Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt fortvila her jeg sitter..i går var en grusom slitsom dag/kveld..jeg satt å ammet fra kl 17-01..og jenta mi på 8 uker var helt hysterisk..klorte meg og var super stressa, jeg tror jeg ikke har nok melk,men er det egentlig mulig?har fått råd fra hs om å ta det med ro, hvile i løpet av ettermiddagen, amme ofte både dag og natt slik at melkeproduksjonen går opp..men det er ikke hver dag dette funker.

Jeg har kjøpt "krisemelk" (Hipp mme) og prøvde å gi dette til jenta mi,men hun likte det ikke(!)..hjelpe meg..hva gjør jeg da hvis jeg ikke har nok melk og hun ikke vil ha mme???

Tror nok kvelden i går var ekstra slitsom,for hun reagerte på noe jeg har spist..hadde nok vondt i magen i tillegg..krysser fingrene for at det er bedre i kveld..men kjenner jeg gruer meg litt ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drikker forresten også ammete og pumper meg om morgenen og litt etter måltid på formiddagen..

Skrevet

Akkuratt sånn var jenta vår når hun var rundt to mnd gammel også. Jeg fant ut at grunnen til at hun var sånn var rett og slett at hun har et enormt sugebehov, men hun tok ikke smokk. Hun ble sint da det kom melk ut av puppen, for det var ikke det hun ville ha, hun ville bare suge på noe.. Denne kavinga førte også til at hun ble veldig overtrøtt og da ble hele situasjonen enda værre.

Jeg vet ikke om jenta di tar smokk jeg, men om hu ikke gjør det kan du prøve å ta smokken å dra den frem ov tilbake på underleppa hennes. Dette stimulerer sugerefleksen og når du ser hun er klar for det, putter du smokken inn i munnen. Funker ikke dette, kan du også dyppe den i sukkervann og så gi den til henne.

Etter at jenta vår tok smokken har vi aldri hadd dette "kaveproblemet" igjen.

-lykke til :-)

Skrevet

Etter å ha prøvd utallige smokker her ble NUK latex vinneren, og jeg vet mange er fornøyd med denne.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har ikke tenkt over at hun kanskje har stort suttebehov;o)hun tar smokk noen ganger hvis hun trenger trøst så dette skal jeg prøve på.

Snakket nettopp med hs som sa at jeg kan prøve å blande mm og mme 50/50..håper hun liker det bedre da:o)

ganske fortvilende,men krysser fingrene for en lettere kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...