Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Ja, da sitter vi her hjemme igjen, uten mage og med verdens (selvsagt) vakreste gutt. Vi var jo satt opp på induksjon på mandag, så vi visste hva som ventet da vi satt oss i bilen den morgenen. Spenningen var ikke liten..! Vi kom til Riksen og ble tatt veldig godt i mot av en jordmor som skulle følge oss på dagen. Vi ble vist rett inn på en fødestue, og følte oss litt omringet, ettersom vi hadde med journalistene fra Gravid... Mye oppmerksomhet, liksom! Legen kom inn rett etterpå, undersøkte, og ville sette en modningspille for å se om det etablerte rier på meg. Så det ble gjort, og vi hadde en morsom formiddag med quiz og gøy! Tråkket litt rundt på Riksen da jeg kunne komme ut av senga, men riene kom ikke. Det ble tid for vaktskifte, og min nye jordmor bestemte seg for å ta vannet i fire-tiden. Da ble det mer action. Riene kom skikkelig igang fra klokken 16.30, og jeg hang over prekestolen mest mulig for å utnytte tyngdekraften. Jeg fikk også satt drypp for å få kraft på riene. Det funket kjempebra sist, og også nå. Hadde enda ikke tatt smertestillende, og følte at jeg hadde veldig kontroll på hva som skjedde. Dog, etter et par timer, var jeg ekstremt glad for å få lystgass! Jeg hadde på dette tidspunktet glemt alle rundt meg, så jeg er veldig spent på å se de bildene som ble tatt til reportasjen! 19.15 omtrent følte jeg at nå måtte jordmor finne fram utstyret, for nå kom gutten. Jeg karret meg opp på alle fire i senga (anbefalt fødestilling!), og fikk skikkelige pressveer ca 19.25. Og ikke mange pressene etterpå, da klokka var 19.37, var Balder født. Helt perfekt! Han var 3792 gram, 52 cm og 36 cm rundt hodet. For dere som har lyst til å lese mer detaljer, kommer det i bladet Gravid ENTEN I MARS ELLER I MAI! Hun som skulle skrive var ikke helt sikker på hvilket nr det ble. Jeg kan legge det inn her når jeg vet det. Lykke til alle sammen!!!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer så mye! Deilig å lese om en fødsel som gikk fint for seg Gleder meg til å lese mer i bladet.
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer så mye med Balder..... Høres ut som en kjempe fin opplevelse du har hatt... Blir spennende å se når det kommer i Gravid.... )
Gjest Lenchen *fødeklar* Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer så mye med gutten Jenta mi skulle ha kommet på mandag, men nei, jeg sitter her enda å venter jeg Håper på en like fin og rask fødsel som det virket som du har hatt Kos dere masse!!
Labambie Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Så fin fødselshistorie Bringebæret!!! Kose dere masse med lille prinsen nå da... Stor klem!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer med gutten og noe som hørtes ut som en flott fødsel!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer så masse med lille Balder!!
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Gratulere med gutten. Veldig fint navn Balder forresten. Blir spennede å lese om fødselen i gravid-bladet. Kos dere masse med den lille
Nivea30 Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 Hei Bringebæret. Da var du endelig i mål, gratulerer så mye med lille gutten din! Og lykke til videre:)
BlåklokkaVest Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer så mye! :-) Blir artig med den reportasjen! :-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Høres ut som en fin historie av å bli satt igang- mulig det blir meg og. Men skjønner ikke at du turte å ha med journalister fra Gravid...
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #14 Skrevet 13. februar 2008 Wow, tenk at du er ferdig nå. Gratulerer kjempemasse. Du har ihvertfall bidratt til at det har vært hyggelig her på BIM med innleggene dine!
Måånestråle Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 Det høres ut som en utrolig rask og grei fødsel til å være igangsatt! Så supert at alt gikk så fint. Gleder meg veldig til å lese hele historien i Gravid-bladet!! Gratulerer så mye med lille Balder!
UngVoksen-over termin Skrevet 13. februar 2008 #16 Skrevet 13. februar 2008 Fantastisk! Gratulerer Bringebæret! Blir spennende å se og lese om det :-)
Ninemi Skrevet 13. februar 2008 #17 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer så mye med gutten din. Gleder meg til å lese hele historien. :-)
tudeluuu Skrevet 13. februar 2008 #18 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer Bringebæret! Sitter her helt nyfødt selv, etter induksjon tidligere i dag =) Nyt den herlige tida framfor deg! Det skal i allefall jeg! klem
Marit & de 3 knøttene Skrevet 13. februar 2008 #19 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer både Bringebæret og tudeluu!!! Dere er heldige som endelig er ferdig med ventetiden! HAr enda 30 dager igjen til termin jeg.. Kos dere og nyt dagene! :-)
Kakebakesøte Skrevet 13. februar 2008 #20 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer med lille Balder og vel overstått
nr 4 er her<3 Skrevet 13. februar 2008 #21 Skrevet 13. februar 2008 gratulere så mye med gutten=)blir gøy å lese om d i gravid=)
♥Tullerusk♥ Skrevet 13. februar 2008 #22 Skrevet 13. februar 2008 Gratulerer så mye med lille Balder...=oD
Lompa75 Skrevet 14. februar 2008 #23 Skrevet 14. februar 2008 Hei og gratulerer atter en gang! Virkelig morro å lese hvordan dagen din var! Ser frem til å høre mer på babytreff ;o) Må si at Vårin virker meget begeistret for Balder, kan virke litt småforelsket*ler*
Lille Trille* Skrevet 14. februar 2008 #24 Skrevet 14. februar 2008 Vil bare slenge meg på og si GRATULERER! Fantastisk at du har fått en flott gutt! Jeg husker jo at du hadde en litt trøblete start (Vi hadde litt kontakt før - på "bli gravid" - nicket mitt da var "Håper fortsatt"). Må jo selvfølgelig huske å kjøpte Gravid ettervert. Kos dere!!
nøffemamma Skrevet 14. februar 2008 #25 Skrevet 14. februar 2008 Gratulerer masse med lille balder.......... Har termin idag, og hatt mye vondter,men ennå ingen som går over i veer......Venter i spenning selv nå. Kos dere masse! Så sees vi i vårsola:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå