Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Har ei lita tulle på snart 3 mnd. Hun spiser ca hver 4 time og tenkte kanskje jeg kunne prøve med litt velling på natten??
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Har aldri hørt om noen som gir dette på natten, men fra 4mnd alderen kan man begynne å gi velling/tynn grøt på ettermiddag eller kveld..
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Å spise/få pupp, evnt MME hver 4 time er helt vanlig for en på snart 3 mnd. Ingen grunn til å begynne med fast føde ennå og hvertfall ikke på natten. Når man begynner med fast føde bør dette gis på dagen og ikke på kvelden i starten, da det tar tid for magen/tarmene til den lille og venne seg til dette. Hvis man gir dette på kveld/natt kan det bli vondt verre med mageknip og mye våkent barn....
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Hvorfor om natta? Hvis det du mener er at du vil prøve å få henne til å sove rundt, ville jeg gitt velling eller tynn grøt på siste eller nest siste stell FØR natten, ikke på nattestellet, om du skjønner..? Amme henne først, så du ikke går ned i melkeproduksjon, gi deretter noen få teskjeer. Det tar tid, for pga sugerefleksen vil hun "spytte" ut mange ganger før det går ned. Noen har god effekt på sovemønsteret av dette, andre ikke. Om hun blir hard i magen, så kan du blande inn litt sviskemos i vellinga. Jeg har gjort dette med mine fra de var 4-5 mnd, til siste nest siste eller siste stell, dvs enten kl19.30 el 22.30. De sover da til kl 7 sånn ca.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Siste måltidet til kvelds om du skjønner. Tror jeg startet med det når mitt første barn var ca 3 mnd forrige gang og da sov han lengre om natten. Men husker ikke helt.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 oki, thanks:o) Jeg gir mme så den er grei. Får se om jeg prøver med litt tynn velling til kveldsmåltidet etter hvert da.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 På natten? aldri!! Er det noen som gir det på natten? Da blir det i hvertfall ikke mulig å få et barn som sover hele natten på sikt, tenk deg å bli skjemt bort sånn da.... da hadde jeg våknet på natten og...... pupp er mer en nok, halvveis i søvne og ikke for mye styr rundt barnet.... (mener ikke å høres sur ut, syntes bare dette hørtes merkelig ut) :-)
Nr4? 💓 Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 så godt å høre at noen endelig sier de har gitt sin beibi på 3 mnd velling!!Jeg skal til å prøve dette nå.. men jeg kan vel gi velling i skje? han er så påpasselig med hva han får i tåta, så da må jeg jobbe noe himmla for å få han til å ta tåta igjen hvis han ikke liker velling! Han her er litt over 3 mnd, og jeg er heldig hvis han sover 3 timer eller mere sammenhengende på natten..et helvete!!Han griner ikke, skal bare spise eller kose eller hva det er og så skal han sove helt greit igjen!Men det er så utrolig tungt å våkne opp for disse stakkars 5 minuttene han skal ha hele tiden! Inatt skal jeg bare gi flaske, se om han ikke gidder å våkne når han sjønner at ikke puppen kommer før på dagen! hehe.. stadig noe!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Tydelig at du ikke har lest alle innleggene her. Jeg kopierer det jeg skrev over her:Siste måltidet til kvelds om du skjønner. Tror jeg startet med det når mitt første barn var ca 3 mnd forrige gang og da sov han lengre om natten. Men husker ikke helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå