Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Når begynte deres strekkmerker å komme? Hvor mange uker var dere på vei?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jeg begynner på uke 40 i morgen, og har ikke et eneste strekkmerke til tross for at jeg har lagt på meg 20 kilo :-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Jeg er i uke 19 og her er strekkmerkene allerede godt i gang selvom jeg smører med olje hver dag og prøver virkelig å holde det i sjakk, men tror desverre ikke det hjelper.... har ikke langt på meg så mye enda heller, men vekta går oppover ikke noe å si på det Flere som har det slik ?
lillespiren2:) Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Hei. d er faktisk ikke alle som får strekkmerker, men jeg har hørt at d er større risiko for strekkmerker desto større magen er. og d er jo i grunn logisk det, siden hudens elastisitet svekkes når magen blir kjempestor. Jeg for min del er i min 30 uke, og har en beskjeden mage. ikke noe tegn til strekkmerker, men de kan jo komme de enda da vil jeg tro... men huden min er fortsatt glatt og fin, og får nyte det så lenge jeg kan. tror også det hjelper å smøre huden med olje eller fet krem, f eks fra bodyshop, trening, vann og sunt kosthold kan nok også spille en rolle tror jeg. men men... får jeg noen strekkmerker, så får jeg det. tenker på hva resultatet er: en fin liten gutt:)
prins&prinsesse Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 jeg fikk ikke strekkmerkene før gutten var kommet ut... da kom alle sammen...rart...håper det ikke kommer fler denne gangen
hmmm? Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 jeg har bare fått et par strekkmerker på brystene, men er ikke så mange og ikke så veldig stygt heller... Altså er ikke så veldig pent heller, men så får vi jo noe helt fantastisk utav dette da og da synes jeg ikke litt strek merker er så gale, selv om jeg sier nei takk til flere om jeg får velge
stolt mor til 2 <3 Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Hei! Er straks i uke 24 og har ikke fått noen strekkmerker ennå. Bare litt på brystene,og der synes jeg det ikke gjør noe om det kommer litt. Ser dem ikke så godt. :0)
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Er straks 25 uker på vei å ingen strekkmerker noen plass!!! Tror ikke det hjelper å smøre uannsett.Det er nok ikke noen en krem kan gjøre.Men man blir jo smidigere å får en penere hud så klart Er nok hormonene å arv som avgjør om man får strekk merker eller ikke,dessverre!!
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 svigerinna mi gikk gjennom heeeele svangerskapet uten en eneste strekkmerke, men 2 dager etter fødselen kom di på både mage, rumpe og lår.... hun satte i et kjempe hyyyyl, å satt å strigråt:) litt hormoner også da...hehe...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 fikk første dagen på overtid med frøkna, ganske så surt.. Er i uke 18 + 4 og ikke fått flere til nå, håper jeg slipper unna for fikk nok på magen med frøkna..
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 Jeg har to barn fra før, begge gangene lå jeg over gjennomsnittskurven på SF-mål, fødte barn på hhv ca 4 og ca 5 kg, gikk opp hhv 20 og 15 kg og gikk 1 uke over termin med begge, men fikk ingen strekkmerker noen steder. Jeg smurte meg heller ikke ekstra, annet enn med bodylotion etter dusjing. Denne gangen (i 25. uke) har jeg ingen tegn til strekkmerker foreløpig. Jeg har liten tro på at smøring hjelper. Fikk fortalt av en hudpleier en gang at grunnen er at strekkmerker har mye med den enkeltes hudkvalitet og hormoner å gjøre, dessuten kommer strekkmerkene i undehudslaget, og der kommer man uansett ikke til med krem...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Jeg er i uke 18 og har nå fått litt strekkmerker på begge brystene - det er antagelig fordi de har vokst en del i størrelse og begynner å bli tunge.. Jeg har forøvrig gått opp 1 kg i vekt. Jeg smører hver dag, full av håp og håper det ikke blir noe mer.. Men jeg har allerede noen strekkmerker på rumpa/lårene fra lenge før jeg ble gravid, så hos meg ser det ut til å være hormonelt/genetisk betinget..
Putte68 Skrevet 13. februar 2008 #14 Skrevet 13. februar 2008 Jeg er i uke 25 nå og har hittil ikke fått noen strekkmerker. Selv om jeg la på mye de første to månedene. Jeg pleier å smøre med med Natusan sin babyolje hver dag. Smører da både mage, bryster, rumpe og lår. Og jeg har stor tru på at det er det som har holdt huden elastisk og fin for med mitt første barn smurte jeg ikke brystene da jeg ikke trodde de kom til å vokse så mye, hehe:-) der tok jeg feil. Der kom det flere strekkmerker mens mage og lår berget. Da jeg gikk med nr. 2 fikk jeg ingen strekkmerker så jeg håper jeg slipper unna denne gangen også.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 jeg er i uke 25, og har fått en del strekk merker. Har ikke lagt på meg noe enda, men magen har jo selvfølgelig vokst.. er desverre ingen krem som hjelper må sånne merker, er bare prisen vi må betale for det skjønne lille underet som kommer :-)
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #16 Skrevet 13. februar 2008 Jeg har snart 21 fullgåtte uker og her har strekkmerkene begynt å melde sin ankomst. Har masse strekkmerker fra før (selv om jeg aldri har vært gravid tidligere =/ ), men det ser ut til at jeg bare må godta å få flere, eventuelt lengre, strekkmerker. Jeg sjeneres litt av strekkmerkene mine og vurderer om jeg skal få fjernet dem etter hvert ved hjelp av plastisk kirurgi. Men det blir ikke før jeg er ferdig med svangerskap og fødsler... Vurderer også å ta en brystreduksjon da...
Baby-i-magen Skrevet 13. februar 2008 #17 Skrevet 13. februar 2008 jeg går i uke 24,og har ikke et enste strekkmerke. men di sier jo at også huden er mer elastisk på andregans fødene
lisenr3 Skrevet 14. februar 2008 #18 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har masse gammle strekkmerker på magen- etter de to første svangerskapene mine....Så om det kommer noen fler denne gangen- er det ikke så nøye:) Det er ikke alle som får strekkmerker da....mener jeg har lest at det har noe med hormoner å gjøre eller noe?
Yesss Skrevet 14. februar 2008 #19 Skrevet 14. februar 2008 Jeg smurte magen med bodybutter krem fra bodyshop forrige svangerskap og fikk ikke ett eneste strekkmerke på magen, og jeg hadde ganske stor mage på slutten. Så jeg har tenkt og prøve det samme denne gang
junijente fikk julijente Skrevet 14. februar 2008 #20 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er i uke 18 og har enda ikke fått strekkmerker :-) Har bare de jeg fikk på rompa da jeg la på meg 10 kg på kort tid etter sykdom for 5-6 år siden. Og de påstår sambo at han ikke ser, så kommer det noen på magen eller puppene, får han si det samme om dem og være glad i meg likevel ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå