Gå til innhold

trenger râd mot diarée

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei lille gutt her er syk. Han er 19mnd og har skikkelig diarée. Hva kan jeg gi han for at det fort skal bli bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blåbæravkok. Kok tørkede blåbær (fra apoteket) i vann, sil og avkjøl før bruk. I følge homeopater skal dette være mye mer effektivt enn blåbærsaft og friske blåbær som spises hele.

Har ikke prøvd det selv, verken på meg selv eller sønnen min, men har i hvert fall hørt om voksne som har hatt god effekt av det.

Skrevet

Vi fikk som råd å blande eplejuice og farris og gi det!

Skrevet

eplejuice&farris.....også er biola med blåbær supert, funker som bare det =)

Skrevet

Ligg unna melkeprodukt. Mye drue, mandarin og eplejuice gir jr diare så det kan også være lurt å ligge unna. Ellers er blåbærsaft smart som de sier her. Fiber (grovbrød og grønnsaker) regulerer også magen bra.

Det viktigste når han har diare er at han får i seg mye drikke slik at han ikke blir dehydrert.

God bedring!

Skrevet

biola er ikke melkeprodukt, de med melkeallergi kan drikke den.

den regulerer, så den hjelper både mot diare og mot hard mage....

Skrevet

Det er ikke mye man kan gjøre for å bli kvitt diare, det er som regel virasbetinget, og dermed må bare gå sin gang, de få dagene det varer.

Det eneste man KAN og SKAL gjøre er å gi ungene nok drikke, så de ikke blir deydrerte. Gi det de vil ha, uansett. Brus er som regel ikke det beste alternativ, men gi for all del det, hvis ungen ikke tar noe annet.

En annen ting som jeg ser foreldrene ofte gjør gærnt i ( jobber som sykpl. ved en barneavd. ) er at ungen ofte får ganske mye i flaska, som den mye fra. foreldrene blir fornøyde at ungen tok så bra, men før magen er klar for det, hender det stortsett at alt kommer i retur. Så det vi forteller foreldrene er at de skal kun gi 10-15 ml av gangen, gjentas etter 15 min. sånn ca. Øk med 5 ml hver time, og hvis det går bra.

Følg også med på at ungen ikke har tørre bleier, om han /hun gråter med tårer, eller at ungen ikke ser uttørka ut. Det skal ikke mye til

Skrevet

Du bør gi farris og epleNEKTAR eller annen sukkerholdig drikke.

(Eplejuice inneholder ikke sukker) Rør ut kullsyren i farrisen, og bland den med en sukkerholdig drikke som feks eplenektar/tropisk nektar, iste osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...