Gå til innhold

Aking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på fjellet i helga og i dag har jeg hatt en hissig diskusjon med en vennine. Er det uforsvarlig av meg å ake? Babyen ligger jo godt polstret og slår jeg meg i akebakken er det alltid rompa det går utover. Er 15 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Ikke noe vits i å ta store sjanser, d som er tingen er at hvis man slår seg i rompa, kan d røyne på bekkenet har jeg fått fortalt..

Skrevet

Jeg har akt masse med vesla på 2,5. Har jo ikke stort valg.

Da det var nysnø var det ikke noe problem, men med is og kuler ble det ganske ubehagelig. Foreslår at du ser at føret og prøver deg litt frem. Men direkte farlig kan det da ikke være?

Skrevet

aking er gøy. weeeeee

skal på hyttetur snart, skal ake med datteren til venninnen min mens alle andre står på nedoverski......

Skrevet

jeg tør ikke. jobber i barnehage, å jeg har klart å unngått det lenge nå. du kan jo falle på andre steder enn rompa da... jeg er litt feig også da....

Skrevet

Tror det kommer an på. Aking sammen med små barn er oftest ikke så voldsomt eller? Men da jeg ble invitert med på å ake i en alpinbakke på bildekk (m/hjelm som standard utstyr) takket jeg nei. Fikk ikke lov av samboheller. DET kan nok bli litt voldsomt.

Skrevet

Halloooooo?!? Jeg er 27 uker på vei, og er masse ute i snøen! Du trenger jo ikke ta de største sjansene, men man skal leve selvom man er gravid!! Så sant du ikke har et strengt regime pga fare for fortidlig fødsel e.l.... Ak og kos deg! 15 uker, da ligger barnet fortsatt godt beskyttet! Hadde du enda vært dagsventende!!

Skrevet

Ak i vei og kos deg masse!!! Var i alpinbakken og lufta skia mine når eg var 14 veker på veg. Er no 16 veker og håpar på fint vær laurdag slik at det kan bli nok ein tur før magen kjem i vegen - sidan eg står telemark og ikkje slalom eller snowboard. Og er forma fortsatt like fin i påska blir det garantert turar i skibakken då også. Er berre meir forsiktig med tanke på dei andre i bakken og tek litt meir lange svingar enn før.

Skrevet

Jeg synes du skal føle på hva du selv vil og tør. Det er jo forskjell på aking også, store og små bakker, slakke eller bratte osv.

Selv har jeg akkurat begynt å gjøre ting igjen etter å ha vært ganske engstelig en stund (er 17+3), men velger fortsatt å være forsiktig med noe. Jeg er støttekontakt for 4 gutter, og synes det er en fordel å kunne delta på aktiviteter sammen med dem. I går var vi og kjørte go-kart. Flere her på forumet frarådet meg dette på forhånd, og selv antok jeg at go-kart-senteret ville si nei. Men de sa at jeg fikk gjøre som jeg selv ville, så jeg kjørte to forsiktige runder i en dobbel-kart (hadde med meg en på 6 år som er for liten til å kjøre selv). Da hadde jeg både han og magen å ta hensyn til, og en god grunn for å ta det med ro. Neste gang gruppa møtes skal vi ake, jeg regner med at jeg blir med litt, og ellers ordner med pølsegrilling osv, så kan de andre voksne ake litt mer.

Poenget mitt er at jeg synes vi som gravide må tørre å bestemme selv hva som er greit for oss å gjøre. En ting er om legen din fraråder deg noe, men ellers holder jeg meg til det legen min sa på første kontroll: så lenge du selv synes det er greit er det det, og når kroppen din ikke vil eller tør mer stopper det av seg selv. JM var mer skeptisk til aktiviteter, men når jeg går til begge velger jeg nok å høre på det som passer meg best så lenge ikke den andre sier at det er direkte farlig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...