Gå til innhold

Eksem!!!!! Legen vet ikke engang hva vi skal gjøre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi smører og smører hele tiden, med a-derma og locobase. Har gått på utallige kortisonkurer. Bader 1 max 2 ganger i uken og da med olje. Bruker ikke parfymert vaskepulver og tøymykner.

Hva mer kan vi gjøre? Han klør seg til blods og har store omsåder med eksem!!!!! Det blir bedre av kortison, men han kan jo ikke få det hele tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han reagerer allergisk pa noe? Gubben hadde allergi mot farge som brukes i laerprodukter og hadde kjempeeksem paa bena i lange tider foer det ble oppdaget. Na kjoper han bare spesielle sko uten fargene og da er han bra. Kan gutten reagere pa vaskepulvere dere bruker for eksempel?

Skrevet

Vært hos hudlege? Hvis ikke be om henvisning.

Har selv erfart at omega 3 har veldig god effekt. Har også hørt at sink, sammen med noen andre vitaminer( og omega 3) har veldig god effekt ved behandling av eksemhud.

Skrevet

Vi har prøvd å finne ut om det er ting han reagerer på men uten hell. Det virker ikke som det er noe han spiser ihvertfall. Har byttet vaskemiddel også. Det er så vanskelig å finne ut av!

Skrevet

Vet du hvor mye omega 3 man skal gi? Han får møllers tran nå. En dagsdose per dag. Må i sånne fall gi omega tre tillegg uten andre vitaminer.....

Skrevet

faa ham til spesialist, slik at de faar tatt flere prover og undersokt ting en vanlig fastlege ikke sjekker/tenker paa. Gubben maatte til spesialist for aa finne ut av sin eksem.

Skrevet

Har han blitt testet for hva han kan reagere på?

Gå på helsekosten og kjøp en salve som heter agrosan, jeg bruker den i kombinasjon med aderma exomega. Bruker agrosan i 2 uker, så aderma i to uker, må bytte på hvilken krem jeg bruker sånn, hvis ikke så blir huden på en måte imun.

Smører eksemområdene 3 ganger om dagen, og om kvelden før jeg legger meg smører jeg hele meg med eucerin sin bodylotion for tørr og sensitiv hud.

På heslekosten får du også kjøpt en såpe som er laget av blandt annet oliven, den er veldig bra for huden.

Får han i seg nok olje? omega3 er veldig bra når man har eksem.

Pass på at neglene hans alltid er så korte som mulig, klarer han ikke å klø vil det fort bli bedre.

Blir ofte en ond sirkel når man klør seg sånn at man får sår.

Skrevet

Gutten vår har også eksem, og nå i vinter har den blitt ille. Vi Har prøvd utallige kremer, og noen har funka i starten..

Nå har vi begynt med en krem som inneholder karbamid og den funker kjempebra! Vi smører hele kroppen morgen og kveld, og på de verste områdene oftere, spesielt hvis vi ser han klør.

Kremen heter "Eucerin Repair Lotion 10% karbamid" og fås kjøpt på Apotek.

I tillegg smører vi med hydrokortison når det klør som verst og ser han klorer seg skikkelig opp, særlig i bleieområdet (han er bare 2 år).

Skrevet

Uff, stakkars liten!

Jeg kjenner ei lita jente som ble mye bedre av eksem etter at hun begynte med tilskudd av omega 3 og 6, tror det var Eskimo kids hun tok.

har dere funnet ut om han er allergisk mot noe? Om du ammer så kan han få i seg allergener via morsmelk.

Skrevet

prøv å kutt ut ALLE melkeprodukter fra maten han. Det høres vanskelig ut, men det er det ikke. Se eksem og allergiforumet som finnes her inne. Vår gutt reagerer tvert han får i seg noe med melk, da flammer eksemet opp. Vet ikke hvor gammel din er, men prøv å gi mat uten kumelk altså i en periode. Det er ikke så vanskelig som det høres ut som. Vår ble helt fin i huden og vi holder oss langt unna melk og egg, og håper han vokser det av seg til skolealder:=

Mattips:

De aller fleste brød er uten melk, likeså den gule leverposteiboksen, lett servelat fra gilde, makrell i tomat og syltetøy (selvfølgelig), og noen av kaviar-tubene

Middag: lettkjøttkaker fra gilde, kyllingkjøttboller, fisk, kjøttdeig, karbonadedeig, lettpølser, lett falunkorv, fullkornpasta, tomatsaus fra toro, styr unna posesauser, potetstappe, etc. I de er det tørrmelk.

Melange uten melk til steking

Soft Flora ( den blå esken) er uten melk og soya til smør på brødskiva

Møllers kakemixposer om du får lyst på muffins eller sjokoladekake

Godteri: Nonstop, kokesjokolade, after eight, sørlandschips med salt, mjukisgodteri, Gjendekjeks, mariekjeks, bokstavskjeks, boller

Glem oster, youghurt, is ( saftis går selvfølgelig :), sjokolade, potetgull ( de fleste sorter)

det var noe iallefall! :) Har blitt litt fanatisk motstander av melk, hehe. Vi bruker også havremelk etc som du finner på rema stormarked og ica, meny og helsekost når vi baker. Egg bare tar jeg ut fra oppskriften

Lykke til!!

Skrevet

Anbefaler homeopati og fettsyrer i kombinasjon med lindrende salver.

Eksem kommer innenfra kroppen og man demper kun symptomene med å behandle utvendig. Har god erfaring med eksembarn (eldstedatter) som fikk super effekt av homeopati og fettsyrer:-)

ANBEFALES!!!

Leger gir kortisonkurer stort sett....noe som hjelper der og da, men ikke går på selve årsaken til eksemet.....

Skrevet

Tusen takk for alle gode råd! Skal prøve dem!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...