Gå til innhold

Vi har så problemer med tannpussen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 16 mnd har i det siste vært helt håpløs å pusse tennene på. Har prøvd at hun får pusse mine samtidig som jeg pusser hennes eller at hun pusser selv (selv om det kanskje ikke gjør dem så mye renere). Jeg får lov til å pusse de 4 tennene nede, men når jeg skal pusse de oppe bryter helvete løs. Hun HYYYLER som en gal når jeg prøver..Hva skal jeg gjøre da??

Hun får fortsatt tenner (både oppe og nede) men skal det være noe vondere oppe enn nede da? Hun har jo vært sånn en god stund nå også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste mi hadde også en sånn periode..

Etter å ha prøvd alt, så måtte vi bare bruke tvang...

Holdt henne fast og pussa... Hyling og skriking...

Etter et par tre slike runder så gikk det over, og tannpussen gikk fint...

Ikke moro men måtte til..

Skrevet

Du må bare fortsette å pusse.

Ille mens det står på men.

Gir du henne flourtbl?

Skrevet

Kjenner til problemet! Her har vi to gutter på snart 2 og snart 3 som stritter imot så godt de kan når det er tid for tannpuss...Har holdt på sånn siden dag en omtrent..De liker IKKE å pusse tenner, og det er vanskelig å få det til...

Er livredd for at de skal få hull i tenna!! De får fluortablett også, og det spiser de, heldigvis

Skrevet

Ja dette kunne jeg skrevet. Vi hadde/har mye styr med tannpussen. Det har blitt litt bedre i det siste, var vel verst rundt 12-18 mnd (nå er han 20). Så ikke vet jeg om det hjelper at de fleste tennene har kommet. Jeg har også prøvd alt mulig, han pusser mine tenner mens jeg pusser hans, han pusser selv, kjøpt tannbørste nr 2 med sånne små kuler inni som lager ristelyd, kjøpt den colgate tannkremen for barn med mintsmak, lager rare lyder, synger og underholder. Noen dager har gått greit, andre dager ikke. Men jeg pusser uansett, blir det for mye bråk og nekt så har jeg lagt han på stellebordet med hodet mot meg og åpnet munnen hans og pusset. Fælt ja, sikkert ikke pedagogisk riktig heller, men tannpussen nekter jeg å gi meg på. Han skal pusse uansett. Det er ikke noe han skal 'få lov til å slippe' fordi han ikke vil...

Skrevet

Hei.

Jeg og venninden min duskuterte akkurat dette problemet her om dagen. Vi sliter begge to med tannpussen til de små. Hun fortalte i dag at hun hadde kjøpt en liten tannbørste på apoteket, som du setter fast på fingeren din. Den var helt genial sa hun, og tannpussen i går hadde gått helt fint. Skal gå å kjøpe en selv i dag.

Skrevet

Den er genial helt til de biter deg..:/ Been there:)

Skrevet

ja det er jo sant det-)))

Skrevet

Hun får fluortabletter...den SKAL hun jo ha liksom...nammenamm sier hun da.

Jeg har til nå kunnet legge lillefingeren min imellom gommene hennes, og så pusse, men nå er hjørnetennene på gang, så det har jeg ikke lyst til å fortsette med om jeg vil beholde lillefingeren min.

Er jo liksom så rart at jeg får pusse nede men ikke oppe.....

Skrevet

Fingertannbørste er smart ja,til de har mer enn 2 tenner og biter deg,auauau!!!

Skrevet

skjønner at jeg er heldig :) kan bare si : " si AAAAA" til gutten min på 23 mnd, så gaper han og lar meg pusse alt som er samtidig som han sier "AAAAAAA"

venninna mi slet med nr 1 og nå med nr 2, må holode ham fast, ikke hyggelig! han er 15 mnd nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...