Gå til innhold

skal barnet døpes??


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg og min samboer venter nå en gutt i april..

ingen av oss er kristne i det hele tatt, men alle rundt oss snakker om dåp og sånn..

i våre tanker kan han godt ha en dåps seremoni, for å glede slekten, men ikke under en gudstjeneste. ville snakket med en prest og fått gjort det på en lørdag, uten andre en slekt og venner til stede. og minst mulig gud og jesus snakk.. (er ikke stygt ment mot dere kristne der ute..)

 

noen som er i lik situasjon?

hva skal eventuelt dere gjøre??

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hva er egentlig navnefest?

HI

Skrevet

Du sier jo selv at dere ikke er kristene i det hele tatt!!!!!

Hvorfor i all verden vurderer dere dåp da???

Skrevet

vurderer dåp fordi jeg har kristne foreldre som forventer det, og som ville blitt veldig skuffet hvis vi ikke døper gutten..

Skrevet

Så det er foreldrene dine som skal bestemme over DITT barns livssyn??

Er du ikke myndig selv? eller?

Skrevet

Hva er poenget med dåp hvis dere vil ha "minst mulig gud og jesus snakk"? Når man døper barnet sitt, sier man jo ja til at man vil at det skal oppdras i den kristne forsakelse og tro.... Blir blasfemisk synes jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...