Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Eldstemann er født sent på året, og sosialt sett er han litt treig:) På en måte hadda han sikkert hatt godt av å vente et år med skolen, men han har en del kompiser fra bhg. som skal begynne samtidig. Dumt å la han vente. Er jo et år til og det er lang tid, men har tenkt litt på om det finnes måter vi kan forberede han litt til skolen slik han er litt forberedt på det faglige. Ikke noe press eller stress, men hva burde han kunne slik i alle fall ikke læringen blir et problem? Er sikkert bare en litt bekymret mor nå Er det noen som jobber i skoleverket som har noen små tips kanskje?
Espoir Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Faglig trenger han ikke å kunne noe som helst, så det trenger dere ikke tenke på. Ellers bare passe på at han er ganske selvhjulpen mht. påkledning og toalettbesøk og sånt, og ellers trene på å sitte pent, konsentrere seg og sånt. Lykke til til høsten.
*ale* Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Har ei som begynte i høst.. født i november, litt motoriske og språklige vansker.. Så du kan tro vi var nervøse...... Hun kunne skrive navnet sitt og til de andre i familien. Kjente de fleste bokstavene og endel tall Men vi valgte å ikke presse det mer enn det, og nå er hun i toppskiktet i klassen på lesing og skriving... Ellers så snakka vi jo litt om det med å sitte stille, høre på læreren, være snill med de andre, si fra hvis noen var slemme, rekke opp handa o.l. Men de lærer jo det meste i bhg nå så-
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Han er selvhjupen i alt det praktiske, men han forstår ikke helt dette med sosial omgang. Litt treg sånn som faren var:) Han kan gå på besøk til kompiser og bare se i tegneserier i timesvis den lille raringen...tenkte vel at det sosiale må vi prate og jobbe litt med, men det kunne være en fordel om han kunne litt fag slik han ikke sliter med det i alle fall..
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 ja, jeg er veldig glad for at han har bhg. plass. Jeg er sikkert bare nervøs, og jeg har jo lagt merke til at han har lett for å lære...uff, ikke lett
Verbena Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 svigermor hadde kjøpt et spill i jula som går på kunnskap og forberedelse til skolen.... kjempe populært både hos 4åringen vår og fetteren som er 5mnd eldre. Vi kjøpte det til 4åringen vår nå etter nyttår og han har hatt det med seg i barnehagen. Alle ungene elsker det! "Se hva jeg kan" heter det og det har værtfall økt selvtilliten til vår gutt på 4år.
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 takk for et godt tips. Skal stikke innom butikken i dag.
Sivalur Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Hmm. Jeg og min barndomsvenninne satt i timesvis og leste hver for oss...tegneserier eller bøker... hun ble til og med så oppslukt at hun ikke fikk med seg at jeg gikk hjem ofte. Idag er vi begge i veldig bra jobber og med familie og jeg vil vel påstå sosialt 'flinke' begge to. At vi likte å lese hemmet ikke vår sosiale utvikling hvertfall.
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 he, he....var nok litt den typen jeg også. Han her foretrekker å leke for seg selv fremfor å være sammen med venner. Litt som en 2 åringe som driver paralell leking istedet for samlek:) Men det kan jo komme. Merker bara at nabogutta begynner å bli litt lei, og at 3 åringen tar over det sosiale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå