Gå til innhold

oppskrifter på mat til baby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sitter vel alle med noen små tips som vi kan dele med hverandre Så jeg legger ut noen oppskrifter her så kanskje noen følger etter;)

Fruktpure.

2 bananer, 2 pærer og 2 epler og litt kanel.

Del epler og pærer i små biter, kok det i litt vann til de blir myke.

Hell av vannet, men ikke kaste det- Bland sammen all frukten men litt av vannet til du får en fin konsistens, ha oppi noen tskjeer med kanel.

Denne fruktpureen er en stor favoritt hos mine barn, dette blir en stor posjon, men jeg fryser ned slik at jeg har, man kan også variere av og til med og tilsette frukt og bær etter sesongene og hva man finner i butikken!

Gutten min på 8 månder syns dette er det beste han kan få og til og med jenta mi på 2 år vil gjerne ha dette til desert!!!!

Vannet som frukten er kokt i er dte jo også mye smak i så det kan man bare blande ut og gi som drikke! Masse go næring der!

Gutten min er ikke så glad i middagsmat, noen av de glassenen på butikken går greit, men det er ikke mange som han spiser.

Jeg har edrfor prøvd og lage litt selv og har funnet ut at det som er veldig greit er og koke noen poteter evt med gulerøtter eller noe annet du har liggene, mos det og bland det godt med litt smør. Da har du en fin base... Så kan man tilsette litt forskjellig hver dag. feks litt tunnfisk, tomat ol. Så blir det variert mat. Man kan evt blande inn noe fra deres egen middag! jeg synes dette fungere veldig greit, og nå har jeg en base, som er god i seg selv om han skal på tur ol. Så vet du hele tiden også akuratt hva minsten får i seg!

Det var mine tips!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...