Gå til innhold

Kjøper dere Valentines gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så sinnsykt jalla, plutselig komme med en ny "tradisjon". Mulig jeg er trangsynt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er faktisk helt enig med deg.. Jeg er ikke noe særlig fan av mors/ farsdagsgave heller...

Skrevet

Ne, jeg kjøper ikke til mannen min. Men det har dukket opp en blomst i ny og ne fra han ;-). Vi har ikke noen greie for å feire den dagen -prøver å være flinke til å være kjærester hele året, vi :-)

Skrevet

er bare en ny dag for butikkene å tjene penger på spør du meg....

men jeg lager et kort og gir han - sånn for oppmerksomhetens del=)

Skrevet

Nei absolutt ikke. Liker ikke slikt romantisk klisj jeg da ;-)

Skrevet

Det godt det ikje bare er meg... sambo har det synet på valentine: amerikansk piss som norge hermer etter....

så her blir det aldri feiring av noe valentines day....

kan heller væra romantiske på andre dager, som er mer personlige syns jeg :o)

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke, for og være ærlig veit jeg ikke hvilken dato det er en gang... Så lite bryr jeg meg..

Skrevet

Synes da egentlig det er en koselig dag jeg.. En unnskyldning for å finne på noe ekstra hyggelig og ordne et koselig kort og en gave for de som vil. Er opprinnelig amerikansk ja, men synes ikke det gjør noe. Synes de skikkene er litt fine jeg, her i Norge er det jo mye slike dager som har mest med kristendommen å gjøre, der vi feirer jul og påske. Mens der har de Thanksgiving f.eks. som også virker som en hyggelig tradisjon spør du meg.. Ser jo at Halloween har blitt vanlig i Norge også.

Så ja, jeg skal kjøpe Valentines gave ja, som jeg har gjort alle de årene vi har vært sammen!:)

Skrevet

Ja, men så giftet vi oss på denne dagen da...;)

5 års bryllupsdag i morgen JIPPI

Skrevet

Tror faktisk sambo hadde blitt litt fornærmet om jeg hadde kommet med gave i morgen, enten det eller begynt å flire... Han misliker sånt like mye som meg. Vi prøver å gi hverandre oppmerksomhet og være gode kjærester hele året, trenger ikke denne dagen. Får blomster rett som det er ellers uten annen begrunnelse enn at han vil vise at han setter utrolig pris på meg. Og det betyr uendelig mye mer for meg enn om han skulle kommet med en gave en dag i året fordi det var blitt mote.

Skrevet

synes det er skikkelig koslig jeg,er jo en dag som man kan oppvarte hverandre å kose seg.å gi en liten fin ting, om man ønsker..samma faen hvor i verden en tradisjon kommer fra vell....

Handler jo egentlig bare om å gi oppmerksomhet til hverandre, for det kan lett glemmes i hverdagens hysterier.

å til deg som syntes at dette er en tåpelig dag pga butikkene har en grunn til å selge mer osv, er jo et valg å kjøpe eller ikke, men kjempe flott å ha muligheten da..???eller??

jeg har kjøpt en krus jeg he he til samboer, laget på nett med bilde av oss og slikt:)200 kroner...ikke tenkt å bruke noe mere.

men når tulla vår kommer så er det vell hun som preger alle kort å krus å kalendre til hverandre i alle kommende år he he_:):)

HAPPY VALENTINES DAY i mårra:)

Skrevet

Har ikke brukt å kjøpe gave til hverandre, men har brukt dagen til å dratt ut for å spise middag en gang i blant:) blir liksom en unnskyldning til å koste på seg litt ekstra kos. I år jobber samboer sent, men tenkte jeg skulle komme med frokost på senga om jeg kommer meg opp før han:)

Skrevet

Jeg liker ikke sånne kjøpepress dager, verken valentine eller mor/farsdag.

Har aldri kjøpt noe til valentine, men har laget kort selv hvis jeg basolutt hadde lyst.

Betyr liksom litt mer å lage noe selv syns jeg.

Men samboeren min har bursdag på valentine så nå MÅ jeg jo kjøpe noe :)

Bursdag og jul syns jeg er de eneste dagene som bør feires.

men det er min mening.

Skrevet

Eg komme ikkje til å kjøpa noke. Potensielt sei "happy valentinesday" og gi han et kyss... Men, kan no visa at eg bryr meg om han alle andre daga og...

Skrevet

Nei, det blir for mye. Akkurat vært morsdag (ble superglad for en fin orchidè jeg) og så skal jeg føde snart og holder han tradisjonen levende, dukker det opp en liten fødegave à la smykke... (ikke noe kjempedyre greier altså. Jeg har fra før en ring fra 1. mann og et armbånd fra 2. mann - så noe i den duren.....

Skrevet

Jeg har pleid å gjøre det - men i år har jeg kjøpt "pappa presang"... :-) Han skal få den når babyen er ute... hadde termin for 2 dager siden - og kjenner noe murring nå.. kanskje kommer han i morgen?

Skrevet

Nei, kjøper ingen gaver. "valentins dag.."- sier meg ingenting.

Men jeg er jo oppmerksom på dagen, så kanskje jeg unner meg å kjæresten noe fint .. skulle gjerne gått på kino :) Eller kjøpt en skål med hjertesjokolade. Eller bare sjokolade ;) Hehe :D

Skrevet

Har kjøpt både kort og gave,men kortet ska æ klippe i små bita og gaven ska æ brenne... e såååå forbainna akkurat nu. Bare kjæfting og klaging...og morsdagen nevnte han knapt me et ord....

Syns egentli det e fint me daga der man kan sette litt ekstra stas på hverandre...men det bi f.. ikkje i år!!!!!

(sorry,måtte bare få det ut!!!!)

Skrevet

Nei, vi boikotter dagen. Liker ikke kjøpspresset fra handelsstanden. Trenger ikke en svindyr bamse med hjerte på for å vite at samboern min elsker meg:) Han er flink og sier det hver dag:)

Skrevet

Hva har du kjøpt i pappapresang da? Det høres koselig ut!!

Skrevet

Jeg har giftet meg med en amerikaner som tar Valentines day for gitt -og jeg NYTER det!! Det er jo kjempestas med romantisk mann :) Gaven er nå bare en småting - sjokolade eller blomster pleier jeg å få. I fjor laget jeg et lite album til ham med bilder av oss og jeg skrev hvor glad jeg er i ham og fant noen dikt. I år har jeg kjøpt første sesongen av The Wire, for han har begynt å se på det men ikke fått med seg starten, og jeg HATER serien, så jeg tenkte han gjerne ville se starten, og at jeg jo kunne prøve jeg også, se om jeg liker det bedre når jeg ser hele greien fra starten av. Også pleier vi å gå ut og spise. Det er alt - men det er jo koselig, da!

Til og med datteren min på elleve får Valentinsdagspresanger i posten av moren til mannen min - hun syns det er kjempestas! Det er småting, ikke noe stort eller dyrt, men veldig hyggelig - i år fikk hun et kort, en liten hjerteformet boks med M&M, en liten rund boks med en enkelt cookie inni, og et kortstokk med "hjertespørsmål" hun kan stille venninnene sine ("Hva syns du er den sterkeste følelsen: kjærlighet eller hat?" Utrolig nok syns alle elleveåringene vi har hatt på besøk hat, fordi "det er så sterkt også varer det så lenge!" Søte små som ikke har vært ordentlig forelsket enno!). I fjor fikk hun en t-skjorte med hjerte på og noe sjokolade.

Det som blir litt komplisert er morsdag og Valentinsdag på en og samme uke - det er flere måneder mellom dem i USA, og det funker jo bedre...

Men jeg syns det er kjekt å feire og liker godt at min amerikanske svigerfamilie er flinke til å feire MANGE små høytider!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...