk litt dårlig samvittighet for å ha skremt deg, Grublegruble... Ikke meningen å gjøre andre i samme situasjon ekstra bekymret. Det kan jo gå bra med deg, Grublegruble, selv om det ikke ser så lovende ut for oss... Jeg krysser fingre og tær for harde livet, og håper at spiren din klorer seg fast!!! Lykke til!

Skrevet

Hei Redhead...

Så kjipt da:o( Skjønner godt du er lei deg! Vi får håpe vi får ei sterk og god spire som klorer seg fast i neste pp!

Joda, med meg går det faktisk ganske bra. Hatt litt tid til å vende meg til tanken vettu. Ble jo helt huggern av å gå i såååå mange dager å bare vente for å se hva som skulle skje. Hadde jo et håp vettu... Så jeg ble en smule lettet når jeg begynte å blø, om jeg kan si det sånn! Er jo selvfølgelig kjedelig, men er glad det ikke gikk lenger enn som så,hvis utfallet ville blitt negative uansett... Så jeg er klar for neste runde jeg:o)

Blir litt usikker da, for det er noen som mener det er en SA siden jeg gikk så lenge over IKM før jeg begynte å blø. Begynte å blø skikkelig i går kveld. Men jeg kan liksom ikke skjønne det, siden testen var negativ allerede 1 dager over IKM(mener det var den dagen...) men kroppen min har nok bare brukt litt tid for å rydde opp da kanskje... Grunnen til at jeg lurer litt er at de sier man skal vente litt med å prøve igjen ved SA. Men jeg tror egentlig det går greit... tror nok det var en kjemisk graviditet, som brukte litt tid på å komme ut. Tror du ikke?

Du finner meg på "bli gravid", kommer du til å være der og?... vil jo gjerne følge med på hvordan det går med deg fremover vettu! Håper så inderlig at spira sitter på neste forsøk både for deg og for meg(og alle som ønsker det selvfølgelig...hihi) :o)

Takk for lykkeønskninger... sender deg mange og;o)

Ha en god helg redhead!

Så prates vi kanskje på "bli gravid" da? Og forhåpentligvis på 1. trimester om noen uker:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...