Arb.ledig husmor Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 går det ikke så lengre... Eg fant en fin benk i Jysk-bladet som eg gjerne ville kjøpe, og siden lønna til sambo var kommet, skulle eg bare betale regningene og dra å kjøpe benken... Men så går alle penga til regningene, og da mener eg alle... Fikk ikke betalt den siste regningen en gang... E såååå frustrerende! Har knapt råd til bleier og mat t snuppa vår... Håper virkelig eg snart får meg en jobb......
Sivalur Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Krysser fingre for at du snart får deg jobb. Og så lenge du knapt nok har penger til bleier og mat til snuppa så anbefaler jeg å kaste alle reklamer og kataloger uten å bla i dem. Du kjøper ikke benk når du ikke har penger til mat...
Arb.ledig husmor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2008 Nei, så klart kjøpe eg ingen benk nå... Den får eg nok aldri i hus, med mindre noen vil kjøpe den til meg.... Skal prøve å sende en mail til kommunen jeg bor i nå, for å høre om de har en ledig stilling som ikke ligge ute på nett... Er jo lov å håpe..
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Sånn som jeg forsto det, hadde hun ikke vært å kjøpt benken... Hadde jo ikke penger til det.... Til deg HI, Skal krysse fingre for at du får deg jobb snart:) Det er kjempe kjipt å ha dårlig råd:( Man gleder seg til lønn, penga kommer, regninger er betalt, og man sitter igjen med minimalt... Og man begynner å glede seg til lønn igjen... hehe:)
Sivalur Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Har du noen søknader ute da? Se på finn.no, zett.no, finnes sikkert flere steder også hvor stillinger utlyses. Lokalavisa der du bor. Søk på alt du kommer over. Vet ikke hva slags utdannelse du har og hva slags jobb du forventer, men jeg hadde gjort hva som helst for å tjene penger hvis det var såpass snaut. Hadde sittet i kassa på butikken et par måneder hvis det var det om å gjøre.
Arb.ledig husmor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2008 Det var ingen ledige jobber... Ikke i butikk en gang...
Arb.ledig husmor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. februar 2008 I mrg skal vi egentlig ut og kose oss, bare meg og sambo, men blir ikkje mye kos når man ikkje har råd.. Vi skal på stand-up, og heldigvis e billettene kjøpt for leeeeeeenge siden... Får jo kontantstøtte, men det er jo også en god stund til...
Sivalur Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Ja jeg skjønte også at benken ikke var kjøpt. Men ut fra setningen om at de knapt nok har penger til bleier å mat så tolket jeg det dit at det var lite penger hver måned, og da lurer jeg på hvorfor man blar i kataloger og ser på ting man kanskje ikke har råd til akkurat nå uansett... Jeg har også hatt dårlig råd til tider og vet hvor kjipt det er men man må betale regninger først og så mat, og ikke tulle bort pengene. Da havner man i luksusfellen - har dere sett på TV3? Fatter ikke at det går an jeg....
Sivalur Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Ok, det er ikke bra.... ikke misforstå da, jeg synes jo synd på deg. Men er ikke lett å vite om folk virkelig prøver, for jeg synes det er veldig mange som klager over at de ikke har penger til mat - men de røyker 40 om dagen likevel... Dere må bo på bygda når det ikke er en eneste jobb å oppdrive, håper noe dukker opp snart. Kan du jobbe som dagmamma kanskje?
Arb.ledig husmor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. februar 2008 Vi har ikke så lite penger hver mnd, men denne mnd var det strømrekning.. får det kun annenhver mnd, og så har vi vært til lege og tannlege... Hadde det ikkje vært for tannlegen, hadde vi hatt igjen av kontantstøtten eg fikk i slutten av januar... Vi tuller ikke bort pengene, vi gjør knapt noe sammen lengre pga dårlig råd. Har ikke tv3, så det programmet har jeg nok ikke sett nei...
Sivalur Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 Se det andre svaret mitt litt lenger oppe. Og kanskje du får noen gode tips i denne tråden: http://www.dinbaby.com/forum/thread/136840217 Lykke til.
Arb.ledig husmor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 13. februar 2008 Eg har no sendt ein mail til kommunen, og ja eg bur på landet... Vi verken røyke eller drikke, så vi skjønner ikke heilt kor penga blir av da... Får eg ikkje svar fra kommunen, skal eg prøve å sende en mail til dem eg ønske å jobbe for.. Har også noen eg kjenne i ulike bhg og skoler rundt om, så eg kan jo håpe...
Sivalur Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Nei det er rart med det, man bruker som regel de pengene man har. Utnytt alle kontakter du har, stå på og ikke gi deg!! Ordner seg for snille jenter.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 13. februar 2008 #14 Skrevet 13. februar 2008 Ønsker deg lykke til med jobbsøkningen=) Krysser fingra for at du får noe snart=)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 Det er en ting som er viktig om du har dårlig råd er at du tar det du får av jobber, meld deg gjerne som vikar. Må huske på at har en først en fot innenfor en plass er det lettere å få fast jobb der. Ikke se etter stillinger men ring å hør om de trenger vikar på sykehjemmet eller lignende. Hvis enn går å venter på fast jobb så må enn ofte vente lenge. Derfor meld deg som tilringingsvikar først og ta de vaktene du kan få
Arb.ledig husmor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. februar 2008 Eg kan ikkje melde meg som vikar, iallfall ikkje på et sted der eg må jobbe på dagen, for eg har ikkje noe barnepass t datteren min... Eg tenkte eg sku sende mail til skolene å høre, men fant ingen mail-adresse... Sykehjem kan jeg ikke jobbe på...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 13. februar 2008 #17 Skrevet 13. februar 2008 Prøv deg som dagmamma da, og hvorfor kan du ikke jobbe på sykehjem? PÅ skolene er det oppe om dagen så jobb der blir vel nesten håpløst.
Arb.ledig husmor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 13. februar 2008 Kan ikke jobbe som dagmamma, har for liten plass her jeg bor, og ikke spesielt tilrettelagt for at jeg kan være det... Kan ikke jobbe på sykehjem pga dårlig rygg, og får ofte senebetennelse ved tungt arbeid, og så takler jeg ikke vask av eldre rumper osv... Det er bare ikke meg, og kommer aldri til å bli meg.. Er ikke alle som passer til slike jobber. Håper å få bhg-plass til høsten da...
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 13. februar 2008 #19 Skrevet 13. februar 2008 Deg er det ikke lett å komme med råd til, det er tungt å jobbe i dagligvarebutikker også. Ofte masse lagerjobbing og løfting der også. Hva med telefonselger da det går an det også.
Arb.ledig husmor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 13. februar 2008 Ja, vet det er tungt å jobbe i en butikk også, men der kan eg iallfall få hjelp.. På de fleste sykehjem er det så travelt i hverdagen at det knapt har tid t de som bor der... Men uansett, har ikke tenkt å jobbe i butikk heller eg... hehe. Vil jo gjerne bruke utdanningen min til noe... Telefonselger er også uaktuelt, da jeg har et "sinne" du ikke vil komme nær av.. hehe Men innlegget mitt var ikke ment som et klageinnlegg, men som at jeg er lei meg for at vi ikke har penger til diverse ting som snuppa må ha...
Sjokoladekaka Skrevet 13. februar 2008 #21 Skrevet 13. februar 2008 Eg har ein ide til deg om du vil ha jobb: Sett opp lappar på butikken eller annonse i lokalavisa, kor du tilbyr tjenesten å ta helgevasken for folk:) Det kan du faktisk tjene bra på, utan å måtte jobbe altfor lange dagar. f eks 1,5 timer(vanlig å bruke på vanlig helgevask uten rydding) 350,- til 500,- kr. 3 hus pr dag kan fort bli god mnd-lønn(4,5 timers dag) Du legg jo også då opp til kor mykje du kan ta på deg og dermed kva for arbeidstid som passar for deg:) Der er alltid arbeid for den som vil:) bruk fantasien:)
Arb.ledig husmor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #22 Skrevet 13. februar 2008 Først må eg begynne å ta helgevasken hos meg selv, før eg kan begynne hos andre... hehe. tror egentlig at det å få meg jobb ikke er noe stort problem, men da må jeg vente t høsten for da ha eg mest sannsynlig bhg-plass...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå