Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 fødselsangst grunnet seksuelt misbruk
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 hadde ks med nr 1, fødsel stoppet opp derfor ble det ks
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Blir dere satt opp til "time" med KS? Uvitende med fødselsangst.. Får ikke sove om natten..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Etter at ks evt. er innvilget, får man en dato for snittet og med innskriving og info om inngrepet dagen før. Hvis det ikke kommer noen "hastesaker" før, tas man gjerne tidlig den dagen, men det varierer jo sikkert, tror de som har fått den datoen tidligst, tas først og så er det vel køsystem videre utover. Dermed er det mer dato enn time.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Når kan man få innvilget det? For sent i uke 31?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Fødselsangst? Dvs: Du vil ha et barn, men gidder ikke føde på vanlig vis fordi du er forfengelig, og har ingen kvaler med at det kastes bort legeressurser på å tilfredsstille din forfengelighet. Blir kvalm.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 Forfengelighet? Tror du det er pent med det arret eller?? Herregud!
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Skal ha ks p.g.a at jeg har hatt livmorhalskreft. De kuttet og bandt opp livmorhalsen (det som var igjen). Og de trådene må være der, så det går ikke med vanlig fødsel. Bare fint for meg at det blir ks, glad for det jeg. Glad jeg klarte å bli gravid, ikke mange som har blitt det med den type operasjon. Jeg er nr 4 i Norge.. Sengeliggende fra uke 22.
theafranord Skrevet 13. februar 2008 #14 Skrevet 13. februar 2008 hos meg stopper riene når de kommer til press rier.....da ligger jeg bare å har vondt og barnet nar det heller ikke bra. Så jeg har hatt en komlisert fødsel, som endte med at de måtte operere ut morkaka....og ett haste ks....og denne gangen er det planlagt ks. Gang nr 2 så ville jeg prøve å se om jeg fikk pressriene....hadde så lyst på en normal fødsel...men det fikk jo ikke...men synes det er helt ok m ks:-)) Men synes samtidig at det virker som om det taes litt lett på ks....flere og flere får innvilget ks nå....men men det er nå min mening.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 Bare prøv, du. Be fastlegen din sende henvisning til fødestedet ditt og da kalles du inn til samtale. Det er den legen (som du har samtalen med) som avgjør om du får eller ikke, det mentale ansees heldigvis som viktig idag, og slik sett vurderes evt innvilget snitt ut fra din mentale helsetilstand og er en vel så gyldig årsak som andre medisinske årsaker. Folk blir alltid sinte når noen har angst for noe, og tror at det ikke er sant det du sier om de ikke kjenner det på samme vis. Folk har dessverre begrenset med empatiske evner, så ærlig talt, la de som er sinte nedenfor være det, det er ingenting å bry seg med. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #17 Skrevet 13. februar 2008 Medisinske årsaker her og. Totalt forliggende morkake, så jeg har ikke noe valg desverre. Ville aller helst født vaginalt.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #18 Skrevet 13. februar 2008 Skal ha ks denne gangen pga totalruptur forrige gang. Store plager etterpå og lite motstand i huden.... Anbefalt av leger og jordmødre....
Drangelina Skrevet 13. februar 2008 #19 Skrevet 13. februar 2008 Dårlig fosterlyd hos barnet. Har nå KS-ANGST (i motsetning til dere med fødselsangst). Syns det var helt grusomt. Er nå høygravid med baby i seteeleie og vil helst føde vanlig. Spørs om jeg får det pga trangt bekken pluss litt morkakesvikt.
mto2 Skrevet 13. februar 2008 #20 Skrevet 13. februar 2008 Lite framgong og missfarga fostervatn. Det viste seg at babyen hadde lagt hovudet på skrå og ikkje kom ned i bekkenet av den grunn.
Krusemynthe Skrevet 13. februar 2008 #21 Skrevet 13. februar 2008 Det er ikke for sent!! Be om time på Morgenrøden (eller tilsvarende tilbud på ditt fødested). De tar deg GARANTERT seriøst. Lykke til. Jeg har hatt 2 ks og skal ha mitt føste planlagte ks på forsommeren. 1 gang; manglende hjertelyd (haste sectio) 2. gang; sen framgang, (som egentlig også var problemet føste gang, helt til babyen fikk problemer) ..og nå fordi etter 2 ks er det nesten automatikk i det tredje. Og det har gått så bra begge de første gangene,så jeg er ikke betenkt med ks denne gangen, selv om jeg sikkert kommer til å være nervøs!!! Ser ikke ks som en enkel løsning på en fødsel, og heller ikke som et nederlag.
musemor... Skrevet 13. februar 2008 #22 Skrevet 13. februar 2008 Uoppdaget seteleie, prøvde å føde vanlig, men barnet satt bom fast, ble haste-snitt. Krysser alle fingre og tær for at denne legger seg pent med hodet ned da jeg vet bekkenet er for trangt for setefødsel, er lite lysten på et KS til!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #23 Skrevet 13. februar 2008 1.mann hastesnitt pga hodet til babyen lå skeivt nedi bekkenet. 2.mann som kommer: Fødselsangst+ medisinske årsaker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå