Gå til innhold

Hvordan klippe håret på en 2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pjokken på 2,5 år nekter å la seg klippe hos frisøren. Vil ikke sitte i stolen engang. Nå når luggen ned i øynene og håret må vekk! Jeg har aldri klipt noen og kvier meg for å steppe inn med saksa selv. Kommer til å skamklippe ham. Noen gode ideer? Vurderer å kjøpe en klippemaskin, men lurer på om jeg i det hele tatt kommer til med den før han nekter. Noen som har erfaringer med 2åringer med tidlig trassalder og pannlugg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruker jeg maskin på gutta.. Der er mye hyling og protester mens jeg holder på, men de blir jo så fine etterpå;)

Setter de i en høy barnestol så de ikke får stukket av..

Skrevet

Sist jeg hadde med jentungen til frisøren fikk hun klipt 2 klipp i luggen før det ble hyl og grin til den store gullmedalje...

Uka etter møtte vi onkelen hennes på kjøpesenteret, og han bare tok ungen med å fikk klipt ho. Da satt ho som en prest, og SÅ stolt over å ha klipt seg.. Så prøv om noen andre kan ta han med, det er ikke alltid de "tør" å protestere på sammen måte til andre enn foreldrene.

Skrevet

Lillegutt her i huset klippet seg like før jul, og da var han 1 år og 7 mnd. Han ville ikke sitte i stolen, men satt på fanget mitt på en stor stol, og det gikk kjempefint.

Skrevet

Prøvde det og. Alene, mammas fang, på barnepute, på lekestol. Uaktuelt. Har gått helt fint før, men nå er det uaktuelt.

Skrevet

Kan prøve å sende ham med pappaen da, kanskje. Hvis ikke er det klippemaskin, dvd-film, seigmenn og om nødvendig rå makt som skal til.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...