m@mm@ :-)til to gutter:-) Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hei! Jeg har en partner som arbeider offshore. Vi har to barn og har det veldig bra. Men slik er det desverre ikke alltid innen offshore arbeid. Skilsmisse statestikken er på hele 80%!!!! Vi har etter 1 1/2 år i arbeidet erfart noen av problemene som kan dukke opp. Heldigvis er vi flinke til å prate, så vi kommer oss godt igjennom. Noen som har erfaringer på feltet? Noen som har erfart at det er vanskligheter/utfordringer? Noe dere synes er positivt? Noe arbeidsplassen gjør for at turnusarbeidet skal bli lettere? For den som er ute eller for familien hjemme? Håper dere tar dere tid til å svare!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Hei! I vår familie er det jeg som jobber offshore, og min mann er "landkrabbe". Jeg har jobbet der i snart 10 år, og vi begge stortrives med at jeg har turnusarbeid. Nå har det seg sånn at vi har fått vår første jente nå, og har ikke forsøkt det å jobbe offshore og ha barn hjemme. Så det blir spennende å se hvordan det går. Jeg har en personlig mening om at det er innstillingen til begge parter i forholdet som gjør at forholdet fungerer bra. Dersom begge er innstillt på at dette skal fungere, så gjør det somoftes det. Jeg velger å tenke på at vi er endel av de 20 % som faktisk holder sammen, i stedetfor å se på den negative trenden som statistikken sier. Det positive med å ha denne jobben er at man er 100% tilstede når en er hjemme de 4 ukene! Tenk på det istedet for å å se på den negative siden med at man er endel borte også. Fordelene er faktisk mange fler enn ulempene. Nå skal det være sagt at vi også har hatt våre krangler om dette, men hvilke forhold er det som ikke har problemer innimellom? Min mann har også hatt litt offshorearbeid iblandt, så han forstår hvordan det kan være å jobbe slik turnus. Kansje derfor at det er lettere å komunisere om det når begge vet hvordan det føles å være borte fra alt og alle 2 uker i slengen. Lykke til fremover! :-D
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Hei, Min bedre halvdel jobber offshore. Han har jobbet"ute" så lenge vi har holdt sammen. Barn kom det heller ikke før etter 6 år. Så jeg var hardbarka norsjøenke før jeg måtte takle å være alene med barn i tillegg. Jeg ser jo at mannen min elsker jobben sin. Tror ikke han kommer på land med det første. Så for meg er det helt naturlig at han reiser vekk i 2 uker. Det er bare sånn vi har det. Tror mye kommer ann på instilling. Siden vi har hatt mange år sammen før barna kom, så er rutinene på plass. Ser også på de 2 ukene som min tid med barna. Vi koser oss litt ekstra sammen. Jeg koseg meg også med gode bøker og latterlige romantiske serier på kveldstid etter barna er i seng. Selvfølgelig er det tungt til tider, men det er bare sånn det er. Jeg har akseptert det. Og det fungerer for meg og oss.
oh mother Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 min mann jobber offshore. og reiser på sinn første tur ut nå etter at første ungen vår er kommet. så skal bli spennende å se hvordan det går å være alene med barn...
m@mm@ :-)til to gutter:-) Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2008 Hei! HI her.... Skal vi fortsette praten på Yrke og karriere siden?? Er ikke så kjør der. Er ikke hver dag jeg har anledning til å stikke innom lnger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå