Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hvordan er det, for nyfødt skal vel ikke ha hodepute? Eller? I såfall nå begynner man med det?
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Nei nyfødte skal ikje ha hodepute... har hørt mange som ikje begynner med pute før babyen er 1 år...
*Super*Mamman* Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Jeg har fått det anbefalt alle gangene ( av helsesøstra + jordmora), så har brukt en liten pute ja. Forhindrer bla flatt bakhode, og mine har vært så runde og fine atte:)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 noen sier man skal, andre ikke... Mange som bare bruker et puetrekk for syns skyld, og så bruker de konpress etc under hode på baby om natten, for gulp og slev og sånt. Med nummer en brukte vi en skikelig flat pute (kjøpt på kid) som stod var beregnet fra nyfødt av. og denne kommer nummer to også til å bruke.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Vi kommer til å bruke babypute. Mange som ikke bruker pute, etter anbefalinger, men viss babyen ligger veldig hardt blir bakhodet helt flatt.
Axus' girlfriend Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 vi har anskaffet oss hodepute til både seng og vogn, beregnet på nyfødte. De er jo sååååå tynne, kan virkelig ikke skjønne om de gjør noen skade. Nesten så det er som om å legge et putetrekk inni putetrekket.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Flatt hode av å ligge rett på madrassen??? Nå har jeg aldri hørt på maken...? Da må man vel ha rimelig hard madrass da? Vi har uansett en liten pute, men den er myk og nokså flat. Kjøpte den på Princess.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2008 Takk jenter, jeg skal kjøpe en sånn nyfødtpute å ha i senga og vogna. Dessuten får jeg jo brukt de fantastisk søte putetrekkene da!
mamma050308 Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Har kjøpt ei kjempetynn pute, mest for syns skyld som jeg skal bruke til småtten når han sover om natten. Om dagen kommer jeg ikke til å bruke pute i vogga eller vogna.
~sjiraff~ Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 De fleste anbefaler vel ikke pute til babyen. De putene som er anbefalt er tykke (ikke tynne) og skal brukes på den måte at de starter på ryggen... Det er disse putene som forhindrer flatt bakhodet, ikke de tynne, de er jo bare "pynte"puter..
to tette Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 hehe, seriøst? flatt bakhode av å ikke ha pute?! Høres ikke reelt ut! Madrassen er da ikke hard som et gulv akkurat..
Kakebakesøte Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 Ja, det er jo helt tullete. Flatt bakhode har hvertfall ikke dattern min og hun har ikke brukt hodepute. Vi har tatt det i bruk nå, straks 2 år, men hun vil ikke ha den. De anbefalingene jeg har fått er at barna ikke skal ha hodepute før 2 år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå