*ale* Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Har en gammel vedovn, og hvem vet hvordan tilstanden på steinen er innerst inni og inni pipa :/ Hvordan oppdager man en pipebrann??
* 5 om dagen * Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 det jeg vet er at det "buldrer" i pipa, nesten som torden. Vi merket en gang at det var sånn her, men merket ikke noe annet. når feieren var her sa han at vi hadde hat en pipebrann, for pipa vår var nesten tett.Om den ikke er blitt berdre, så kommer han til å frese den opp, så ikke det blir så trang...
tvkrus Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 det står flammer opp ut av pipa http://www.pipeeksperten.no/pipebrann.html
*ale* Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2008 Hmm... Feierne har ikke sagt noe annet enn at det er åpen og fin da.. Ble så rar lukt her nemlig.. Håper vi får råd til ny ovn snart,,,,
* 5 om dagen * Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 det er vel helst tilstanden til pipa, som avgjør om det blir pipebrann eller ikke. tror ikke det har så mye med ovnen å gjøre.
*ale* Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2008 Å ok.. Tenkte at gamle ovner ikke brenner så rent (hilsen Greenpeace) og at det derfor er økt fare for pipebrann.-..
* 5 om dagen * Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 nei, det er soten i pipa som tar fyr....men kan også stå flammer opp av pipa, men da er det mulighet for at pipa inne sprekker, for da er det en kraftig pipebrann. men om du er i tvil, kan du ringe kommunen og be de sende feieren, for å sjekke for sikkerthets skyld...ikke kjekt å gå å tenke på sånt.... men hvis han nettopp har være hos dere, tror jeg du kan ta det helt med ro....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå