nina-ballerina Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Jeg er i den jobbsituasjon at det ikke tar seg ut med svart dagmamma (i den forstand at de ikke betaler skatt - ikke i forhold til hudfarge, for de som henger seg opp i sånnt) og lurer på om dagmamma kan jobbe hvitt for mitt barn, samtidig som svart for de andre? Jeg må sikkert betale ekstra i forhold til den skatten som skal innbetales, men må hun betale for de andre barna også. Jeg vil gjerne ha denne dagmammaen, da hun er den eneste jeg har fått anbefalt og vi ikke har plass i den barnehagen vi vil ha tulla i... Noen som vet el har erfaring med dette?
Yummy*Mummy* Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 tror ikke det skal ha noe å si. Dagmamma må sørge for å få trukket forskuddskatt og må da opplyse om hvor mye hun kommer til å tjene, så da kan hun bare sette opp inntekten fra barnet ditt. og setter selv av skatten... Mener at det er sånn iallefall...
Fire småtroll Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Ikkenoe problem, dagmammaen vi har brukt (hvit) har også hatt barn svart samtidig. Hun oppgir bare de hvite barna... Bør egentlig ikke koste så mye mer for deg heller, hun kan trekke fra slitasje på egen bolig, ekstra vasking, kjøp av utstyr (tegnesaker, leker osv), så hun betaler ikke mange prosentene i skatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå