Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 10 år, som innimellom "glemmer" å gå på do for å bærsje.Han gjør det kun hjemme(heldigvis).Har prøvd mange tiltak(belønning/straff) for å få slutt på problemet, men skjønner ikke lenger hva som må til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på 7 år.

Han får med seg et blad eller en bok, også setter han seg på do hver kveld og leser.

Han sitter 10-30 min, alt etter hva han vil selv.

Dette, sammen med skikkelig speltbrød fra Solbrød, er det eneste som får gutten vår til å gå på do.

Skrevet

Når du sier "glemmer" å gå på do for å bærsje, regner jeg med at han da bærsjer i buksa, eller tar jeg feil?

Hvis det er tilfelle, og han bare gjør det hjemme, tror jeg rett og slett at det er latskap...

Regner med du har spurt han HVORFOR han gjør det? Hvilke svar har du i såfall fått?

Det kan jo ikke være noe "feil" med tarmen i og med at det bare er hjemme dette skjer...

Om det er slik at han bærsjer i buksa hjemme, så la han vaske klærne sine selv etterpå! En frisk 10-åring skal ikke behøve belønning for å la være å bærsje seg ut!

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar. Jo, han bærsjer i buksa, og må dusje og vaske underbuksa selv.Han sier ikke ifra at han har bærsja på seg,og jeg merker det fordi det lukter.Vi også tror han er lat, og vil prioritere lek,data ol. istedenfor å gidde å gå på do..

Jeg har hatt flere samtaler med ham, og han sier at det kommer fort, og at han ikke merker det.

niha

Skrevet

Takk for tipset-skal prøve fast tid pluss lesing.(Har desverre alltid trodd at wc var selvkontrollerende)

niha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...