Gå til innhold

HJELP, nå er jeg alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må start helt på nytt, må begynne med å få tak i depositum så jeg får leilighet. Noen som vet om man kan få det fra banken eller et annet sted? Har ingen som hjelper meg....

Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEisann!

Trist å høre at du er blitt alene og må starte på nytt- det er tøft - men det går :)

Ang depositum så kan du forhøre deg med banken- det kommer nok ann på hvilken kontakt du har med de....

Har hørt flere som har kontaktet sosialkontoret å fått hjelp der...men ville nok først hørt med banken ja.

Skrevet

Det er slutt på ordningen med depositumsgaranti fra Sosialen, fordi mange utleiere ikke godtar det likevel!

Du må først høre i din faste bank om lån til depositum, får du avslag, så tar du med dette papiret til Kommunens boligkontor (de som har kommunale boliger og husbanken). De krever at du søker i banken først.. Så om du får lån i banken, så tar du det!!

Kommunen kan gi deg et komunalt lån til depositum, men husk at dette er et lån, og må tilbakebetales ca 3-400 kr i mnd.. Behandlingstid kan være ca en mnd, så det er tungvindt, og depositumet blir mye dyrere siden det blir lån med renter.. Men må man så må man... HAr vært gjennom styret, og holdt på å få en psykisk knekk, så bare stram deg opp, bit tennen sammen, og ikke la deg knekke...

Lykke til :)

Skrevet

Velkommen i klubben.

Jeg får hjelp av "samboer" og familie. Men du kan kontakte kommunen. De kan hjelpe deg med lån, bolig og evt depositum....

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...