ninaha Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Har en gutt på 10 år, som innimellom "glemmer" å gå på do for å bærsje.Han gjør det kun hjemme(heldigvis).Har prøvd mange tiltak(belønning/straff) for å få slutt på problemet, men skjønner ikke lenger hva som må til.
trillemamma Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har en på 7 år. Han får med seg et blad eller en bok, også setter han seg på do hver kveld og leser. Han sitter 10-30 min, alt etter hva han vil selv. Dette, sammen med skikkelig speltbrød fra Solbrød, er det eneste som får gutten vår til å gå på do.
Troillpia Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Når du sier "glemmer" å gå på do for å bærsje, regner jeg med at han da bærsjer i buksa, eller tar jeg feil? Hvis det er tilfelle, og han bare gjør det hjemme, tror jeg rett og slett at det er latskap... Regner med du har spurt han HVORFOR han gjør det? Hvilke svar har du i såfall fått? Det kan jo ikke være noe "feil" med tarmen i og med at det bare er hjemme dette skjer... Om det er slik at han bærsjer i buksa hjemme, så la han vaske klærne sine selv etterpå! En frisk 10-åring skal ikke behøve belønning for å la være å bærsje seg ut!
ninaha Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2008 Takk for svar. Jo, han bærsjer i buksa, og må dusje og vaske underbuksa selv.Han sier ikke ifra at han har bærsja på seg,og jeg merker det fordi det lukter.Vi også tror han er lat, og vil prioritere lek,data ol. istedenfor å gidde å gå på do.. Jeg har hatt flere samtaler med ham, og han sier at det kommer fort, og at han ikke merker det. niha
ninaha Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2008 Takk for tipset-skal prøve fast tid pluss lesing.(Har desverre alltid trodd at wc var selvkontrollerende) niha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå