Gå til innhold

Recaro bilsete, "verdt" prisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe bil nr 2 og må da ha et bilsete til. Vi har nå HTS Besafe Combi og kommer til å kunne bruke det en stund til, snuppa er snart 2,5 år. Så på Recarosetene på butikken i dag og de virket veldig solide. Tenker da å eventuel kjøpe det som går fra 9-36 kg (personlig hadde jeg ALDRI satt et barn på 9 kg i det setet...) og prisen var vel rundt 3500 kr. Er det verdt det?? Hun kommer jo til å kunne bruke dette setet til hun ikke trenger sete lenger så det vil jo vare i mange år. Men syns prisen var litt stiv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker det setet, det er fortreffelig!

Vi er superfornøyde og holder oss til Recaro så langt det lar seg gjøre sikkerhetsmessig.... Har også babysete i samme.

Skrevet

Ulempen med Recaro Start (regner med det er det du mener) er at det er veldig tungt..! Så i en kollisjon får barnet trykk bakfra i tillegg til at belastningen ved en frontkollisjon er enorm, så dette setet ville jeg nok ikke valgt til et stort barn... Det er greit for de som av div. grunner MÅ velge fremovervendt før barnet er 15 kg, da med magepute, men til barn som er 15 kg eller mer ville jeg valgt en "vanlig" beltestol som f.eks. Britax Kidfix/Kidplus eller Maxi Cosi Rodi XR :-)

Skrevet

Jeg har et recaro sete som er fra 9 til 18 kilo og er ikke veldig førnøyd egentlig... Det er greit på korte strekker, men på lange turer blir han sliten da man ikke kan legge sete ned på noen måte. Vi har byttelånt med mamma slik at vi har et maxi cosi sete (koster ca 1500 kr) som har 5 sitte/ligge stillinger... I det sete kan han både sitte og se ut (han kommer mye høyere opp så han ser bedre) og ligge og sove...

Vi kjøpte recaro setet fordi det var best i test den gang, men kommer nok ikke til å kjøpe det igjen da det bare er egnet for korte turer...

Har hørt at babysetet er veldig bra, og også det recaro setet som heter start, men mini er foreløpig for liten til det...

Skrevet

Du er vel klar over at liggeposisjonene på slike seter ikke er for når bilen er i bevegelse. Sikkerheten til barnet minker drastisk når de ikke sitter oppreist. Vektfordelingen blir helt gal hvis det skulle skje en ulykke da.

Vi har slikt vi også, men bruker kun liggestillingen hvis han sovner på tur og skal fortsette å sove ut etter at vi har stoppet.

Skrevet

når setet står bak frem??

Skrevet

Når vi kjøpte det maxi cosi setet var dette nemlig det som avgjorde kjøpet.. Damen i butikken viste oss diverse tester osv osv som viste at setet var ytterst sikkert i alle sitteposisjoner, båder forovervendt og bakovervendt....

Skrevet

Et bakovervendt sete kan legges lenger i hvilestilling enn et fremovervendt, men ingen seter skal legges helt ned, men det er jo ikke mulig heller :-) HTS har et sete som kan legges nesten helt flatt, men det er ikke mulig å montere sånn i bilen..! Det er jo livsfarlig i en kræsj, ryggen på setet skal ta i mot for støtet så belastningen på babyen blir minst mulig, derfor bakovervendt anbefales til min. 4 år, mens på fremovervendte seter er det begrenset hvor langt det kan settes i hvilestilling (beltestoler altså)..!

Skrevet

Fremovervendt er aldri ytterst sikkert til de minste, bare for å kverulere litt, hehe ;-) Men dersom setet er beregnet på å kunne legges i hvilestilling er det testet for akkurat den bruken også..!

Skrevet

Jeg vil tippe det er setet som heter Recaro Young Sport det er snakk om her. Det er iallefall setet vi har som vi er så fornøyd med...

Skrevet

Det er ikke Start-setet, innbiller meg det var Young Sport ja.. Fikk med meg at det var høytalere innebygd i setet, men ikke hva det heter, snakk om å få med seg det viktige, uffa meg...;)

Skrevet

Da har jeg sjekket på recaro.com og det er det Young Sport ja. Bra at du er fornøyd da!! :) Virket veldig solid og godt å sitte i for veslejenta.

Det går forresten fremover med strikkingen, jakken vokser og vokser :)

Skrevet

Om det er et Recaro sete til 3500,- med innebygde høytalere er det snakk om recaro START. Et fabelaktig sete ;-)

Recaro Young Sport koster "bare" ca 2500,- og der er det ikke innebygde høytalere. Også et fabelaktig sete. Dette sete er ikke på langt nær så tungt som start setet, og det er intregrerte 5-pkt seler som brukes opp til 18 kg. Kan også bikkes så vidt bakover.

Skrevet

Du har helt rett, ser det nå, gjelder å lese litt... Anbefaler du Start-setet?

Skrevet

Ja, MEN det kommer ann på barnets alder og vekt. Vil overhodet ikke anbefale det til en på 9 kg. Tassen her er 3 år og 14 kg, han sitter perfekt der.

Til 4 åringen har vi young sport og dette har han brukt siden han var 2 år og litt til, så vil nok anbefale det om barnet er i den aldersgruppen.

Skrevet

Må dere ha Recaro da? Jeg ville sjekket ut Britax Multitech :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...