Kakebakesøte Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Man blør en del, hvertfall gjorde jeg det. Det holdt vel på en 3 ukers tid og ble gradvis mindre mot slutten. Man bør bruke store bind/bleier i starten. Dette får man under barsel på noen sykehus, men ikke alle.
Beama Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Jeg blødde i nesten 6 uker etter forrige fødsel... første uke var det MASSE! De to neste ukene var som å ha mensen... som da ble gradvis mindre frem til ca. 6 uker etter fødsel. Så du trenger masse bind... tampong er fyfy!
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Blødde også i seks uker. Ble klippet så jeg blødde mye de første dagene, så ble det gradvis mindre og mindre. Men det varte nokså lenge... :-( Har du hånddusj er det forresten veldig fint å bruke denne hver gang du har vært på do. følte meg freshere, samt at det lindret litt av sårheten. :-)
LadyLuck & Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Blødde i ca tre uker. Brukte store bind+noe bleielignende greier de tre første dagene (fikk med fra barsel), gikk så over til nattbind (likte best always sine m/vinger), og så gradvis over til mindre str utover de neste ukene.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 om du må sy mer enn "pyntesting" får du ikke bruke toalettpapir de første dagene (ca en uke), og da er håndusj god å ha, men har du ikke dette kan du bruke litermål etc. Om du må sy er det det også et tips og sitte ca ti min daglig i et vaskefat etc med litt grønnsåpevann. Dette renser såret, og du føler deg fresh etterpå
Phantom´ Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Jeg blødde mye bare det første døgnet, så over til normal mens en ukes tid, så småblødde jeg ca 5 uker til etter det. Tror det varierer mye fra person til person. De store blødningene i starten har nok sammenheng med hvor raskt livmoren trekker seg sammen etter fødselen. Jeg har gått med kraftige kynnere i alle mine svangerskap og av den grunn var livmoren en sterk muskel som trakk seg sammen me det samme. Da jeg reiste hjem fra sykehuset etter et døgn hadde livmoren gått sammen til en grapefrukt i størrelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå