Dubros Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Er i uke 27, og ser nå antydninger til den rette linjen ned fra navlen. Hvorfor får vi denne? Er dette noe alle får? Har det noen sammenheng med strekkmerker? Har foreløbig ingen strekkmerker...
Sussa85 - snart 2? Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Har fått forklart at den linja/streken er der fordi muskelene er delt.. Jeg er i uke 16 nå..og kan stikke fingern inn litt i en sprekk som går nedover. som jeg ikke kan kjenne til vanlig.. er magemuskelene som deler seg slik at det blir plass til livmor.. Ergo vil det komme en skillestrek.. :)hehe...
katlinka Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Vet nå ikke med denne "skillestreken" pga. muskeldeling som hun over her skriver om. Jeg har mer tro på at streken kommer av hormoner som gjør at pigmentene blir mørkere. Jeg kan tydelig se streken selv om den ikke er brun og når jeg ikke er gravid. Ikke alle får tydelig strek heller. Forøvrig tror jeg ikke denne streken har noe med strekkmerker å gjøre, selv om disse også er hormonelt betinget. Jeg hadde tydelig strek ovenfor og nedenfor navlen i 1. svangerskap men hadde ingen strekkmerker.
Sussa85 - snart 2? Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Jeg kan legge til at både lege og jordmor har sagt at det fordi muskelene "deler" seg... Ikke noe jeg har funnet på hehe... Men er jo riktig at pigmentene blir mørkere når man er gravid..og da vil nok denne streken vises bedre.. Ikke alle får den...
katlinka Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Så musklene er delt der uansett? Har hatt en slik strek så lenge jeg kan huske....
Sussa85 - snart 2? Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Ja musklene er alltid delt der.. det kan du jo se på de som har sixpack osv.. er ikke en stor muskel over hele magen:) hehe. Men når livmora presser musklene utover må de jo deles.. Ellers hadde de ligget over magen.. Hadde nok vært rart... :)hehe..
katlinka Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Jo jo, det er klart. Men siden legen/jm hadde sagt at streken kom når musklene delte seg pga. livmorens størrelse. Akkurat den jeg ikke skjønner så mye av når streken er synlig konstant uten en stor livmor som deler musklene ytterligere under....
AS og lillemor=) Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 hei=) Spurte JM om denne streken da vi var på ordinær UL. Hun sa det var pigmenter.. Forsvant etter fødselen på de fleste=)
velandre Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 til dem som har fått denne linjen fra navelen å ned, når kom denne stipen? jeg hadde den i begge mine forrige svangerskap. nå er jeg 24+3 å ikke fått stripen enda. men husker ikke når denne stripen kom...
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Jeg er født med denne stripen ned fra navlen, har stripe over navlen også som går opp til like under ribbeina. Moren min mente alle jenter var født med slik strek, adoptiv søsteren min har jo også slik strek. Typen hadde aldri sett sånn trek på noen dame før, vi prøvde google litt men fant ingen damer med strek. Møtt en dame, hun er svensk/dansk og hun har strek, så typen mente bare utlendinger har strek.... fra fødselen av.
velandre Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 kjenner ingen som har sånn strek uten at di er gravide... min strek gikk bort etter fødsel, begge gangene
kaksja Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 jeg ble oxo født m sånn strek fra navelen og ned:P er svensk så kanskje ligger no i det:P hehe
Idun<3tosmå<3 Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Jeg er urnorsk, og er fødd med denne streken... Så teorien om at det bare er utlendinger som har den faller da i grus, om ikke jeg er unntaket som bekrefter regelen dahaa....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå