silhah og emilie Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 bf vurderer å flytte nesten 4 tima unna der jeg bor nå har han emilie (14mnd) annenhver helg og en gang i uka... liker ikke tanken på at jenta mi skal pendle 8 timer annenhver helg jeg:( hva ville dere gjort i en slik situasjon? vil jo at bf skal ha mest mulig kontakt med snuppa også
silhah og emilie Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 13. februar 2008 må bare tilføye at jeg skjønner han vil flytte..han har ingen her, alle hans venner og hans familie er der han vil flytte
pøber´n & je Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Da sier det jo seg selv, at det ikke kan være annen hver helg samvær da. Da blir det vel ferier og høytider som er mest sannsynlig
silhah og emilie Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2008 huff liker ikke dette jeg:(
Gjest LindeOgWill Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Så kjedelig! Skjønner godt at du ikke liker det, men det går bra. Det kan ikke bli annehver helg lengre, det er hun for liten til. Det får bli ferier og helligdager. Om han vil se henne mere får han reise selv. Såpass må han bare rekne med når han flytter så langt unna. Selv bor jeg 3 timer unna pappaen til William. De møtes ikke så ofte, men han er veldig glad i pappen sin allikevel. Vi snakker om han sammen og passer på at han ikke blir glemt. Når hun er så liten kan det være fint å lage en pekebok med bilder av henne og pappa sin sammen, som dere kan titte i nå og da.
tonebf Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 så synd men annenhver helg går ikke lenger, men dere kunne jo prøvd på en langhelg i mnd? eks fra torsdag til søndag.... eller så må det bli ferier og høytider! lykke til =)
jet trip Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 her bor bf 6 tima unna. Ungen pendler ikke (15 mnd) men bf gjør det. Har er hos oss hver 3 helg - da har jeg arbeidshelg. Er fra fred.- til sønd. og av og til langhelg. Han har ingen kjente her vi bor så er her hoss oss. Litt vanskelig å ha han i huset til tider men en må jo gjøre det som er best for ungen.
silhah og emilie Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2008 vi snakka sammen i dag og vi ble enige om at han kunne ha henne ei uke i mnd:( da får hun iallefall treffe han:)
Singelmamma og banden Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Vet du, det synes jeg er alt for lenge i slengen for en som er så liten - han skal vel på jobb også de ukene, og da må emilie ha barnevakt, og da blir det straks ganske mye for henne om hun i tillegg går i bhg/hos dagmamma hos deg. Vi ordna ons - søn en helg pr mnd for ei på 3 år, og holdt det slik frem til skolestart pga det funka bra for ungen. BF hadde da gjerne fri, eller moren hans hadde fri. Det funka ikke så bra for oss som foreldre, men var helt klart beste løsningen for ungen når ting ble som de ble. Hva mener du er best for emilie da? Ofte og kort, eller lengre og sjeldnere? Klart at det beste er så mye som mulig, men det er nok lurt å ha en alternativ plan i bakhodet om en uke i slengen ikke fungerer så bra.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Syns også det hørtes lenge ut for ei om er så liten. Det er pappan som flytter vekk og da syns jeg faktisk han burde komme med en plan eller to for hvordan han ser for seg at samvær skal skje fremover. Og at han flytter burde jo heller ikke gå utover barnet. Nei han burde reise til barnet og ikke omvendt for samvær. Hva med at han besøker dere en helg i mnd istedet? Og kanskje at dere besøker han avogtil?
junior&vesl@ Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 Her har bf flyttet til Danmark (han er fra danmark). Han skal ha barna hver 3.helg (tors.-mandag). Han har ennå samværet hjemme i våres tidligere felles hjem, da slipper barna den lange reiseveien og 2 hjem å forholde seg til. Jeg kommer også til å tilby det når vi nå selger huset og jeg får meg et nytt hjem. Jeg har ikke noe problemer med at far og barna hygger seg i barnas hjem og jeg reiser bort i helgen, eller overnatter hos venner/familie. Det viktigste er at barna får være med pappa`n sin på den beste mulige måten. De helgene som er knyttet til ferier, planleggingsdager o.l kommer han til å ta de med til Danmark. Det er 55 min. i fly. Dette klarer vi å gjennomføre foreløpig og forhåpentligvis en stund fremover. Ingen har funnet noen ny som kanskje ikke ville godtatt en slik løsning. Om 2 år kan barna reise alene, men inntil da må vi gjøre det på den beste måten. Her handler det faktisk om å måtte ofre seg endel for barna... Med andre ord så foreslår jeg hver 3. eller 4. helg og da med litt lengre helger. Min venninne`s datter var hos pappa`n sin fre.- neste søndag (9 dager) en gang hver måned fra hun var halvannet til hun startet på skolen. Tror det var farmor som hadde henne da far var på jobb jeg. Det er mange muligheter, det er bare å "se" dem! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå