Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille krabat på 4 1/ mnd har de siste dagene vært vanskelig å få til å sove på ettermiddagen, med det resultat at han har sovnet tidligere og tidligere.. I dag slokna han kl. 17.00! Og jeg er redd at han nå kommer til å sove lenge... Også redd for at han kommer til å våkne tidlig i morgen... Har dere opplevd det samme? Hva skal jeg gjøre? Vekke han nå, og la han være opp litt? Eller la han sove?... Jeg må prøve å få til den ettermiddagssøvnen.. mulig jeg må begynne å trille han i halv fire tiden for at han skal sovne.. han blir illsint når jeg legger han i senga på denne tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte vogna inne for å få min i soverutine på dagen. Legger han kl. 10 og kl 15 (han er 6mnd). Vet at barn skal finne søvnen selv men jeg måtte hjelpe han med det...og nå sovner han av seg selv når jeg legger han i vogna ute på balkongen. I mitt tilfelle måtte jeg gjøre det samme hver dag, stå opp, mat og sove. Begynner å fungere på innsovning på natt også...sakte men sikkert. Før dette var det kaos hos oss med soving da jeg lot han bestemme selv. Nå er det jeg som bestemmer og han er mer uthvilt, i rytme og våkner blid og fornøyd. Har lagt opp rutinen i forhold til hva jeg har sett er hans rytme. Noterte alt i 5 dager og så sammenhengen i hans døgnrytme

Skrevet

Når står din opp om morgenen? Begynte din å sove mindre da han ble 6 måneder? Min sover 3 eller 4 ganger hver dag. Han er 4 1/2 mnd..

Han har sovet i vogna helt til siste uka. Da er bagen blitt for liten, og jeg tenkte at han kunne begynne å sove i senga på dagtid når vi er hjemme. Det fungerer greit på formiddagsluren, og den 2 hvilen hans er vi som regel ute og triller og da er det ikke noe problem. Men det er altså den siste på ettermiddagen som er litt vanskelig... men jeg skal prøve å gå ut og trille slik at han kommer inn i mønsteret.. Innsoving på kvelden går veldig greit med min krabat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...