Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Prøvde i dag med litt hel melk i stede for erstatning.. Gutten er 10,5 mnd.. Er det for tidlig??
heldigec Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Man kan begynne rundt 12 mnd alder. men anbefaler i såfall Ekstra Lettmelk - den har D-vitamin. Det er unødvendig at barn får i seg for mye melkefett så styr unna H-melk.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Anbefalingen er yoghurt fra 10mnd og melk fra 12 mnd, men tror ikke akkurat du gjør noen stor skade ved å la han smake litt, særlig hvis det ikke er noen andre med melkeallergi i familien.. Men tarmen hans er ikke fullt moden enda og kan reagere med diare og smerter. Men hvorfor gir du H-melk da, hvis ikke ungen er underernært og legger for lite på seg anbefaler de jo lett-melk.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Åå.. Jeg hørte omvendt at det var annbefalt H-melk?? Herregud, folk sier jo så mye forskjellig, blir jo helt forvira her jeg sitter:( Da skal jeg prøve i det små med litt lett melk.. Her drikker vi ekstra lett, kan vel bruke det muligens, i steden for? Ingen i min familie med melkeallergi, og gutten legger fint på seg, så skjønner ikke hvorfor jeg ble annbefalt å begynne med H-melk. mener noen sa at dette var mere "likt" MME, og at man derfor skulle begynne litt med det.. Joghurt har han fått, og liker det, ikke vært plaget med diare eller magevondt.. Sies det ikke også at de som har brukt MME lenge kan begynne med vanlig melk tidligere? Min har fått MME siden 6 mnd..
Mamma&LilleKrølle Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Må bare fortelle at jenta mi har gått over til kumelk da hun kasta opp hver gang hun fikk mme den siste tiden. Nå er hun 8,5 mnd, og jeg var ikke helt sikker på om jeg skulle fortelle hs at vi hadde begynt, da hu hele tiden har sagt at de ikke skal ha kumelk før de blir 1 år. Var på kontroll igår, og da fortalte jeg det.. Og da var det plutselig helt greit at hun drakk kumelk..! Bare hun ikke drakk over 5-6 dl om dagen. Heh!! Her er det nok bare noen slurker til frokost, så er nok ikke noen fare for at hun skal overstige den grensen nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå