Rascal_4.11<3 Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Æsj var på ul i dag, legen hadde på forhånd trodd jeg var 8uker på vei (fikk ikke mensen ordentlig tilbake etter siste sa) men så bare en liten blinkende tert på skjermen, var 5.5mm første målingen og 6.2mm andre gangen (hehe vokste fort ;P ) så de trodde jeg var 5-6uker ca, mens livmoren føltes som om den var 8 uker, skjønner ingenting jeg... håper det bare ikke er en ny ma eller sa på vei her Noen som har vært borti noe lignede eller?
temine Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jeg har ikke vært borti noe sånt, men vil bare ønske deg lykke til!!! Skal krysse fingrene for at alt ser bra ut neste gang.
oslo *20.05.06* Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Det går sikkert bra. Er vell ikke så lett å si nøyaktig alder så tidlig. Var selv på UL i dag, og var ca 7 uker på vei. Har heller ikke fått mensen tilbake etter forrige svangerskap, så hadde ikke peilig på hvor langt jeg var på vei.. Lykke til
Kuredu Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Jeg var også på UL tidlig - første gangen trodde jeg at jeg var 7+4 men legen mente jeg ikke var lengre enn ca 6 uker. Tenkte med meg selv at dette umulig kunne stemme pga når det faktisk skjedde, men orket ikke mase noe mer med det. Jeg hadde heller ikke mensen mellom SA og ny graviditet - derfor usikkert. På oppfølgingsultralyd en uke senere trodde jeg at jeg var 8+4 og da sa en ny lege at jeg var 8+2. Så det stemte mye bedre! Klarte å slappe av litt bedre da. Nå skal jeg på siste oppfølging neste fredag, er i 12. uke nå - blir spennende! Lykke til - det går nok bra, er jo veldig tidlig og da er det nok vanskelig å se hvor langt man er på vei.
NormaJean Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 legen min kjente på min livmor og sa ca 8 uker, men UL viste 6 uker, så tror det er ganske vanlig å bomme litt. Er i menstermin uke 14 nå, men er garantert kortere på vei. Ca. uke 11-12. Skal til ny ul om 2 uker, blir spennende.
Rascal_4.11<3 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2008 Tusen takk for alle tilbakemeldingene, nå kan jeg slappe av litt... Er litt skvetten omdagen Men føler meg tryggere på at det normalt, så nå skal jeg slappe av og glede meg til neste ul om to uker... Lykke til til dere også, er noen spennende uker dette her:) Klem
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Det er vanskelig å måle nøyaktig når man er så krot på vei også. Og de sa på ahus til meg sist at termin ikkke skal settes før fullgåtte 16uker, derfor hører ikke jeg på det legen min sier ved ul. Han sa først 7+5 og så 7+3, det gikk ikke ann, mannen min var borte så den kunne bare være max 7+2. Bare en dag forskjell, men jeg fikk alikevel bekrefta at embryoene/fostrene kan variere i str før ordinær ul. Ta det med ro og vær fornøyd med at du så spira
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 da jeg var på UL 6+5 var spiren min bare 4,3 mm med et hjerte som banket. Gyn sa til meg at størrelsen var ikke så viktig så tidlig men at hjerteslag var det som hadde noe å si. De vokser i rykk og napp så tidlig. Terminen min er og helt nøyaktig ettersom dette er prøverørsbarn:-) Så tror du kan slappe av og se frem mot ny UL:-) Alt er sikkert fint! Lykke til videre med svangerskapet:-)
Rascal_4.11<3 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2008 Ahh fikk det inntrykket av legen at de nærmest vokste etter skjema jeg, får det nemlig ikke til å stemme at det bare er 5 uker... Er så delig å kunne spørre her inne å få litt erfraringer, man blir jo ikke alltid så klok på disse legene og de flytende svarene deres:) Og igjenn takk for beroligende svar, lykke til til dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå