Gjest Mayflower Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Vi har kjøpt oss hus(hurra!) og tenkte å lage rom til gutten vår på 9mnd. Noen som har tips,bilder,linker til sider jeg kan få inspirasjon fra? Vi hadde tenkt å lage et temarom kanskje,der vi maler på veggen f.eks. skog,dyr,osv. Men det finnes jo så ufattelig mange fine tapeter også... *sukk* Gleder meg til å starte
***Juanita*** Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Et tips er å kjøpe sånne "tapetklistermerker". Det er store klistremerker av vinyl som man klistrer på veggen. Motivet kan være opptil en meter høyt, eller man kan kjøpe sett av småklistermerker som man selv setter sammen til et fint mønster. Høres kanskje rart ut, men det finnes mange morsomme motiver eller mønstre å velge mellom, sjekk for eksempel www.tapetensticker.de . Og så er de superenkle å fjerne dersom man skulle ville det.
aya75 Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Hei! Hvis du liker tapeter og dyr, så vil jeg bare tipse deg om noen flotte tapet-dyr de har på Sprell i Oslo. (De er ca. 0.5m-1.5m i str...men varierer litt...)Det er mønstrete tapete som er kuttet ut som dyr som du limer opp på veggen. Da slipper du å male/tegne på veggen eller legge en hel vegg/veggene m tapet. Veldig enkelt og greit! Eneste er at de er litt dyre...koster vel 500-600kr...men er uansett billigere enn å kjøpe mye tapet. Man kan selvfølgelig også lage disse selv. Har selv kjøpte en grønn elefant som skal opp på veggen etterhvert=)
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Jeg synes Peter Pan er en utrolig morsom og fin historie som kan gi fine bilder på veggen. Da jeg jobba i barnehage elsket de små at jeg fortalte om Peter Pan. Det er jo en drømmeverden enhver kunne tenkt seg å leve i, så jeg synes den passer perfekt på et barnerom :-)
2 gutter og 1 jente Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Vi har ogsaa akkurat kjoept hus og holder paa aa pusse opp. sjekk ut barnerommet.no (temarom) Der vil du finne mange veggklistremerker. Vi har kjoept space tema til lillegutten vaar paa 9 maaneder. Vi kjoepte det fra england da... men de selger det paa barnerommet.no ogsaa. Gleder meg til aa faa malt rommet hans og henge det opp. vi var innom tanken paa aa kjoepe undervannstema, men vi tenke litt mere langsiktig. pappaen var veldig opptatt av universet da han var liten, saa valget falt paa det. litt toeffere liksom! tror det blir kjempefint! Lykke til!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 En ting du også kan gjøre, er å ta f.eks. disney figurer, fra en malebok eller fra nettet, også kopiere opp i stor størrelse, så tar du et matpapir/bakepapir, legger det oppå kopien og tegner rundt kanten av figuren, så sverter du baksiden av bakepapiret med blyant, legger figuren bort på veggen der du vil ha den, med den svertede siden mot veggen, og tegner over figuren igjen, så blir den overført til veggen, så er det bare å male den.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Sånne figurer finner du f.eks her: http://home.no/fargelegging/
Mamma til snart 4 Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 hey gå inn på barnerommet.no eller com. vi bestillte der. kjøpte undervannstema, med fisker å slikt;) de har olebrum, cars,prinsesse + ++ . jeg ville ha nøytral tapet, så det ble besj, men det vi hadde mørkt tømmer der malte jeg tømmeret lyseblått og klistret fiskene på ble kjempe bra ser ut som det er malt,kan tas av og på akkuratt så mye du vil, jeg kan legge inn bilder i morgen av rommet så kan du få se;) pusset opp rommet selv når sambo var ute i nordsjøen;)
Gjest Mayflower Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 Takk for alle svar Har vært inne på barnerommet.no fra før! Tenkt på undervann,rommet eller safari fra den siden. Men har litt lyst på disneyfigurer også!! aaaarg,vanskelig å bestemme seg! hehe:) -førstegangsmamma thea imilie; ja,legg ut bilder:) er så spennede å se!!
Mamma til snart 4 Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 det skal jeg vettu, skal gjøre det etter kl.09 imorgen når tulla har stått opp;) gleder meg til vi skal bygge ut, da skal jeg gjøre det skikkelig, elsker å holde på me slike ting;)
Mia_I Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Finnes det sånne tapetdyr som kan kan klistre på vegg m/miljøstrie? Ser at de på barnerommet.no er for helt glatte flater, men det har vi altså ikke...
Kahbean Skrevet 13. februar 2008 #14 Skrevet 13. februar 2008 Åååå da må du se på denne siden! Skikkelig inspirasjon side med masse flotte ideer!!! http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=312206
Mamma til snart 4 Skrevet 14. februar 2008 #15 Skrevet 14. februar 2008 nå har jeg lagt ut litt bilder. . . jeg har en ujevn tømmer vegg jeg klistret merkene på, de henger kjempe godt;) dette rommet blir jo revet når vi skal bygge ut snart, men neste rom tulla får da skal jeg kjøpe de alvene, kjempe hærlige;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå