Gå til innhold

tips for å lage jente?


Anbefalte innlegg

Skrevet

noen sier at man skal ha sex 3 dg før eggl. men hvordan vet man akkurat

det?

Hilsen

snartmamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke aat vi prøvte sist, men vi hadde sex noen dager før eggl. og mannen hadde nettopp tatt seg en varm dusj. Noe som jeg har lest i ettertid er et kjerringråd for å lage en jente.

Skrevet

forskningen sier at det er bare tøv de tipsene om å lage gutt/jente på forskj. måter. uansett så er det ikke oppp til oss. alt avhenger av hvilken av sædcellene kommer først fra. :)

Skrevet

Få gubben til å sprike med tærne når han får utløsning. ;) Det sies at dersom han spriker med tærne blir det jente og at hvis han krøller dem blir det gutt. Tji hi. Bare tøv selvfølgelig, men det har utløst et par gode lattersalver her i heimen. Det sies vel i grunnen at jentecellene lever lenger enn guttecellene, og at guttecellene svømmer raskere. Dermed kan en jo dra den slutningen at dersom en har samleie noen dager før eggløsning er sjansene større for å få jente, og dersom man har samleie under eggløsning er det større sjanser for å få gutt. Men hvorvidt det stemmer er jammen ikke godt å si. Du kan jo belage deg på en liten prøve periode, der du ved hjelp av eggløsningstester kartleger syklusen din over tre måneder, dermed ville du kanskje være i stand til å finne ut når det er tre dager igjen til eggløsning.

Eller så kan dere bare lage en baby og vente i spenning på første ultralyd. Guttebabyer er ikke så verst de heller. ;)

Skrevet

du må først og fremst ha beina bak nakken i det det går for deg,så må du passe på at det går for deg ideelt sett 10-15 sekunder før det går for mannnen..

dette kombinert med at han skal sprike med tærna og rope ut fadervår i et eneste pust skal være nøkkelen for å få jente..

sist men ikke minst så må mannen være en god elsker..er han dårlig i senga er det desverre intet håp..

så lykke til!! :-)

Skrevet

Ja, og så må du selvfølgelig tenke HARDT på at "nå vil jeg ha en jente, nå vil jeg ha en jente" i det det går for deg...hihihi!

 

Nei, jeg vet ærlig talt ikke om det finnes noen triks som fungerer.

Skrevet

Håper ikke du blir alt for skuffet om det blir gutt da.

Synes det er litt trist når barn kommer til værden og ikke er ønsket.

Skrevet

Jeg kan forstå at mange har spesielt kjønn de ønsker seg.. men blir alikevel litt trist jeg nå jeg leser at folk vil vite åssen de lager det og det kjønnet...

 

Blir du ikke glad uansett kjønn?.. Det er såå mange som ikke klarer å bli gravid... jeg brukte 18 mnd.. lang ventetid..og fikk beskjed om at jeg kanksje aldri kunne bli mamma...

 

Mitt råd er å ha sex når dere føler for det.. ikke ett klokka.. og etter tidlig eggeløsning eller sen eggeløsning..

 

Ikke ment som kritikk.. men ett lite hjertesukk for barn som ikke er ønsket her i verden..

 

Og jeg sikter ikke til at du vil mislike barnet ditt om det bilr gutt:) Til ettertanke til alle sammen bare!

 

Stor klem og lykke til! :) Ellers er djo bare å prøve de forskjellige kjærringrådene om man vil tro at man kan velge kjønn..selv tror jeg ikke på det..

 

 

Skrevet

Grunnen til at de sier at man må ha sex noen dager før eggeløsning for å få jente er fordi xx-sædcellene (jentene) lever lengre enn guttecellene. Og guttecellene svømmer fortere enn jentecellene. Så hvis man har sex samme dag som el er det større sjanse for at en guttecelle kommer først frem. Men hvis man har sex noen dager før vil guttecellene svømme raskest til, så dø ut, og jentecellene kan svømme i sitt tempo frem til egget og befrukte det... ganske fiffig:)

Skrevet

Har hørt at gode elskere lager jentebabiser... Da har jeg en ganske god elsker for han har laget 2 jenter og bare 1 gutt... ;o) Og ja, jente-sædceller lever visst lenger også...

Skrevet

OMG *sommerfugl* jeg tror jeg ler meg skakk. Ser det for meg. Tji hi.

Skrevet

Hvis du vil vite at du ahr sex akkurat noen dager før eggløsning må du nok enten anskaffe deg en Lady-comp aller BAby-comp (se www.buenaventura.no)- det er en prevensjonsmetode/familieplanlegger som "leser" syklusen din ut fra at du måler morgnetemperaturen hver dag. Har du stabil syklus vil du etter hvert vite når du får EL (dvs Lady-/ Baby-comp angir dette for deg)- og hvilke dager det er størst sjanse for å få jente (altså noen dager før EL vil inntreffe). Kan også måle morgentemperaturen selv, loggføre og ha oversikt på egenhånd men mye mer tungvint.

 

Jeg har selv brukt Lady-comp som prevensjon i flere år, g synes det er veldig greit å ha oversikt over syklusen til enhver tid. Vet også at første datteren min ble unfanget ca 4 dager før EL (eneste gangen m ubeskyttet sex i den "usikre" fasen). Får jente nå også, men ikke lett å si akkurat når det skjedde:) Men du må ihvertfall vite ca når du har EL, så da er dette en bra metode.

Skrevet

har hørt at hvis han "kommer langt inne blir det gutt og langt ute blir det jente, fordi guttesædcellene er raske og lever kortere enn jentesædcellene. De er hvist tregere men mer seiglivet :oP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...