Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Nå har ikke mannen fått sex på lange tider. Jeg sliter med tidsklemma, er student, småbarnsmor med 3 unger og husmor. Ikke at det er noen unnskyldning, men... Jeg elsker elsker mannen min...men jeg er så lei av å gå i denne samme tralten. Han irriterer meg med hver dag etter middag så slenger han seg på sofaen og sover middag, han veier alt for mange kilo men det virker ikke som han bryr seg om utseende sitt. Når han sier "jeg går opp og dusjer: så forventer han at jeg skal ta initiativ til sex fordi han er ren og klar. Jeg liker IKKE utviklingen han har kroppslig, det må jeg bare si, men jeg kan aldri si at det er årsaken heller. For jeg vet ikke hva som er årsaken. Han er god i senga, men jeg mangler bare lysten (får lyst når vi først begynner da). Nei, nå har han klagt på manglende sex i mange år og jeg har forsøkt, virkelig, men kanskje ikke godt nok. Men ARGH! føler liksom press på meg overalt! skolepress, ungepress, barnehagepress, samlivspress (han klager over aldri barnevakt), husarbeidpress, sexpress etc etc. Her er vi inne i en skikkelig dårlig stim...mon tro om vi kommer oss gjennom dette ekteskapet
.Ann. Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 jeg tror ikke du er ei dårlig kone, for å bruke din formulering. Det er ikke utelukkende din feil at dere er i en dårlig periode, og det er ikke bare ditt ansvar at hverdagen, og familie livet skal gå på skinner.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Nei, han gjør jo sitt i huset her han også. Rydder av middagen og handler av og til. Resten gjør vel jeg.... Flink med ungene også hvis han gidder! Han er egentlig ganske lat, tykk og konstant sliten Og forventer at JEG alltid skal ta initiativ til sex når jeg vil liksom (det har blitt slik nå fordi i årevis så har jeg sagt nei når han har tatt initiativ--forståelig det da). Men jeg har ikke lyst på han! Ingen andre menn heller! ingen damer heller! jeg vil bare ikke ha sex egentlig. Det er noe galt med meg (((((
Sjefsmegga Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Man må være to i en tango..og etter det du skriver så er nok mannen din en dårligere mann enn du er en dårlig kone.Foreslår en sex-streik inntil han tar mer ansvar for både ham selv og helsa, pluss hjelper til i huset mer og med ungene.
.Ann. Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Utifra innlegget ditt tror ikke jeg det er noe annet galt med deg, en at du går for mye på kompromiss med deg selv. Mitt råd til deg er å lette litt på presset på de områdene du faktisk kan, og begynne å finne ut hva DU faktisk har lyst til, hva som gjør deg godt, hva som får deg til å være lykkelig. Når alt blir plikt, er ingen ting morsomt. ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Huff nei...han er jo flink egentlig ,med ungene og legging, handler på vei hjem fra jobb, lager middag av og til, leverer ungene hvis jeg ikke kan, rydder etter middagen av og til, setter på kaffe, tar ut av oppvaskmaskinen i ny og ne, går ut med bosset når det flyter over etc etc. Han vasker derimot aldri huset, eller hjelper til med klesvask og klesrydding. Nei, det er faktisk jeg som er ei dårlig kone! Synes egentlig synd på han som må leve med meg jeg...tenk å gå mange mange år i livet sitt med ikke å få den sexen han ønsker og har "krav på". Jeg er jo ansvarlig for hans sexliv egentlig. Nei, jeg må skjerpe meg. Ellers mister jeg han for godt og det vil jeg ikke. HI
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Faen, jeg må jo være helt skrudd i hodet jeg! Begynte å GRÅTE av innlegget ditt ----- gjøre slik som JEG vil? hva som gjør MEG godt? lette på presset? det var en rar tanke......... HI
.Ann. Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Gud, nei! ingen har krav på sex! Sex er et gode! Nå er et sikkert mange som er uenige med meg, men det får dere bare være. Ærlig talt... slutt å forsvare ham. Han er sikkert ingen dårlig mann, han har garantert mange gode sider. Men jeg tror ikke på deg når du forsvarer ham. Det høres ut som nok en ting du gjør av plikt.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Mannen min var også typen som ikke tok i et tak hjemme, og spurte etter sex ganske ofte. noe han ikke fikk. Jeg var allt for sliten av å ta meg av allt, jeg som ordner med at regninger blir betalt ordner avtaler og passer på at de blir oppfyllt, tok meg av allt husarbeidet for han måtte bes 100 ganger over flere dager før han gjorde noe.Lagde alle måltider og tok meg av babyn mer eller mindre alene også. Jeg forklarte mang en gang at når han ikke tar sin del så er jeg fryktelig sliten og jeg blir irritert på han og da er sex utelukket. Men det så aldri ut til at han forsto. Men så var det en dokumetar på tv en kveld, husker ikke hva den var om for jeg så bare litt, men der tok de opp akkurat det problemet bl. annet. og etter å ha sett det ut av en annens munn gikk tydeligvis et lys opp for han. Plutselig sto han opp med jenta på morran så jeg fikk sove. Tok oppvasken flere ganger i uka, så gulvet ille ut tok han fram støvsugern, lagde middag til meg noen dager i uka også videre. Og samtidig sluttet han å mase om sex hele tiden, derfor oppdaget han at plutselig var vårt forhold mye bedre noe som også betydde mer sex.Og vi fikk også mer tid til å prate sammen, og mindre irritasjon og mer komunikasjon betyr mindre krangling. :-) Før vurderte jeg faktisk skillsmisse selv om vi ikke har vært gift lenge men nå har vi det bra. :-) Skulle bare ønske han hadde forstått sammen hengen før.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Neida....jeg forsvarer ikke av plikt. Han gjør alle de tingene som jeg skrev. Men han irriterer meg for tiden. Er det ikke vanlig at partere gjør det til tider?
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 Jepp, du må faktisk skjerpe deg. Du må slutte å synes synd på deg selv og mannen din og ta ansvar for å forbedre situasjonen. Dersom det hadde vært DU som "ryddet etter middagen av og til" eller "tok ut av oppvaskmaskinen i ny og ne", hadde du syntes at du bidro nok i husholdet da? Skjerpings frøken, ta en god prat med gubben, lag avtaler på husarbeid og praktiske oppgaver, og TA ANSVAR for samlivet deres SAMMEN. Sex er ingen rettighet, det er ikke synd på den som ikke får så mye sex som han eller hun vil. Dersom det er et misforhold mellom ønsket og realiteten må man SNAKKE om dette også - ta ansvar rett og slett. Det er ikke synd på mannen din og det er ikke synd på deg - ikke før du aktivt har prøvd å ta dette opp på en konstruktiv og skikkelig måte. Dersom du ikke blir møtt på dette derimot, kan jeg være med på å kaldkvele gubben over nett ;-) Lykke til!
Sjefsmegga Skrevet 13. februar 2008 #12 Skrevet 13. februar 2008 HI: går du på p-piller, hormonspiral eller lignende? I så fall kan det være grunnen til manglende lyst. Jeg mista totalt lysta da jeg gikk på cerazette og nuvaring...tåler ikke noe mer hormoner i.. Sånt kan ofte være årsaken.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Nå ble det litt husarbeid VS sex diskusjon på en måte. Han ER flink nok i huset egentlig...tror jeg. Kan ikke klage i alle fall. Vet at mange rundt meg har mindre flinke menn! Tusen takk til dere som har svart meg!
.Ann. Skrevet 13. februar 2008 #14 Skrevet 13. februar 2008 vet du, jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver, jeg var i en lignende siuasjon tidligere. Og nå er jeg på vei ut av forholdet,så.. jeg er kansje ikke den beste til å gi råd. Så er du advart.. ;-) Men det som forandret mitt liv, til det bedre, var at jeg gav meg selv lov til å respektere meg selv, være glad i meg selv. Så kom ting på plass etter hvert. For noen virker det jeg sier sikkert som en selvfølge, for andre en umulighet. Men jeg håper du finner utav det på din måte.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 Hei. Ja har hormonspiral..men kan ikke skylde på den. Har aldri hatt noe sexlyst egentlig. Eller blir aldri kåt av bare å se en mann for å si det slik. Har aldri skjedd! Men får lyst etter en stund berøring visse plasser..hehe. Kanskje mangler jeg noe hormongreier som gir lyst?? hi
Sjefsmegga Skrevet 13. februar 2008 #16 Skrevet 13. februar 2008 Du er nok neppe unormal. Mange damer tenner mer på berøring enn de tenner visuelt. D får sette deg ned og snakke skikkelig med ham, fortell ham hva som trigger lysta hos deg.. Jeg trodde først det var typisk: Utslitt husmor og lat mann problematikk, men tydeligvis så tar han sin del han også..og da er det nok andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå