Gå til innhold

Ang vekstavvik på babyen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på UL for to uker siden og da sa legen at han har et avvik på 12,34%, var på UL igjen i går og babyen har fortsatt det samme avviket.. Dvs han har ikke lagt på seg de siste to ukene, tror dere det er grunn til bekymring? Er i uke 32, første barnet mitt flatet helt ut i vekst rundt denne tiden, og ble tatt ut i uke 35. Han veide da 1700 g..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det avvik på -12,34% ? Hvis han hadde samme avviket etter to uker,har han jo lagt på seg noe da , ellers hadde avviket blitt større siden bebien også skulle ha vært større...

Men det er jo ikke store avviket å snakke om... Hvis bebien har det samme avviket ved fødselen, vil han være ca 3150g, og er jo ikke lite det.. Noen bebeier er bare litt mindre enn gjennomsnittet, men er ikke mindre sunne/ friske for den det. De er ulike de også, akkurat som oss voksne mennesker.. Tror det er bedre for bebiene å være noe mindre, enn for store... Såkaldte sukkerbarn...

Ellers så trenger ikke disse vekstmålingene å være riktige. På overtidskontroll med 1. mann, fikk jeg høre at han var 40 % mindre enn gjennomsnittet, de trodde altså han var mindre enn 2 kg.. Fikk litt pannikk da ja, men når gutten kom ut, veide han 3200 g. Så der tok de feil med hele 1,2 kg!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...