Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Jenta vår på 6 mnd vil ikke ta flaske, ikke kopp med morsmelkerstatning når hun blir passet... Nå har vi prøvd barnepike noen ganger for å venne henne til å være litt borte fra oss, og sånn at vi kan finne på noe med de eldste. (her er det snakk om noen timer og ikke overnatting) Men det ender tilslutt når sulten melder seg at mamma må komme med puppen sin - hun vil ikke ha noe annet.... Hjemme spiser hun 2 grøtmåltider - morgen og kveld.Spiser også fruktpure og banan, men vil ikke ha dette når vi ikke er der.
Little Miss Poopsie + en til! Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jenta mi paa 6 mnd var ogsaa saann for 2 uker siden. Nekta plent aa ta flaska og bare vridde hodet vekk. Det jeg gjorde var aa foerst proeve tutkopp med free flow, altsaa ikke saann som hun maa suge paa. Dette funka egentlig daarlig men hun forsto i hvertfall at det kom melk ut. saa proevde jeg aa lure inn flaska mens hun laa ved puppen; foerst paa kveld/natt da hun var soevnig og ikke protesterte saa mye. Etter et par kvelder med dette gjorde jeg det samme; pupp og lure inn flaska paa dagtid. Etter ei lita stund med dette tok hun faktisk flaska naar hun var sulten, men bare fra meg og ikke pappaen! Men naa tar hun den heldigvis fra oss begge to naar hun er sulten men har funnet ut at det ikke er vits naar hun bare er litt sulten, for da vil hun ikke ha. Jeg er i ferd med aa miste melka saa var bare noedt til aa laere aa ta flaske. Jeg ammer fortsatt 1-2 ganger per dag, men det blir jo bare en bitteliten sup naa. Saa bare ha taalmodighet og proev og proev, blir litt styr med vasking av flasker til du faar det til, men det gaar seg nok til til slutt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå