Gå til innhold

Dere som ammer baby på ca 9 mnd.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ammer dere og hvor mye vanlig mat spiser h*n? Datteren min vil ha pupp hele tiden og neste fredag begynner jeg på jobb igjen *panikk*

Hun brekker seg av middag og brød, spiser kun grøt og litt frukt, så jeg føler litt at jeg ikke kan trappe ned ammingen så mye....men jeg må jo det, begynner å bli veldig sliten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet til hun var ca 1 1/2. Fra 7 mnd alder ammet jeg bare morgen og kveld. Du må bare sette grenser for henne og være konsekvent. Sett opp faste ammetider som passer for deres familieliv. Jeg begynte å jobbe når lillemor var 6 mnd, og det funket for oss.

Dersom du gir henne puppen til andre tider enn avtalt blir hun bare forvirret, og skjønner at hun kan "mase" seg til litt pupp nå og da :)

Skrevet

Ja, du har rett, men jeg synes det er så vanskelig når hun spiser så lite ellers. Hadde kun lagt på seg 15 gram fra 6-8 mnd.....skal på helsestasjonen i morgen å veie henne, får snakke litt med helsesøster da.

Skrevet

Ja, det skjønner jeg jo kjempegodt... Du har jo krav på ammefri fra jobben.. Men snakk med helsestasjonen, de kan nok gi deg noen gode tips. Jeg hadde ikke problemer med å gi min lille mat, men hun skrek etter pupp hele tiden likevel... Så var nok lettere for meg å si nei, så lenge jeg visste hun la på seg. Lykke til :)

Skrevet

Vet hvordan du har det. Sønnen min spiser omtrent ingen ting og er 8 mnd. Får i han 5-6 ts middag hvis vi er heldig. Spiser hverken grøt eller brød. Nekter å spise fast føde og koser seg med puppen.

Stor forskjell på de små :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...