Gå til innhold

Utvikle allergi i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått sånn utslett i ansiket som er tørt og klør. Har aldri hatt noe slikt før...

Har tenkt i det siste at det kan være at jeg reagerer på sitrusfrukter. Har spist mye mandariner,appelsiner og sitron i det siste.

Noen som har opplevd noe lignende?

Hvis det er det jeg reagerer på, tro om babyen blir allergisk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

Jeg ble allergisk mot marsvinet vi hadde i forrige svangerskap, så vi måtte kvitte oss med den. Fikk utslett og klødde i øynene. Etter fødselen har jeg ikke reagert på noen ting, men datteren min er allergisk mot dyr og midd bl.a.

Lurer på om det kan ha en sammenheng?!

Skrevet

Jeg fikk flere alergier sist men merket de ikke før det ble sommer. Jeg fikk bjørke allergi og kryss allergier til eple,pære,nøtter,fersken.

Jenta mi er så langt ikke alergisk og hun er 2,5 år nå.

Har ett lite håp om å bli kvitt alergiene igjen i dette svangerskapet men så heldig er jeg sikkert ikke.

Skrevet

Jeg fikk en skikkelig allergisk reaksjon i jula med utslett på begge armer + mage da jeg var rundt uke 19.. Måtte på legevakt og få antihistaminer.. Slitsomt. Ikke noen allergier fra før. Anntar at dette var nøtter eller honning (ikke prøvd noen av de enda da jeg husker utslett tiden med skrekk og gru).

Skrevet

Med meg er det faktisk omvendt. Jeg har i mange år slitt med allergi mot katt og gresspollen. Mot alle odds forsvant begge disse allergiene mine i sommer. Jeg har ikke tatt en eneste allergipille i sommer. Helt rart. Spesielt siden jeg var en uke hos moren min, som har katt, og jeg merket ikke katten en gang. Vanligvis må jeg ta en tablett før jeg kommer dit. Skal bli spennende å se om det er tilbake nå til sommeren, eller om jeg har mistet det for alltid( håpe håpe).

Jeg spurte jordmor om dette, og hun sa at hun hadde hørt mange tilfeller hvor dette hadde forandret seg under svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...