Gå til innhold

Merkligste legen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på legen idag..nevnte jeg hadde begynt å få bekkenløsningsplager..

Jeg jobber i produskjon og blir jo værre og værr til lengre jeg står utover dagen..så de to siste dagene på jobb har jeg bare måtte gå hjem.

Tok det opp med han..første han sa var at bekkenløsning får man ikke før lengre utti svangerskapet

DAH!! har vært tidlig plaget med begge før også..han mente det var ryggsymptom/plager..

JAvel?!?

da jeg var 11 uker med 1. mann så var jeg med kiropraktor jeg og trudde jeg måtte knekke noe på plass for jeg var så vond nedi korsryggen..han undersøkte meg og trykte på steder som gjorde vondt.

Og han sa det var bekkenløsning!!

Så hvem har da rett..legen som mente man ikke får det før langt ut i svangerskapet..eller kiropraktoren som undersøkte meg?!?

Jeg nevnte ikke denne kiropraktoren til legen da..

Joda jeg fikk 50% sykmelding for 1 uke..

og min erfaring fra tidligere (sa jeg også) var at jeg bare ble være og værre utover svangerskapet..da mente han det trengte ikke bli sånn med nr 3. hm..hvorfor har jeg da allerede begynt å få plager da?!

MEN løsninga hans var at jeg skulle ta 1 tbl paracet 3 ganger om dagen..for det skadet ikke fosteret..helt greit det..det pga det kune hjelpe mot smertene og jeg kunne jobbe som vanlig..

MEN er det så bra å ta paracet HVER dag man er på jobb?!? trudde ikke man skulle ta smertestilllende over lengre perioder jeg..

Noen med peiling her?!?

Så jeg vet likssom ikke om jeg skal følge hans råd å ta inntil 3 paracet eller om jeg skal la være for min del og fosteret sin del å ta disse så ofte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første.. Krev å få snakke med en annen lege..

Man kan få bekkenløsning fra positiv grav test.. Det han sier er bare bullshit.. problemet for legene er vel helst at det er MANGE som hevder de har det... for å sykemelde seg osv.. derfor er de litt restriktive på å sykemelde folk for det...

Men uansett skal han ta deg seriøst!! Jeg har hatt bekkeløsning siden uke 9.. er i 16 nå..og fungerer veldig dårlig på jobb/praksis...

For det andre så har jeg og fått høre at det er greit å ta paracet med vanlige doser som d står på pakningen.. MEN.. det legen din indirekte sier er jo at du skal ta det så lenge du har vondt..og hver dag.. Det vil si at du ska ta paracet hver dag hele svangerskapet det da.. DET nekter jeg å tro er bra for hverken deg eller baby!

Og dessuten vil virkningen avta og..

Nei stå på ditt.. Du kan også oppsøke en manuellterapeut og få hans mening.. trenger ikke rekvisisjon fra legen på dette.. men du må i såfall betale timen selv.. Om du blir diagnostisert med bekkenløsning med gangvansker får du det dekt!

klem og lykke til!

Skrevet

Paracet bruket jeg reagerte mest på!!

Fikk jo sykmelding uten å måtte diskutere, men synes det var litt rart med kun 1 uke da..som om jeg blir bedre likssom!!

Med nr 2 så ble jeg fortere sykmeldt pga bekkenløsning, og da var jeg 50% sykmeldt i uke 8 og 100% da jeg var 12..

nå er jeg 12+3 da..

Skrevet

Og en annen ting av mine erfaringer fra de 2 siste svangerskape er at jeg har blitt mye bedre av å gå hjemme etter jeg ble 100% sykmeldt..

jeg vil jo selv også prøve meg på 50%, men vet av erfaring at jeg ikke greier det så veldig lenge..

Mest lyst å lyve å si jeg har tatt paracet, men jeg ble ikke noe bedre på jobb forde..er jo ikke bra for levra å knaske disse paracetene hele tiden hell..

Skrevet

Kiropraktoren er rygg/skjelettspesialisten. Så i dette tilfellet hadde jeg vektlagt kiropraktorens vurdering mer enn en allmennleges.

Det er noe forbanna tull at man ikke kan få bekkeløsning så tidlig i svangerskapet. Det er hormonene som styrer dette. Selv fikk jeg høre av en jordmor at kolikk – nei det kunne ikke barnet få før det var tre måneder gammelt...det reneste vås det også. Man kan ikke ta alt leger og helsepersonell sier for god fisk bare fordi de innehar en tittel. De tar nemlig feil de også!

Du kjenner kroppen din best. Er dette de samme smertene som da du hadde bekkenløsning sist, ja da er det jo stor sannsynlighet at du har fått det nå også. Snakk med kiropraktoren din – de kan sykemelde folk i inntil åtte uker.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legevakten på sant olavs å ta paracet og pinex forte jeg.. men nekter plent d ja.. Da hører jeg heller på leger og fysio som sier jeg skal sykemelde meg.. men her i gården er det helst jeg som vil holde ut.. Vil fullføre praksis.. er jo bare 6 uker igjen.. VIL klare det..selv om det er ett slit uten like...

Men det er jo ikke store poenget for deg å bli sykmeldt 50% i en uke da?.. det vil si 2,5 dag d.. hjelper jo ingenting.. Skal du tilbake til legen etter en uke da?..

hadde krevd 50% ihvertfall en mnd og se om d hadde hjulpet.. Hvis ikke 100%.. men jeg er ingen lege..og skal ikke si i mot din.. men det er du som kjenner kroppen din best..

Skrevet

D er jo bare tull d legen din sier ihvertfall....Har selv hatt bl siden uke 4, er nå 24+4 og har d enda. Jobba fullt til uke 8-9 eller noe, så 50% til uke 13 og da var d så vondt at jeg måtte i full sm...og nå når jeg kan ta d med ro er jeg litt bedre igjen...men blir fort vondt hvis jeg gjør for mye hjemme, eller drar på shopping....så ønsker heller å være sm enn å ha vondt hver dag, og kanskje få problemer etter fødsel også...

Har også fått fri fysikalsk behandling, for d har man rett på når man har bekkenløsning (eller tror man må ha bekkenløsning med gangvansker, men ikke alle er like strenge på d)...

Men ville fått meg en annen lege om jeg var deg....er jo "gammeldags" å mene en ikke kan ha bl tidlig i sv.skapet...Hvis ikke ville jeg sett på sidene til foreningen for bekkenløsning eller hva de nå heter, og evt skrive ut, ta med til legen og be han lese og oppdatere seg litt....for der står d ihvertfall at bl kan komme så tidlig:)

Skrevet

Huff, for en idiot lege!!! Hadde tydeligvis ikke peiling!!

Og paracet tar jo bare bort en del av smertene, men vil jo ikke gjøre selve bekkenløsningen/ bekkenproblemene bedre.. Når paracet bare kammuflerer for de smertene som er der, kan du jo risikere at bekkenet blir mye verre! Er jo en grunn til smertene, og når en får så mye vondt, bør man absolutt ta det helt med ro, slik at plagene ikke blir verre...

Gå til en annen lege! Og lykke til! :)

Skrevet

Jeg fikk bekkenløsning med førsta mi ca 4 mnd på vei og veit om dem som har fått det før, gå og snakk med en annen lege, er faktisk de som har BL før dem blir gravid som har det fra dag en av..

Ei vennine av meg har to kjempe tette unger og hu var veldig plaga med BL i første svangerskapet og i lang tid etter svangerskapet og det hang enda igjen når hun ble gravid med nr to og hos henne slo det ut for fult bare noen uker på vei med nr 2 så det kan komme tidlig..

Dette med og ta smertestillendes over lengre tid er vell ikke noe bra selv om du ikke går gravid heller så ville ha snakka med en annen lege og sett om ikke det var en lege med litt mer mellom øra og som kunne sende deg til behandling heller...

Skrevet

så er det også fastlegen min!! uff!!

Saken er den at jeg skulle egentlig ha min første svangerskap kontroll på torsdagen som var, men jenta mi ble syk så jeg måtte være hjemme..så fikk jeg hastetime nå idag med ho i resepsjonen..han er jo fullbooka hele tiden..

Så var jeg med han, så passet jo dårlig med svangerskap konntroll idag for det hadde ikke han tid til, så fikk ny time på mandag..

Så da trur jeg jammen meg jeg skal nevne det kiropraktoren sa til meg da jeg gikk med eldstejenta..høre hva han har å si til at han mente jeg hadde bekkenløsning så tidlig!!

Jeg har jo vært plaget igjennom hele svangerskapet med begge to..er jo bedre når jeg er i ro, og mye værre når jeg jobber, gjør masse husarbeid(jeg gjør i små etapper for å spare bekkenet mitt hjemme, så blir ikke gjort så mye desverre) og da jeg gikk tru med eldste da jeg var gravid med nr 2 var jeg helt gåen da jeg kom hjem..

Så jeg mener jeg har bekkenløsning JA!!!!

Skrevet

Uff kjipt med sånne leger...Jeg hadde en slik en i forige sv.skap-følte aldri at han tok meg på alvor for noen ting-var aldri snakk om hverken sykem eller beh..Så rett etter sv.skapet byttet jeg lege,og jeg må bare si at jeg har komt til en helt annen verden:-) Er flink å lytte og tar meg virkelig på alvor-så jeg føler meg mye tryggere denne gang på at jeg gjør ting riktig.Gjerne du også burde bytte lege? Lykke til

Skrevet

er ikke så lett å få byttet fastlege her..hadde en som var enda værre en han så jeg drev jo å ringte fastlegeordninga hele tiden til han dukka opp..for han er bedre enn den forje da..men ikke mye hjelp i han der hell nei!!

Skrevet

Så kjedelig-stakkars deg... Man får et mye bedre sv.skap når man stoler på at legen tar di riktige avgjørelsene når man er i en slik sårbar situasjon..og ikke går hjem å tenker på om man våger å gjøre slik som legen anbefaler..Men det virker jo nesten som om du går til en lege som ikke vil sykemelde for alt i verden,og han mener at det er bedre å ta smertestillende tabletter..?? Synes det virker rart jeg da men..

Skrevet

Nå har jeg vært inne på landsforeningen for kvinner med bekkenløsning..der stod det hva er bekkenløsning?

bla stod det det opptrer som oftes i 3-4 mnd, og påløpende svangerskap tidligere (NETTOPP)

Og stod også at visst man provoserer bekkenløsninga så blir den værre..

Og ved å ikke provosere den så kan man bli bedre!!! Nettopp det jeg har erfart tidligere..blr værre når jeg jobber, gjør masse husarbeid osv osv..og blir mye bedre av å ta det med ro!!

Så visst jeg nå får til printeren skal jeg printe ut, så skal jeg markere de linjene han BØR lese..så skal jeg ta med på mandag å høre hva han da sier!!

For vil si Landsforeningen for kvinner med bekkenløsning må være en bra kilde!!

Skrevet

You go girl!!! Sånne leger har bare godt av et kraftig spark bak...les om bl selv, så han skjønner at du vet hva du snakker om....og vis han d du skriver ut....kanskje han vil skjønne at han trenger en oppdatering:)

Skrevet

Da har jeg vært inne på NAV sine sider og byttet fastlege!! var to å velge mellom han enne duger ikke, men var ei kvinnelig ei. ei venninne mente ho var bra..så satse på det :)

Håper ho tar bekkenplagene mine mere seriøst

Skrevet

Det er jo trist at du har en lege som ikke lytter til deg og dine behov, men samtidig skal vi ha respekt for den profesjonen de besitter. Om legen kaller det for bekkenplager eller ryggsymptomplager bør vel ikke spille noen rolle for deg? Fakta er jo at du har noen plager. Synes ikke det var noe galt at du ble sykemeldt 50%. Forhåpentligvis klarer du å jobbe 50% resten av svangerskapet. Det hadde jo vært det beste!! Er det sånn at smertene kommer ut over dagen kan det jo være greit å være på jobb de første timene. I tillegg kan du jo snakke med arbeidsgiver om noe tilretteleggig slik at du faktisk klarer å være i jobb. Men smertestillende ville jeg vært litt mer forsiktig med. Paracet er jo ikke skadelig for fosteret, men ville kanskje unngått å bruke det hver dag over lang tid. Det er forsåvidt noe jeg unngår om jeg er gravid eller ei.

Skrevet

jeg spurte selv om 50% så er jo ikke det jeg reagerer på..men han mente at jeg skulle ta paracet 3 ganger om dagen mot smertene for kan jo hende det hjelper og jeg kan jobbe som vanlig.

Nå har jeg lest om bekkenløsning på foreningen for kvinner med bekkenløsning, og der står det at når man provosere så blir det værre, og bli bedre visst man tar det med ro, har ofte pauser.

osv osv..visst man står for lenge, går eller sitter for lenge så blir man også værre..

Tilrettelegging er desverre ikke mulig..jeg har allerede fått tilrettelegging ved at jeg står på de letteste plassene i produskjsonen..

Jeg har en fysisk jobb, og vi står 2,5 t å jobber, så 25 min pause så 2,5 t stå å jobbe, og så 25 min pause og så 2,5 t så er dagen over..

1.-økta går greit, men jeg kjenner det, 2.økta kjenner det begynner å verke og blir bare værre og værre..3.økta har jeg måtte droppet de 2 siste fangene pga jeg vekert sånn halveis i 2.økta.

Så tilrettelegge bekkenløsning der nede er umulig desverre..

Å jeg nekter å ta paracet hver dag for å se m smertene blir bedre..om jeg så hadde fått vekk litt smerter så hadde jeg fremdeles provosert frem bekkenløsninga så den ble værre..

Men jeg har faktisk vært på NAV å byttet fastlege..blir gjeldene fra 1.mars..

Så jeg kan ikke si han tok meg mye alvorlig ang mine plager nei..

1uke gradert sykmelding fikk jeg..som om jeg likssom blir bedre innen 1 uke?!?

Skrevet

kan også si samme lege ser ned på røykere og overvektige..

kommer noen med plager så mener han visst man røyker så bør man slutte å røyke for det kan være det plagene kommer av, er man overektig så bør man mosjonere for å se om man blir bedre..

Med meg er det bare å ta paracet HVER dag fr å se om smertene gir seg?!?

HALLO sier jeg bare..

Skrevet

Huff for en lege!!

Var jeg deg ville jeg ha bestilt time hos manuellterapaut. Du trenger ikke henvisning. En manuellterapaut kan gi deg rett diagnose, gi deg behandling og gi deg sykemedling inntil 8 uker.

Jeg går til manuellterapaut pga BL og det har virkelig vært bra!

Ved å ta Paracet flere ganger for dag kan du risikere å skade bekkenet ditt for alltid ved å overbelaste når du egentlig skal ta det med ro fordi du ikke kjenner smertesignalene. Da vil du trenge behandling lenge etter fødsel og kanskje måtte slite med smerter resten av livet. For en uproff lege!

Skrevet

Han er flink når det gjelder, når han virkelig tar personene på alvor..ellers kan han være ganske så vrien ja..men nå har jeg skiftet lege..skal med han igjenn på mandag..fristet til å ta med info om bekkenløsning som jeg fant på foreningen for kvinner med bekkenløsning, og vise han hva som står der for å oppdatere han litt..blir også min siste time med han..så neste kontroll blir med en annen lege..

jordmor i kommuna her gikk ut i perm feb, og de øker fremdeles etter jordmor :( så må nok bare gå med lege inntil videre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...