Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Den holder på å dø..snakka med dyrebutikken i dag, og de sa at han antagelig er mett av dage... har hatt ham i over 7 år, og vet jo ikke hvor gammel den var da jeg kjøpte den. Jeg fortalte at jeg hadde vært så tjukk i huet å sette ham i vinduet, og at jeg trodde han hadde frosset, men han sa det skulle ikke ha så mye å si når det ikke var snakk om flere uker. Mest sannsynlig var det hamskiftet som ble for mye for ham nå, det krever masse energi, og han er så gammel. Så nå ligger han der og ser død ut, har lagt sånn i flere dager og jeg bare venter på at det skal ta slutt. Han er knøtt liten og inntørka, vil ikke spise eller røre seg. Priker jeg borti ham klarer han ikke gå ordentlig, bena er så svake. Jeg vet at det mange syns taranteller er ekle, men det er jo et liv det der også, og han kjemper for sitt nå... uff... hadde det vært en hund el katt ville jeg tatt ham til dyrlegen for avliving, men hvordan dreper man en tarantell? Vurderer nesten å sette ham i kjøleskapet eller noe, så han slipper å ligge å pines.... Baksiden ved å ha husdyr, man mister dem til slutt, alltid. *snufs*
Gjest Lille Christina mi+spire! Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Å nei...du prøvde jo å tinen den opp også?:-) Synes du skrev det så bra sist gang..ikke at det er morsomt men du skjønner.... Må du drepe den selv????? å hadde aldri jeg klart......!!!!
Northernlights Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Nommen =o( Vet ikke om jeg hadde hatt hjerte til å avlive han,men hva med å legge han i salmiakk? Uff..nei,aner ikke..kanskje best om han får dø stille og langsomt.Ikke sikkert han lider?
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 selv om edderkopper er utrolig ekkle dyr, får jeg faktisk medfølelse for deg:(
* 5 om dagen * Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 jeg husker du hadde han i vinduet i 3 uker ja.... og er ikke noe spess for taranteller..hehe.... men jeg synes det er fryktlig trist, når de holder p å dø, er tross alt dyr, og kjeledyr for noen... ring dyrlegen og hør hva du skal gjøre...stakkars.....
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Ja, jeg trodde egentlig at han skulle komme seg bare han fikk opp temperaturen og spist litt, men så var det vel ikke det som plaget ham likevel da.. Uff, nei det er trasig dette, man knytter seg så klart ikke så innmari til et sånt krapyl, men de har jo sin personlighet de også. Og jeg syns det er helt forferdelig at han skal ligge sånn nærmest på sotteseng så lenge - de lever jo ufattelig lenge uten mat og vann, så det kan jo ta evigheter før han dør. Tror ikke jeg klarer å ta livet av ham nei, får bare vente og håpe at det ikke tar så lang tid...
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Så trist å høre:-((((
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Sender en *trøsteklem* utrolig trist når dyra ens dør=( Ps. Synes taranteller er søte jeg=)
Korse76♥ Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Har du søkt råd på reptilfreaks?? Tenkte bare det er noen der som kan ha mer peiling på taranteller enn i en dyrebutikk. Legg ut et bilde der også så de kan finne ut hva slags art det er.
sirupsnippen_med_2små Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Huff, hadde syntes om min søte Chila hadde blitt syk jeg også... Har min Gramostola i 4år og den hun har lissom blitt en del av oss. Da vi holdt på med reptiler, før vi fikk barn. Og tarantellene skadet seg så spiddet samboeren min de midt i kroppen. Selvsagt rimelig groteskt, og jeg hadde ikke klart det selv. Men hvis jeg skulle valgt hadde jeg sikkert latt den være, så den hadde dødd av seg selv. Samboeren min kastet en tarantell i søpla engang, fordi det så ut som den var død, og den rørte seg ikke heller...og noen dager etterpå fant jeg den under en pyntegjenstand på stua, lys levende! Det som hadde skjedd var at en av de andre tarantellene hadde bitt den, så den hadde blitt "bedøvd", og kunne ikke røre seg. Var ikke akkurat den tarantellen man vil ha på villspor rundt i leiligheten for å si det sånn! Var bra at den ikke ble spidda da, for da hadde den faktisk blitt drept uten at det var grunn...så jeg hadde nok ventet noen dager å se om den kanskje blir i bedre form. Taranteller er noen rare skapninger, og det er vanskelig å si hva som feiler de
OsloMor Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 Uff, så trist da:-(! Mulig jeg er tjukk i hodet her nå, men kan du ikke få den avlivet hos veterinæren da, så slipper den å lide iallefalll?
Tøysetipp Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 Min eks har en tarantell på 11-12 år. Den har sett rimelig dau ut flere ganger, men det har hjulpet å blåse på den. Selv om jeg synes de er ufyselige å se på så hadde jeg tatt den med til en veterinær tror jeg. Hjertet mitt hadde ikke orket å se den lide :-(
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Takk for at dere ikke ler av meg, hehe... jeg er glad i dyr, og kan ikke fordra når de lider, selv om det "bare" dreier seg om en sånn skapning. Nei, det er nok ikke bare en fase dette... jeg har også trodd den har vært død flere ganger før, de kan jo sitte stille som flass i dagevis i slengen, men nå er han liksom helt inntørka i tillegg. I sted vaska jeg buret hans, tok ut all barken og la inn ny... skylte av alle stenene og plantene (tenker liksom at han skal få dø i rene omgivelser om ikke annet da, hehe) Skulle prøve å flytte ham litt for å ta bort den gamle barken under, så klarte han ikke å løfte kroppen for å gå, bare slepte seg litt unna. Man skulle ikke tro at et dyr med 8 bein kunne vakle, men han gjorde det, klarte ikke å stå, langt mindre gå... de fire bakerste bena er tynne som strå, og han krøller dem bare under kroppen. Har også tenkt tanken på å "spidde" ham, da dør han i allefall raskt, men jeg klarer ikke det altså.... da setter jeg ham heller i frysen, så han sovner inn. Men vegrer meg for det også, er ikke så lysten på å direkte drepe ham selv......
Sjefsmegga Skrevet 13. februar 2008 #14 Skrevet 13. februar 2008 På felleskjøpet får du en boks med noe insektsmiddel som tar livet av edderkopper...tror det er mer "humant" enn at han størkner inn stakkars..så får han en kjapp død.
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 Å, takk for tipset, det var kanskje litt lurt! Får se i morgen, hvis han lever så lenge, så skal jeg sjekke det, kanskje jeg klarer å gjøre det sånn.... som sagt, et annet dyr ville jo fått hjelp til å dø i en sånn tilstand, men syns dyrlegen blir litt drøyt...
Venezia 1 Skrevet 13. februar 2008 #16 Skrevet 13. februar 2008 Jeg hater edderkopper og kan ikke fatte at noen vil ha dem i hus, men har du hatt den i 7 år er du sikkert glad i den (hvordan det nå kan være mulig). Kan du ikke bare slå den ihjel? Da går det iallefall fort.
Pixie Power Skrevet 13. februar 2008 #17 Skrevet 13. februar 2008 Ville spurt dyrlegen eller andre som har peiling om hvordan man best mulig kan "hjelpe han over til den andre siden".... Noe som går fort og smertefritt. Fikk vondt av den lille skapningen, jeg også nå.
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #18 Skrevet 13. februar 2008 Ja, jeg tror jeg ringer dyrlegen i morgen og spør om de vet noe som kan ta livet av ham, og som jeg kanskje kan klare å gjøre. Slå ham ihjel, hehe, han er ganske stor, så om jeg hadde vrært i stand til det ville det blitt mye klin.... Nå har han faktisk flytta seg opptil flere cm siden jeg posta siste innlegg, det er mer enn han har klart de siste dagene til sammen.
Northernlights Skrevet 13. februar 2008 #19 Skrevet 13. februar 2008 Uff,fikk sånne indre bilder i hodet...det å slå ihjel en tarantell med en hammer høres rimelig grotesk ut. Eksen min skjøt en edderkopp engang...i skogen.Men her er de store i vill tilstand,da. Dør den,kan jeg sende en ny skapning til deg. Du kan velge mellom cave crickets eller ulveedderkopper. Eller hva med en gardenspider? De er rimelig svære...
tonebf Skrevet 13. februar 2008 #20 Skrevet 13. februar 2008 uff så trist ikke spesielt glad i ederkopper men fikk medfølelse med deg! sender deg en kjempegod klem =)
LizzyG Skrevet 13. februar 2008 #21 Skrevet 13. februar 2008 Jeg hadde nok avlivet den på en eller annen måte. Den har det jo ikke noe godt nå, og det er jo nesten dyreplageri å la den lide sånn. Men gjør jo ikke det med hunder eller katter.
Kirsebæra Skrevet 13. februar 2008 #22 Skrevet 13. februar 2008 æææh, northern, var det ikke du som posta ett bilde av en skapning du fant på...hmm..soverommet?? dakar spideren! sender en klem til deg jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå