Gå til innhold

Noen som bruker sikre perioder som prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke bruke hormonell prevensjon eller spiral så tenker å kjøpe noen eggløsningstester på nettet og prøve prevensjon den naturlige metoden:) Det er jo det letteste når vi skal ha et barn til også. Noen som gjør dette og har noen tips?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg gjør det ikke, men hadde en bekjent som gjorde det. Hun tok (planlagt) abort 2 ganger, så det fungerte altså ikke. Men de brukte ikke eggløsningstester da.

Skrevet

vi bruker "hopp-av-i-svingen" metoden i tillegg til kondom noen ganger..jeg tåler ikke p-piller o.l så vi velger å gjöre det slik..

men jeg er redd hver gang jeg venter mensen, vil ikke ha barn så snart etter nr 1 som er 6 mnd..

usikker metode men men...

Skrevet

Jeg skal bruke eggløsningstester og har veldig regemessig syklus så tenker ikke at det blir noe problem med uønsket graviditet, hoppe av i svingen kommer vi ikke til å gjøre, da får vi heller bruke kondom. Noen flere, som faktisk bruker denne metoden med hell?;)

Skrevet

Vi har brukt en så kalt ladycomp (måler temperatur og regner ut syklusen fra dette) som pervensjon og familieplanlegger i 6 år. Det har funka kjempefint. Jeg blir FRYKTELIG lett gravid (1. forsøk 3 ganger), så den har absolutt vært til å stole på i de periodene vi ikke har ønsket graviditet.

Så lenge det ikke er helt krise å bli gravid kan dette være et godt alternativ. Jeg syns det var litt klattete å drive med de testene, så vi valgte computer i stedenfor.

Skrevet

Du vet at det finnes sånne maskiner som viser deg når du har eggløsning? Babycomp, ladycomp og flere. De skal du enten blåse eller tisse på, også får du rødt eller grønt lys. Forhør deg med lege eller apotek, kanskje de kan gi deg mer info enn jeg kan. Jeg vil heller ikke bruke hormonell prevensjon e.l. så jeg må kanskje investere i en sånn. Akkurat nå tror jeg at jeg er gravid igjen, rimelig kjapt i grunn, i og med at minsten er 4mnd. Men det er det vi ønsker så:) Utsetter derfor min avgjørelse til jeg har født igjen, hehe. Bare tenkte siden de eggløsningstestene koster flesk.. Hvis du likevel heller vil bruke de enn en type maskin, så kan du sjekke ut billigetester.no, der er både eggløsningstester og graviditetstester mye billigere enn på apotek. Lykke til!

Skrevet

jeg tåler ikke p-piller og er allergisk mot latex (nå har de jo fått latexfrie kondomer, men det var ikke så lett før) så vi har brukt sikre og usikre perioder ved å telle dager.

Det funket fint for oss i fem år, men så ble jeg gravid med tulla. Må legge til av man er avhengig av å ha veldig regelmessige menstrasjoner for at man skal kunne bruke denne måten som prevangsjon.

Skrevet

Takk for svar og råd! Ja jeg blir også lett gravid, er derfor jeg må ha enten el-tester eller computer(takk for tipset, glemte helt det fantes jeg, den varer jo en del år også). Ja jeg har som sagt veldig regelmessige sykluser så tror det skal gå fint. :D

Skrevet

Er vel egentlig ikke noe som heter sikre perioder lenger, folk kan bli gravid nårtid som helst. Kjenner flere som brukte denne metoden og samtlige ble gravide innen 4 mnd hehe

Skrevet

Jeg bruker ladycomp og er kjempefornøyd. I de usikre periodene kan man bruke kondom for å være helt sikker. Jeg har regelmessig menstruasjon, og maskinen var fin å bruke i planlegginga av graviditeten. Anbefaler den på det sterkeste. Har brukt den i 4 år. Har aldri blitt gravid utenom planlagt graviditet.

Se info om produktet her:

http://www.buenaventura.no/

Skrevet

Jeg gikk på "sikre perioder" i 4 år. Ble gravid en gang jeg sovna på fest. Så det kan funke! MEN jeg tok min usikre periode på 1 uke! Dvs at den uka eggløsninga var på, brukte jeg kondom.

Nå tør jeg ikke begynne på sikre perioder igjen, fordi jeg akkurat har fått mensen igjen. dessuten må jeg vel få en mann først:p

Hvis du er 100% sikker på når du har eggløsning, så kan det funke. Men jeg ville nok anbefalt de der ladycomp. Problemet der er vel at du må ha sovet i 4timer sammenhengende for at den skal vise garantert(?).

Jeg tåler heller ikke hormonell prevensjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...