Pærefrø Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Nå krever min x at Jeg må være med å pusse opp huset slik at det blir klart for salg... Er dette noe jeg kan få hjelp til noen vei? skal jeg hjelpe han med det, så blir jo jeg sittende uten fem øre til slutt... Han vill nemlig at den nye dama skulle hjelpe han økonomins, men jeg mener at siden halve huset fremdelse er mitt, å vil ikke jeg ha ho inn der(prinsippsak) Men er dette noe jeg kan få hjelp til? han klarer ikke det alene(økonomisk) og jeg skjønner jo at siden halve huset er mitt så bør ejg hjelpe....
Sjefsmegga Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Skal jeg være helt ærlig her så tror jeg ikke du vil få hjelp til dette..da må du i så fall ta opp et lån ( noe du ikke bør gjøre), Du kan jo tilby deg å male, vaske ned osv...for skal dere betale for slike tjenester så koster det jo flere hundre i timen.
Sivalur Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Hvorfor må det pusses opp før dere kan selge? Ser det så j*** ut?? Hadde nøyd meg med litt lys maling i stue og gang, og ellers kastet ut alt av skrot slik at blir åpent og lyst og romslig. Hvordan hadde han tenkt at den nye dama hans skulle få igjen for de pengene hun evt. skulle stilt med, det blir jo bare helt feil? Dere to må selge huset sammen, og dele overskuddet mellom dere, det er jo det som blir riktig. Aner dessverre ikke om det er noe hjelp du kan få. Mitt eneste råd er å gjøre det så billig som mulig og gjøre mesteparten selv. Ikke så mye som trengs egentlig. Og de nye eierne vil GARANTERT gjøre noe selv uansett, de fleste liker jo å sette sitt eget preg på et nytt hjem.
~sjiraff~ Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Har man ikke penger til å pynte på huset før et salg har man ikke penger til det. Din eks kan ikke kreve at du skal betale penger du ikke har. Da må enten han bekoste dette eller dere må selge som det er.
Pærefrø Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2008 Ja, det var det jeg også tenkte, men han a til meg nå at det er en dels om må gjøres, itillegg til utgiftene og regningene som kommer inn.... Jeg vet det må nye lister ganske mange plasser, og et malingsstrøk her og der.... Men jeg har mistanke om at han vil gjøre det vanskeligst mulig for meg nå..... Men jeg vil jo ikke ha ho inn der, for at ho sakl gjøre det... så jeg får jo bare gjøre så godt jeg kan da....
Sjefsmegga Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 En mulighet er jo at han koster alt og tar vare på kvitteringene og så tekkes halvparten av oppussingspengene fra din del av fortjenesten...i grunn rettferdig og det kan lønne seg hvis huset ser litt "slitent" ut, nye lister og litt maling koster ikke all verden, men kan bety mye for salgsummen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå