lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Må bare reklamere litt for Zara her jeg, hehe.. Er kjempefornøyd nå! Var på Zara i stad etter at jeg leste her inne at de har mammatøy der og der fant jeg bukser! De kostet 549,- noe jeg egentlig syns er i dyreste laget, men man kan bruke de som vanlig bukser og siden man kan "gjemme" den strikken i buksa uten at det syns. Jeg kjøpte en olabukse, og stoffet er kjempedeilig! Den er lang nok i beina og Olabuksa måtte jeg kjøpe i str S, men den andre jeg prøvde må jeg ha i M. Jeg er 174cm høy og bruker vanligvis ca 30 tommer. Har prøvd buksene på HM og, men de var ikkeno for meg. Altfor store i låra, til og med i str S.. Lurer på om jeg må tilbake dit å kjøpe den andre buksa jeg prøvde der og...
Sofie-79 Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Godt å høre at det finnes mammabukser som er for oss som trenger dem litt trange over lårene... Jeg er selv også 174cm høy og måtte kjøpe en bukse på H&M for nå er mine vanlige blitt litt for stramme. Måtte kjøpe str S, men likevel er de "vide" i lårene... Kan ikke si at jeg føler meg helt vel i de nei... Har sjekket om Zara har butikk i Stavanger, men det har dem vist ikke. Men jeg skal snart en tur til Oslo, så da skal jeg nok innom butikken der Håper også jeg finner meg en bukse der som sitter bra på... Vi vil jo ta oss godt ut selv om vi får kul på magen
Idun<3tosmå<3 Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Sofie-79, har du vært på Mamsita? (Stavanger) Jeg sliter veldig med å finne små nok bukser, og jeg har vært en god del plasser! Mamasita er dyrt, men du kommer ikke til å angre! De har en type dungribukse der med strikk øverst. De er knallgode og knallfine. Ikkegravide lurer på hvor de kan kjøpe slike, de ser faktisk ikke ut som gravidbukser i det heletatt! Og gode å gå i! Men som sagt dyre, jeg velger dog heller to bukser jeg virkelig liker enn å kjøpe mange som jeg ikke trives i! Også kan du registrere deg på nettet! Da får du 10% rabatt i butikken!
Sofie-79 Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Ørneredet, takk for tipset. Ja, jeg var innom der en dag og prøvde noen av de dungribuksene de hadde. Jeg fant en fin, men den hadde de bare igjen i str XXS, M og L. Prøvde XXS og den ble litt for trang. Burde kanskje hatt XS, men det hadde det selvfølgelig ikke... kan man bestille det fra internett selv om de ikke har det i butikken?
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Litt utenfor tema kanskje, men noen som vet av noe sted de har rimelige mammabukser som har nokså smalt liv, men samtidig ikke er for tynne i beina? Jeg sliter skikkelig med å finne bukser til vanlig også, for jeg er vanligvis ca 27 tommer i livet, men 99 cm (39 tommer) over hoftekulene... Så normalt sett om jeg har en bukse som passer i livet, så må jeg omtrent spjære den opp for å få den av og på over hoftene. Har funnet meg en gravidbukse som passer, den var det svigermor som fikk tak i på salg (tror det var barnas hus i Trondheim), og den har stretch og er smal nok i livet men samtidig bred nok i lårene (livvidden nå er vel omlag 32 tommer and rising...). Eneste dumme er at det er en "finbukse", så den er liksom ikke helt forenelig med klesstilen min forøvrig. Men den eneste gravid-dongeribuksa jeg har er alt for smal i lårene og alt for vid i livet, så den sklir ned bare jeg rører på meg Og med mindre jeg plutselig får rumpe som et spisebord, er jeg redd jeg ikke kommer til å vokse inn i den heller ettersom den ikke passer i partiet mellom hoftekul og der magen starter heller. Akk. Det er et hardt liv, gitt. Noen tips?
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2008 Hmm, har motsatt problem jeg.. Tynne lår og stor i livet i forhold. Passer buksene i livet så slenger de i låra og omvendt.. Har du prøvd buksene på hennes og mauritz? Der var der hvertfall for store i låra mine og helt grei i livet. Har egentlig ikke vært og sett så mye rundt etter mammabukser.. Men prøv lindex eller kappahl. Har hørt om mange som er fornøyde med de buksene, men har ikke prøvd de selv så jeg vet ikke hvordan de sitter.. Men der er det hvertfall ikke så dyrt. Kanskje cubus også har no?
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Har kikka litt rundt på HM og Cubus uten å finne noe, men jeg tåler vel en runde til for å se om det kanskje etterhvert som januarsalget er slutt kommer inn noe nytt Takk for tips uansett
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2008 Får håpe du finner deg noe da! Skal ikke være lett det her, hehe.. Vil ikke bruke såå mye penger på mammatøy, men må nok kjøpe en bukse til tenker jeg.. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å legge på meg heller, så en vanlig bukse er jo bare dumt det og.. Huff. Heldigvis er jeg høygravid til sommern så da blir et kjoler og skjørt hvertfall. Litt enklere!
sommerfugl i magen ;) Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Ja, hadde aldri trodd det skulle være sååå vanskelig å finne bukser som passer!! Jeg har kjøpt 3 bukser på HM, men de er og blir for store. Skjønner ikke, er det min kropp som er så rar??...str mindre ble altfor trang. Kjøpte disse i håp om å vokse inn i de, men passer fremdeles ikke. Hmmm.... Fant til slutt en dongeribukse på lindex som er ganske grei, så den bruker jeg HVER dag - festlig!! jaja, heldigvis ikke såå vanskelig å finne topper, siden tunika-moten raser for fullt =) Dog en liten trøst å høre at det er flere i samme båt
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Prøv den Kule Mage i Oslo f.eks. Glassmagasinet! Mange fine bukser....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå