Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Jeg vil ikke bruke hormonell prevensjon eller spiral så tenker å kjøpe noen eggløsningstester på nettet og prøve prevensjon den naturlige metoden:) Det er jo det letteste når vi skal ha et barn til også. Noen som gjør dette og har noen tips?
lille sprelle Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Har hørt at det er et kjekt apparat for slikt, men vet ikke. Jeg må finne ut av dette selv jeg for jeg får ikke lov til å bruke hormonpreparater i det hele tatt etter fødselen da det kan være helsefarlig/dødlig for meg.... Kjempefint om noen har tips!
*En rosa og en blå* Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Hehe... moren min har betrodd meg at min eldste bror er et resultat av "sikre perioder". Ikke så veldig sikkert, med andre ord... ;-)
Makko med to små gutter Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Vi har brukt persona i 4-5år. Veldig fornøyd når jeg først kom i rutinen med det. Den bruker egentlig vanlig el tester, men har en liten datamaskin som regner ut sikre og usikre perioder. Den regnes som 96% sikker, hvis man faktisk bruker den som den er ment (ikke jukser på røde dager!). Eneste negative er at det er blitt veldig dyrt. Testpinnene er doblet i pris mens vi har brukt det.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Slet med det samme selv og gikk til innkjøp av en ladycomp (www.buenoventura.no). Denne kan absolutt anbefales på det sterkeste. Men slurvet litt til slutt da, og lekte med ilden. Og resultatet lever nå i beste velgående i magen min.. hehe.. Men er man flink og følger de grønne lysene (er en temperaturmåler som regner ut/lagrer når man har eggløsning og deretter gir den deg grønn-orange-rødt lys avhengig av hvilken dag det er og hvilken temperatur man har den morgenen). Kjempegkjekk oppfinnelse. Og stolte helt og holdent på den. Da har man jo sikre og usikre perioder under kontroll. Og når man vil bli gravid er det bare å innføre motsatt taktikk... Ha mest mulig sex rundt de røde eggløsningsdagene.. Eller som oss, ta sjansen på en orange kanskje dag og få full klaff da også.. hehe.. Orange betyr usikkert.. Anbefaler deg å ta en titt på siden deres og sjekke ut, de har 3 forskjellige aparater..
årgang 76 Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Jeg brukte sikre perioder, tok temp hver morgen og fulgte med på kalender og menstruasjon, og nå er jeg i 16. uke. Er veldig glad for "glippen" men hadde ikke turt å satse på dette dersom en graviditet ikke er velkommen.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Tenkte bare jeg skulle presisere at det er min feil at jeg ble gravid med ladycompen dersom dette ikke går tydelig frem... Den er veldig sikker om man følger den rett. Brukte den i 2 år før jeg ble gravid og stolte alltid på den. Var mer et hendig uhell at vi slurvet og ikke fulgte anbefalingene som gjorde at jeg ble gravid. Men som påpekt her er det jo alltid en risko for å bli gravid, men det er det jo ved all prevensjon!
Katsi Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Har brukt sikre perioder uten EL tester i 2 år som prevensjon. Jeg har veldig regelmessig syklus da. Men nå skal det sies at jeg nok ikke blir gravid så lett da vi brukte 1,5 år etter dette for å bli gravid med nummer 1. Funket for meg, hadde sikkert brukt enda lengre tid hadde det vært surr i hormonene mine...
Fullrulle86 Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 sverger også til ladycomp! ble gravid med vilje;o) brukt den i 1,5 år så den er helt sikker:o)
Gemini7 Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Signerer på Barn kanskje? Jeg har også brukt Ladycomp som prevensjon og det ahr fungert helt utmerket for oss i 6 år. Er selv veldig motstander av hormonprevensjon og spiral høres bare utrolig ekkelt ut, dt vil jeg ikke ha inn dit! Så dette er et supert alternativ. Vil anbefale deg å sjekke ut buenaventura.no jeg også! Og du trenger ingen testpinner osv som du må med urintester, du kun måler morgentemperaturen som angir hvor du er i syklusen. Jeg har meget lett for å bli gravid, men så lenge man følger kun de grønne lysene (trygge perioder) gå det bra. Har like stor sikkerhetsprosent som p-piller. Vår førstefødte ble unfanget på gult lys- så det var vår egen "feil" at det skjedde da (ikke helt planlagt..), men nr 2 som vi venter nå var planlagt. Og da var det bare å sette i gang da vi visste eggløsn kom (det viser jo ladycompen), og da var det gjort. Eneste 'negative' ved denne prevensjonsformen er at du må bruke annen form for prevensjon i de røde fasene rundt EL (kondom/pessar el.l). Vi har brukt pessar i disse dagene og det ahr funket fint. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå