Gå til innhold

Når lærte barnet ditt å stave navnet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lucas kunne stave navnet sitt for 1 mnd siden...var da 22 mnd gammel.

Kan stave det når han peker på bokstavene og uten å se på de....flere blir sjokkert når jeg sier han kan det, men de tar jo ting så fort disse småtassene:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, eldste min gjorde det da han var rundt 2 år. Da kunne han også telle til 20 og si fullt navn og adresse.

Noen er veldig tidlig ute med sånne ting. Nå er han 3 år og 2 mnd og har det siste året utviklet andre sider av seg selv, så han har ikke kommet mye lenger i forhold til staving etc.

Skrevet

Mine eldste var mellom 5 og 7 år. Ikke noe galt å lære det tidlig,men de er ikke sinker om de lærer det senere heller.

Har jo litt å si hvor langt og vanskelig navnet er ;o)

Lettere å skrive Eva enn Christina fks.

Min lillegutt driver å snakker om circle og square, a,b,c osv, men har ikke sagt bokstavene i navnet enda.Han er 27 mnd,og jeg forventer det ikke på lenge enda.

Skrevet

Nei, for all del:) Noen unger er lite interessert men andre er som svamper, suuuger til seg alt:)

Han kan jo litt engelsk også, lært mest fra barnetv...ser på BBC om morran og han kan plutselig "oversette" for meg om vi er ute. Se en bil - a car, og bussen - a bus, rosa hus- pink:) osv....og gjerne avslutte med" well done!"...hahaha. Fint vi har familie i usa da:p

Morsomt da han begynte i bhg og ikke ville si ha det....sa bare "bye, mamma"...

Har ikke du også en Lucas, northernlights?

Skrevet

Ja,jeg har en Lukas =o)

Han er en liten nerd ;o)

Skrevet

Minsten var 2 år da han på dataen til pappa skrev navnet sitt... ble forundra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...