Gjest ღgulleღ Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Vi skal gifte oss, men har ikke fastsatt dato. Må spare opp litt først i allefall, men vil egentlig gjøre det i år senest til neste år. Med tanke på lokaler og kirke bør vi egentlig finne en dato ganske kjapt. Det er en del jeg lurer på som jeg håpet at noen kunne hjelpe meg med.. Vi hadde tenkt oss et budsjett på ca 50 000. Er det realistisk? Jeg skal lage invitasjonene selv sammen med forlover. Er det vanlig å lage invitasjonene selv? Vi kan leie et lokale GRATIS, men det er ikke så pent og vil kreve en del pynting. Ville dere da heller satset på å batle litt for et nyere og penere lokale? Vi skal gifte oss i kirken der jeg er døpt og konfirmert, er det sånn at det er gratis da? Eller har jeg misforstått? Forledrene mine har flere bekjente som er kokker, s¨jeg kan muligens bruke en av de. Hvor mye betaler man de? (Sånn ca.. det vil jo variere) og hvor mye har dere regnet med å bruke på mat? Hvor mye er det vanlig å bruke på drikke? Jeg skal leie brudekjole, hvor mye må jeg da regne med? Hva skal mennene deres ha på seg? Leie smoking eller kjøpe dress? Jeg og mamma kommer til å lage blomsteroppsatsene, så vi skal bare kjøpe blomster og vaser/potter. Men brudebuketten skal bestilles, hvor mye regner dere med at den koster? Jeg har en tante som selger pyntegjenstander og vil få rabatt på servietter lys osv. Men hva er va budsjettet på dette? Hvor mye betaler dere for å få satt opp håret? og evnt. en før time for å bestemme hvordan det skal være? Hvor mye koster fotografen? Er det mest vanlig med en DJ eller live band eller CDspiller? Bryllupskaken kan moren til en venninne bake for oss. Men hvor mye kaker er vanlig? Hvor mye koster ringer m inngavering? Leier dere inn servitører? Hvor mye skal de ha i timen? Tror det var alt.. Det ble litt langt, men håper på svar
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Her var det mye spørsmål gitt, men jeg har god tid i dag så ;-) Setter mitt svar I STORE BOKSTAVER ved siden av spørsmålene dine (av de jeg kan svare på): Vi hadde tenkt oss et budsjett på ca 50 000. Er det realistisk? ABSOLUTT Jeg skal lage invitasjonene selv sammen med forlover. Er det vanlig å lage invitasjonene selv? JA, HAR MOTTATT DETTE SELV Vi kan leie et lokale GRATIS, men det er ikke så pent og vil kreve en del pynting. Ville dere da heller satset på å batle litt for et nyere og penere lokale? JA, FOR MEG ER LOKALET SVÆRT VIKTIG - TAKLER PERSONLIG IKKE FURUVEGGER OG BLOMSTREDE GARDINER.... Vi skal gifte oss i kirken der jeg er døpt og konfirmert, er det sånn at det er gratis da? Eller har jeg misforstått? DET ER IKKE GRATIS DERSOM DU IKKE SOGNER TIL KIRKEN LENGRE. VI GIFTER OSS OGSÅ DER JEG VAR KONFIRMERT, MEN MÅ BETALE RUNDT 3000 KR FOR DETTE. Forledrene mine har flere bekjente som er kokker, s¨jeg kan muligens bruke en av de. Hvor mye betaler man de? (Sånn ca.. det vil jo variere) og hvor mye har dere regnet med å bruke på mat? VANSKELIG Å SI - KOMMER JO ANN PÅ HVOR GREIE DE ER. VI SKAFFER KJØTT AV HJORT SELV, MEN REGNER MED Å MÅTTE UT MED MINIMUM 10.000 FOR MATEN, 55 PERSONER. Hvor mye er det vanlig å bruke på drikke? KOMMER ANN PÅ OM DERE SKAL HA FRI BAR ELLER IKKE, MEN TIL FORRETT, HOVEDRETT OG DESSERT BØR DERE BEREGNE EN FLASKE VIN PR. PERSON. Jeg skal leie brudekjole, hvor mye må jeg da regne med? Hva skal mennene deres ha på seg? Leie smoking eller kjøpe dress? KOSTER RUNDT 7000 KR Å LEIE HER I OSLO. VILLE KJØPT DRESS, KOSTER RUNDT 1500 Å LEIE FOR MENN. Jeg og mamma kommer til å lage blomsteroppsatsene, så vi skal bare kjøpe blomster og vaser/potter. Men brudebuketten skal bestilles, hvor mye regner dere med at den koster? SKAL DU HAN EN LITT FANCY BRUDEBUKETT MÅ DU UT MED CA 2000 KR, EN ENKEL EN KAN DU LAGE SELV... Jeg har en tante som selger pyntegjenstander og vil få rabatt på servietter lys osv. Men hva er va budsjettet på dette? TJA, VI HANDLET INN MASSE TELYSESTAKER PÅ IKEA - KOSTET 150 KR... SÅ FIKK VI GRATISK NOEN DEKORHJERTER :-) ELLERS GÅR DET NOK I ALLE FALL EN TUSENLAPP PÅ SERVIETTER, LYS OG BLOMSTER, BORDKORT OG ANNET. SER FOR MEG MAX 2000 KR TOTALT. Hvor mye betaler dere for å få satt opp håret? og evnt. en før time for å bestemme hvordan det skal være? VET IKKE ENDA... Hvor mye koster fotografen? RUNDT 5000 KR FOR ALT, DA ER DET EI FOTOGRAFVENNINNE SOM TAR BILDER. Er det mest vanlig med en DJ eller live band eller CDspiller? HAR ALDRI OPPLEV LIVE BAND, MEN BÅDE DJ OG PC. Bryllupskaken kan moren til en venninne bake for oss. Men hvor mye kaker er vanlig? TJA... SER FOR MEG RUNDT TI KAKER PÅ 50 GJESTER... KOMMER JO ANN PÅ OM FAMILIEN ER KAKEMONSER ELLER IKKE... Hvor mye koster ringer m inngavering? VARIERENDE, VÅRE KOSTET 3000. Leier dere inn servitører? Hvor mye skal de ha i timen? JA, DET GJØR VI. DE TAR 312 KR TIMEN. REGNER 1 SERVITØR PÅ TI GJESTER.
Mamman til Mari Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Hei! Kan svare deg på noe.... Om 50.000 er realistisk kommer an på hvor mange gjester det blir... Det er ofte vanlig å regne kr 1000 pr pers +++ Dvs 50 gjester = 50.000. 100 gjester = 100.000. med alt. Men ofte kan det bli mer enn dette også. Vi blir ca 100, men kommer nok over 100.000 dessverre, uten at det blir råflott... Men heller ikke spart på noe. For meg personlig spiller ikke lokale så veldig stor rolle. Heller folkene som er der, god mat og drikke + at det er pyntet fint. Bor selv i en liten by uten for mange lokaler å velge i. Drømmelokalet hadde blitt altfor dyrt med 100 gjester, derfor har vi funnet en mellomting. Helt greit, men ikke kjempefint. Satser på fin pynt, masse lys, blomster osv. Bruker vel et par tusen på dette. Betaler kr 3365,- for frisør + sminke til meg og min forlover, inkl prøvetime. Det er mange som lager invitasjonene selv ja. Vet ikke hvor mange kaker vi skal ha, men blir nok en del ja. Jeg liker et maksimalistisk kakebord :-) Dessuten er jo dette så og si gratis bortsett fra bryllupskaka da. Får familie, venner og venninner av mamma til å bake. Mange har allerede tilbydd seg dette. En enkel måte å hjelpe til på...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Gjør som en over, og svarer med store bokstaver =) Vi hadde tenkt oss et budsjett på ca 50 000. Er det realistisk? - JA, MEN DET KOMMER HELT ANN PÅ HVOR MANGE GJESTER DERE TENKER PÅ. VI SKAL BE CA 30 STK,OG REGNER CA 50.000 PÅ DETTE. Jeg skal lage invitasjonene selv sammen med forlover. Er det vanlig å lage invitasjonene selv? - MANGE LAGER DE SELV, SÅ DET BLIR LITT MER PERSONLIG. JEG OG MIN FORLOVER HAR LAGA. Vi kan leie et lokale GRATIS, men det er ikke så pent og vil kreve en del pynting. Ville dere da heller satset på å batle litt for et nyere og penere lokale? - JEG VILLE SATSET PÅ DET DERE KAN FÅ GRATIS, OG SÅ HELLER PYNTE. Vi skal gifte oss i kirken der jeg er døpt og konfirmert, er det sånn at det er gratis da? Eller har jeg misforstått? - DET ER GRATIS JA. Forledrene mine har flere bekjente som er kokker, s¨jeg kan muligens bruke en av de. Hvor mye betaler man de? (Sånn ca.. det vil jo variere) og hvor mye har dere regnet med å bruke på mat? - DETTE VET JEG IKKE SVARET PÅ DESSVERRE. Hvor mye er det vanlig å bruke på drikke? - VET DESSVERRE IKKE Jeg skal leie brudekjole, hvor mye må jeg da regne med? Hva skal mennene deres ha på seg? Leie smoking eller kjøpe dress? - KJOLE KAN DU FÅ LEID FRA 3000 OG OPPOVER. MANNEN MIN SKAL LEIE LYS DRESS, ELLER MØRK OM VI IKKE FÅR TAK I LYS. Jeg og mamma kommer til å lage blomsteroppsatsene, så vi skal bare kjøpe blomster og vaser/potter. Men brudebuketten skal bestilles, hvor mye regner dere med at den koster? - BUKETTEN KAN KOSTE FRA 1000 KR OG OPPOVER... JEG HAR SATT AV 2000 KR TIL BUKETT, MEN DEN KOMMER PÅ 1000 KR. Jeg har en tante som selger pyntegjenstander og vil få rabatt på servietter lys osv. Men hva er va budsjettet på dette? - DET VET JEG IKKE ENDA.. Hvor mye betaler dere for å få satt opp håret? og evnt. en før time for å bestemme hvordan det skal være? - MIN FRISØR TAR CA 1000 KR. Hvor mye koster fotografen? - VELDIG FORSKJELLIG.. DEN VI SKAL HA KOSTER 6000 KR. Er det mest vanlig med en DJ eller live band eller CDspiller? - DET ENE ER VEL LIKE VANLIG SOM DET ANDRE. VI SKAL HA CD-SPILLER. Bryllupskaken kan moren til en venninne bake for oss. Men hvor mye kaker er vanlig? - DET SAMME LURER JEG PÅ! Hvor mye koster ringer m inngavering? - VELDIG FORSKJELLIG.. Leier dere inn servitører? Hvor mye skal de ha i timen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå