Cat.68 Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Svarer deg her isteden jeg siden den andre tråden din ble så til de grader kuppet, hehehe Hva jeg tenker når noen reagerer negativt, Tja??? Det jeg først og fremst tenker er at de på INGEN måte kjenner meg og min sønn fordi da ville dem ha visst at dette med åpenhet er viktig for oss.Å komme rykter og fordommer i forkjøpet er altid det beste. Ingen kan true oss ,for det finnes ikke noe å true med, alt er sagt trollet er i lyset. Videre tenker jeg at de reagerer utifra tenkte situasjoner som slettes ikke trenger å være en realitet hvis dem stod i våre skor. Men mest tenker jeg at det er utrulig dumt å henge seg opp i vårt liv så til de grader at de lager lange krangletråder om en problemstilling som de lager oppi hodene sine. For det er sletes ikke noe problem for oss med åpenhet. Men ja, det er sikkert mange som reagerer fordi de er oppdratt med at slike ting skal feies under matten ,gjømmes vekk og ikke snakkes om. Bedre å holde fasaden utad en å vise svakhet. Skjønt sønnen min er alt annet en svak. Han er umåttelig sterk som kjemper sitt livs kamp for å kunna leve et rusfritt liv i fremtiden.Det krever mot, styrke og ikke minst vilje. OG pga åpenheten omkring dette vil ikke det være med å sende ham tilbake til dopet hvis dette vært en hemmelighet ,og bobblen plutselig skulle sprikke og hemmelighet ramlet ut. Vi er den i forkjøpet. De "vennene" han har burd som sagt heller være glad at han er på god vei ut og bort fra dopet og miljøet. Isteden for å bry seg om hvorvidt vi er åpen om problemaikken eller ikke.
Gjest LindeOgWill Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Hehe, ja det ble den, men det er vel ikke å forvente annet heller. Det er jo kranglesiden All ære til dere som er så åpne rundt temaet iallefall, jeg vet om mange som sliter men hører aldri noen snakke om det. Synd at de fleste velger å holde problemene sine for seg selv, det bidrar nok i stor grad til at problemer som din sønns er tabu å snakke om. Han er veldig sterk! Jeg har sett en del som ikke engang er i stand til å ta opp kampen mot rusen uansett hvor mye de vil. Men så er det heller ikke mange som har en mor som gutten din heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå